کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۹۰۱۲
تاریخ خبر:

میتسوبیشی اکلیپس کوپه، قربانی بزرگ شاسی‌بلندها

هفت صبح| بسیاری از علاقمندان سه لوزی ژاپنی روزهای طلایی این شرکت را آغاز تا پایان دهه آخر قرن بیستم میلادی می‌دانند، جایی که میتسوبیشی با حضور پاجرو، گالانت، اوولاشن، لنسر، ال۲۰۰ و دلیکا توانست فروش خود را در بازارهای بزرگی همچون اروپا و آمریکا تا بیش از ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار دستگاه برساند و سهم جهانی خود از فروش خودرو را به سطح ۲ میلیون دستگاه در سال برساند. میتسوبیشی استاد ساخت اتومبیل‌های اصیل بود و در هر مدل منطق خاص خود را برای طراحی به کار می‌گرفت. برای نمونه در حالی که گالانت خودرویی مجلل، آینده‌نگرانه و جذاب بود، لنسر فرمی اسپورت و خشن داشته و پاجرو اتومبیلی کاربردی بود. در عین حال میتسو خودروهای ورزشی خوبی هم می‌ساخت که نگین آنها اوولاشن و اکلیپس کوپه بود. اکلیپس که از بین انبوهی از خودروهای عامه پسند، خاص‌ترین خودرو میتسو به نظر می‌رسید در نسل چهارم و آخر خود که تا سال ۲۰۱۲ تولید شد از جمله جذاب‌ترین کوپه‌های حاضر در بازار خودرو بود که مستقیما با فورد موستانگ، شورولت کامارو و نیسان ۳۵۰زد رقابت می‌کرد.
طبیعی است دیدن چنین خودرویی در ایران آنهم وقتی فقط یک عدد از آن به کشور وارد شده اتفاق هیجان‌انگیزی است. اکلیپس کوپه با رنگ نارنجی جیغ (موسوم به غروب آفتاب)، رینگ و لاستیک ۱۹ اینچی، پوزه و گلگیرهای پف آلود، چراغ‌های عقب کریستالی و یک جفت اگزوز بزرگ که صدای موتور شش سیلندرش را به خوبی روانه آسمان می‌کند هر جای تهران که دیده می‌شود سریعا بساط عکس و سلفی داغ می‌شود.
اکلیپس نارنجی رنگ ما که مدل ۲۰۱۰ است، از گونه GT بوده و با داشتن یک موتور ۳۸۰۰سی‌سی بزرگ ۲۴سوپاپه، بیش از ۲۶۳ اسب بخار قدرت و حدود ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده خود قرار می‌دهد. به این ترتیب کوپه ۲+۲ میتسوبیشی قادر است علیرغم وزن ۱۵۷۵ کیلوگرمی در کمتر از ۶٫۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتر در ساعت رسیده و در نهایت تا بیش از ۲۴۵ کیلومتر در ساعت سرعت خواهد گرفت. اکلیپس البته یک نمونه ارزان‌تر و ضعیف‌تر هم دارد که با کد GS از موتوری ۱۶۲ اسبی و ۴سیلندر با حجم ۲۴۰۰سی‌سی سود برده و بیش از روحیه اسپورتی، اتومبیلی برای خانواده‌های کوچک عاشق اتاق کوپه است.

کدخبر: ۲۳۹۰۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر