کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۷۹۵۳
تاریخ خبر:

میتسوبیشیASX ۲۰۲۰، مثل همیشه ولی کمی خشن‌تر

هفت صبح| مدل ۲۰۲۰ میتسوبیشی ASX در حالی صبح امروز رونمایی شد که دماغه خودرو از طرحی جدید و جذاب برخوردار شده گرچه در باقی بخش‌ها تغییرات کمی داشته است.
.
کوچکترین شاسی‌بلند شرکت خودروسازی میتسوبیشی در حالی پای به دهمین سال تولید خود می‌گذرد که برای نسخه ۲۰۲۰ از آرایشی جدید در نمای جلو بهره‌مند شده و به شدت به سری مدرن اکلیپس‌کراس شباهت یافته است. سری ASX که در ایران از محبوب‌ترین محصولات میتسوبیشی در یک دهه اخیر به شمار می‌رود، هم‌اینک بسته به سال ساخت بین ۲۰۰ تا ۴۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و از آغاز تولید در نسل اول، سرگذشت جالب توجهی دارد.
این خودرو که در ژاپن با نام میتسوبیشی RVR شناخته می‌شود، در بازار آمریکای شمالی تحت عنوان اوتلندر اسپورت فروش موفقی دارد. بد نیست بدانید این خودرو حتی زمانی توسط گروه فرانسوی PSA تحت عناوین پژو ۴۰۰۸ و سیتروئن سی۳ کراسر در بازار اروپا عرضه می‌شد که البته تجربه موفقیت آمیزی نبود.
.
نسل اول این خودرو در فاصله سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۰ و نسل دوم از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ تولید می‌شد. نسل سوم این کراس‌اوور کامپکت هم از سال ۲۰۱۰ وارد عرصه رقابت با محصولات هم‌رده شده و مجموعا در اروپا و آمریکا بیش از نیم میلیون دستگاه فروش داشته است.
حالا با عرضه آخرین فیس‌لیفت نسل سوم این محصول، گویا میتسوبیشی خود را مهیای عرضه نسخه الکتریکی ASX در سال ۲۰۲۱ می کند. فیس‌لیفت تازه نکات جالب توجه کم ندارد و از مدل‌های فعلی محصولی مدرن‌تر است. ASX جدید که در نمای جلو از سپر مدرن و متفاوت، چراغ‌های تیز و باریک جدید و فرم جلوپنجره تازه‌ای سود می‌برد، به رینگ و لاستیک ۱۸ اینچی جدید، رکاب‌های جانبی تازه، آینه‌های سیال جدید و یک مجموعه به‌روزرسانی شده در بخش عقب مزین شده است.
.
بخش عقب با اینکه همان فرم قبلی را دارد اما با توجه به تفاوت تریم داخلی چراغ و طرح جدید سپر، نمای متفاوتی به ASX مدل ۲۰۲۰ بخشیده است. ارزیابی کلی از طرح تازه ASX نشان می‌دهد میتسو کماکان به فروش مناسب این خودرو در بازارهای بزرگ و مناطق کوچک امیدوار است ازینرو فیس‌لیفت تازه را با چاشنی خشونت و جسارت آمیخته است.
این خودرو در کابین کمترین تغییرات را به خود دیده و تنها به یک مانیتور بزرگ‌تر و دکمه‌های کمتر مجهز شده است. ترکیب موتور و گیربکس ASX هم مثل قبل بوده بطوریکه این خودرو کماکان از سری پیشرانه‌های ۲لیتری و چهارسیلندر ۱۴۸ اسبی با ۱۹۸ نیوتن‌متر گشتاور در کنار جعبه دنده CVT سود می‌برد. لوزی ژاپنی اعلام کرده خریداران ASX جدید می‌توانند این محصول را به غیر از رنگ‌های همیشگی، در سه رنگ تازه قرمز الماس، قهوه‌ای بلوط و نارنجی طلوع آفتاب هم سفارش بدهند.

کدخبر: ۲۴۷۹۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر