کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۲۱۴۴
تاریخ خبر:

میانبر اقتصادی برای متقاضیان طرح جهش مسکن

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | متقاضیان طرح جهش تولید مسکن استان تهران تنها می‎توانند در پنج شهر پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط‌کریم ثبت‌نام کنند. این افراد ممکن است برای تحویل واحدهای مسکونی خود، زمانی بین یک تا چهار سال منتظر بمانند. آن‌هم در شرایطی که همه‌چیز خوب پیش برود و دولت واقعا بتواند سالی یک میلیون واحد ساخته و تحویل بدهد. موضوع دیگر شیوه پرداخت وام است که رقم آن در حال حاضر برای متقاضیان تهران ۴۵۰ میلیون، برای دیگر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون و در سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان است. متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت استفاده نکردن از امکانات دولتی در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

با وجود اینها هنوز ابهاماتی در کلیت طرح جهش تولید مسکن وجود دارد. مثلا مشخص نیست قیمت تمام‌شده واحدها چقدر خواهد بود و در نهایت چه میزان از پول ساخت واحدها را باید از جیب خودتان پرداخت کنید. شما در ابتدا باید ۱۰‌درصد از قیمت واحد را بپردازید و بعد تا زمان تمام شدن اسکلت و سقف ۵۰‌درصد از قیمت خانه را تسویه کرده و بقیه را هم در دو قسط دیگر بدهید. البته وام را می‎توانید در مدت ۲۰‌سال تسویه کنید. تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی نیز با احتساب سه سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷‌ساله، شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با احتساب سه سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله، چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

بانک مرکزی گفته که متقاضیان این وام‌ها برای تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی، با احتساب سه سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله، شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی، چهار میلیون و ۷۰۰ هزار و تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی، چهار میلیون تومان قسط بپردازند. در شرایطی که بررسی‌ها نشان می‌دهد خرید خانه در این شهرها، همین الان با حداقل بودجه ۲۹۰ میلیون تومان برای واحدهای زیر ۶۰ متر امکانپذیر است. این گزارش با علم بر همین ویژگی از شما دعوت می‌کند با بررسی تمام جوانب، سراغ خرید اوراق تسهیلات مسکن بروید و شانس‌تان را امتحان کنید. شاید خدا خواست و خیلی زودتر از زمان پیش‌بینی شده در طرح جهش تولید مسکن و با دردسری کمتر، صاحبخانه شدید.

پرند؛ از ۳۲۰ میلیون تا یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون
اگر در شهر پرند دنبال خرید واحد مسکونی باشید، ما میان آگهی‎ها به یک واحد ۵۸ متری برخوردیم که یک‌خوابه بوده و سال ۱۳۹۸ ساخته شده است. در طبقه دوم قرار دارد و از آسانسور و انباری محروم است اما پارکینگ دارد و به‌خاطر متراژ پایین، مناسب افرادی است که به تنهایی زندگی می‌کنند. این آپارتمان که در فاز شش واقع شده، متری پنج میلیون و ۹۰۹ هزار قیمت خورده و در نهایت ۳۲۵ میلیون تومان به‌فروش می‌‎رسد.

همچنین به یک واحد ۸۰ متری مناسب خانواده‌های دونفره در فاز شش برخوردیم که دو‌خوابه است و در طبقه پنجم واقع شده. این آپارتمان متری چهارمیلیون فروخته می‎شود و قیمت نهایی آن ۳۲۰‌میلیون تومان است. گزینه دیگر ۷۸ متری بوده و پارکینگ و آسانسور هم ندارد و در فاز پنج واقع شده. دو‌خوابه است و برای خرید آن باید ۴۲۰ میلیون تومان پرداخت. در فاز چهار با موردی روبه‌رو شدیم که ۸۳ متری و دوخوابه بوده و آسانسور و پارکینگ و انباری داشته و قیمتش ۷۲۰ میلیون تومان گذاشته شده.

در میان متراژهای بزرگ‎تر که مناسب خانواده‎های سه و چهار نفره است، واحدی ۱۰۸‌متری در فاز شش وجود دارد که بدون پارکینگ بوده اما پاسیو دارد، در طبقه همکف واقع شده و کلید نخورده است و به قیمت ۶۲۵ میلیون به فروش می‌رسد. یکی از گران‎ترین آپارتمان‎هایی که در شهر پرند به آن برخوردیم، واحدی ۱۲۵ متری و دو‌خوابه است که یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان قیمت داشته و آسانسور، انباری و پارکینگ و تراس دارد و در طبقه اول یک ساختمان پنج طبقه قرار دارد.

هشتگرد؛ ۳۳۰ میلیون تا یک میلیارد و ۴۰۷ میلیون
در میان آپارتمان‌هایی که در هشتگرد برای فروش گذاشته شده‎اند، واحدی ۶۴ متری و دو‌خوابه دیده می‌شود که در یک مجتمع واقع شده و ۱۲ سال ساخت است و ۳۳۰ میلیون تومان قیمت دارد و البته پارکینگ، آسانسور و انباری ندارد. یک واحد ۷۸ متری هشت سال ساخت در فاز هفت ‌شهر جدید هشتگرد در طبقه همکف و با دو اتاق خواب؛ ۳۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین یک واحد ۸۰ متری دوخوابه ساخت سال ۱۳۹۳ در الغدیر که در طبقه دوم واقع شده و امکاناتی چون پارکینگ، انباری و آسانسور دارد، ۵۹۵ میلیون قیمت خورده است.

یک ۷۴ متری با دو‌خواب که تنها سه سال از ساختش می‌گذرد و در طبقه اول واقع شده ۴۲۵ میلیون تومان گفته می‎شود که هم آسانسور دارد و هم انباری و هم ماشین‎هایتان بدون سرپناه نمی‌مانند. در هشتگرد قدیم و خیابان راه‎آهن یک دوخوابه ۱۰۰ متری و ساخت ۱۴۰۰ که طبقه سوم است اما آسانسور دارد و پارکینگ و انباری هم شامل حالش می‎شود، یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان است. یک ۱۱۰ متری در این شهر که هشت سال از عمرش می‎گذرد و بدون آسانسور بوده و طبقه دوم است را یک میلیارد و ۲۳۲ میلیون تومان می‎فروشند.

اگر به‌دنبال واحدهای بزرگ‎تر و سه‌خوابه بگردید؛ ما در میان آگهی‏ها به یک ۱۵۶ متری برخوردیم که همین امسال ساخته شده و با اینکه طبقه سوم است، آسانسور و پارکینگ و انباری دارد و دو میلیارد ۶۵۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده. به هر‎حال اگر شما نگرانی بابت اینکه ساکن خانه‎ای کمی قدیمی هستید، نداشته باشید، می‏توانید واحدی ۱۳۰ متری در فاز اول این شهر که دو‌خوابه و ۱۸‌ساله است را با ۶۰۰ میلیون تومان بخرید. البته بد نیست بدانید که این آپارتمان آسانسور ندارد و باید با پله تا طبقه چهارم بروید. یک ۱۳۴ متری که سه اتاق خواب داشته و در طبقه دوم واقع شده و نوساز است هم به قیمت یک میلیارد و ۴۰۷ میلیون تومان آگهی شده.

پاکدشت؛ از ۲۹۰ میلیونتا ۸۸۰ میلیون
در این شهر در اطراف پایتخت، یک واحد ۵۵ متری را که بهارخواب هم دارد و سال ۱۳۸۵ ساخته شده و در طبقه چهارم واقع است و آسانسور هم ندارد، ۲۹۰ میلیون تومان قیمت‎گذاری شده است و یک مورد دیگر با همین متراژ که چهار سال بعد ساخته شده؛ ۳۱۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد که نه پارکینگ و نه انباری و نه آسانسور دارد و در طبقه سوم واقع شده است. اگر به‌دنبال واحدی کمی بزرگ‎تر بگردید، در خیابان طالقانی پاکدشت واحدی ۶۵ متری و یک‌خوابه و شش سال ساخت در طبقه پنجم، بدون داشتن پارکینگ ۵۱۰ میلیون تومان بوده و یک ۶۶ متری در شهرک البرز ساخت سال ۱۳۹۱ و یک‌خوابه بدون پارکینگ در طبقه اول، ۵۵۰ میلیون است.

همچنین یک ۸۶‌متری و دو‌خوابه که سال ۱۳۸۶ هم ساخته شده؛ در طبقه دوم واقع است و پارکینگ و انباری دارد، ۵۴۵ میلیون تومان گفته شده. در بخش جیتو این شهر یک‌خوابه ۵۰ متری را که در طبقه دوم بوده و از ساخت آن ۱۰ سال می‎گذرد، ۲۵۰ میلیون گذاشته شده است. در شهرک مدائن یک ۷۳ متری که در طبقه دوم واقع و یک سال قبل ساخته شده، یک خوابه است و آسانسور و پارکینگ و انباری دارد؛ ۶۵۰ میلیون تومان است. واحد ۱۰۰ متری دو خوابه ساخته شده در سال ۱۳۹۷، که در طبقه پنجم یک آپارتمان است، پارکینگ و انباری ندارد

اما دارای آسانسور بوده و ۷۲۰ میلیون تومان نوشته شده. واحدهای بزرگ‎تری هم هستند که می‌توانند مناسب حال پرجمعیت‌ترها باشند. در بین آگهی‏ها به آپارتمان ۱۴۰ متری برمی‎خوریم که دو‌خوابه است و چهار سال از عمر آن می‌گذرد و در طبقه اول واقع شده و با آسانسور، پارکینگ و انباری یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است. یک ۱۶۰ متری دو‌خوابه هم در طبقه همکف که تنها آپشنش داشتن انباری بوده و پنج سال ساخت است، ۸۸۰ میلیون تومان فروخته می‎شود.

رباط‌کریم؛ از ۴۶۷ میلیون تا چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون
در این شهر یک واحد ۵۷ متری یک‌خوابه در میان آگهی‎ها دیده می‎شود که سال ۹۲ ساخته شده و در طبقه دوم واقع است و قیمت آن ۴۶۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان گذاشته شده اما فاقد پارکینگ است. همچنین یک واحد ۶۴ متری در خیابان گرجی ۱۴ سال از زمان ساختش می‌گذرد و ۴۶۹ میلیون قیمت داشته و آسانسور و انباری و پارکینگ هم ندارد اما دو‌خوابه و در طبقه سوم است. در خیابان فرهنگیان واحد ۸۰ متری که سال ۹۰ ساخته شده با دو اتاق‌ خواب به قیمت ۷۵۰ میلیون گذاشته شده و آسانسور و پارکینگ و انباری دارد.

یک ۹۰ متری در طبقه اول دوخوابه و بدون امکانات معمول، که یازده سال ساخت است هم ۷۲۰ میلیون است. یک واحد ۷۱ متری که در آگهی آن نوشته شده فول امکانات است اما آسانسور نداشته و در طبقه سوم واقع شده؛ در خیابان ملک رباط‌کریم ۶۵۰ میلیون قیمت خورده است. گزینه دیگر آپارتمانی ۱۱۰ متری است که پارکینگ نداشته و همین امسال ساخته شده، در طبقه سوم قرار دارد و قیمت آن ۹۰۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گفته شده.

یک ۱۱۳ متری کاملا نوساز، دوخوابه در طبقه اول و با آسانسور و پارکینگ و انباری یک میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان است. قیمت‌های میلیاردی به همین‌جا ختم نمی‌شود و یک واحد ۱۱۰ متری با چهار اتاق خواب ساخته شده در سال ۱۳۹۹ با امکانات کامل، در حوالی خیابان رجایی چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. یک ۱۶۰ متری سه‌خوابه هم ساخت دو سال قبل در میان آگهی‌ها دیده می‌شود که در طبقه سوم واقع شده و دو میلیارد تومان قیمت دارد.

کدخبر: ۴۳۲۱۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر