کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۹۳۸۳
تاریخ خبر:

موفقیت پرسپولیس با ‌استفاده از ‌فرمول شوماخر!

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | «تنها رمز موفقیت من این است که زمانی که دیگران ترمز می‌گیرند، من گاز می‌دهم.» حتما این جمله معروف مایکل شوماخر قهرمان افسانه‌ای مسابقات فرمول یک را شنیده‌اید. البته در باره این جمله شوخی‌های زیادی هم شده است اما واقعیت این است که پرسپولیس در لیگ نوزدهم با استفاده - یا آگاهانه یا ناآگاهانه - از این فرمول، در آستانه یک قهرمانی زودهنگام دیگر قرار گرفته است. در واقع در نیم‌فصل دوم و در روزهایی که رقیبان این تیم متوقف می‌شدند، پرسپولیس راهی برای پیروزی بر حریفانش پیدا می‌کرد و در نهایت حالا کار را به جایی رسانده که ممکن است تا دو هفته دیگر قهرمان لیگ نوزدهم شود.

*** هفته هفدهم
نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم به صورت رسمی از هفته هفدهم آغاز شد. در این هفته پرسپولیس میزبان تراکتور تیم سوم جدول بود و توانست مهمان قدرتمند خود را با دو گل شکست دهد. سپاهان تیم دوم جدول هم در خانه ماشین‌سازی با تساوی بدون گل متوقف شد و بازی استقلال و فولاد هم عقب افتاد. هر چند این بازی بعدها برگزار شد و با شکست ۲بریک استقلال مقابل میزبانش به پایان رسید. شهرخودرو دیگر تیم بالای جدول هم در زمین شاهین بوشهر به تساوی بدون گل رسید. به این ترتیب پرسپولیس که تا هفته شانزدهم از تیم دوم جدول سه امتیاز بیشتر داشت، در پایان هفته هفدهم اختلافش را با تیم دوم به پنج امتیاز رساند.

*** هفته هجدهم
در نیم‌فصل دوم، این تنها هفته‌ای بود که هم پرسپولیس حریفش را شکست داد، هم سایر مدعیان! در این هفته پرسپولیس در یک بازی دشوار صنعت‌نفت را با یک گل در آبادان شکست داد. استقلال در تهران نفت مسجدسلیمان را ۲بریک مغلوب کرد. تراکتور در تبریز ۲بریک بر ذوب‌آهن غلبه کرد و سپاهان هم با نتیجه ۲بریک بر فولاد پیروز شد. در نهایت شهرخودرو هم در مشهد با نتیجه ۳بریک ماشین‌سازی را برد تا همه تیم‌های بالانشین جدول در این هفته پیروز شوند و تغییری در بالای جدول ایجاد نشود.

*** هفته نوزدهم
در نیم‌فصل دوم این تنها هفته‌ای بود که پرسپولیس نتوانست هر سه امتیاز بازی را به چنگ بیاورد. این تیم در دربی و در حالی که تا دقیقه ۹۰ با نتیجه ۲بریک از استقلال عقب بود، توانست گل مساوی را بزند تا هم از شکست فرار کند و هم مانع پیروزی استقلال و کم شدن فاصله‌اش با این تیم شود. اما این تنها خوش‌شانسی پرسپولیس در هفته نوزدهم نبود.

در روز توقف این تیم مقابل استقلال، سایر مدعیان هم از کسب پیروزی در برابر حریفان‌شان عاجز بودند. شهرخودرو در اهواز با دو گل به فولاد خوزستان باخت. سپاهان در مسجدسلیمان با تساوی بدون گل مقابل نفت متوقف شد و تراکتور هم در سیرجان مقابل گل‌گهر به تساوی یک - یک رسید. به این ترتیب اختلاف پرسپولیس با سایر مدعیان در صدر جدول حفظ شد. ضمن اینکه شهرخودرو تنها بازنده بالانشین در این هفته بود و اختلافش با پرسپولیس بیشتر هم شد!

*** هفته بیستم
جنجالی‌ترین هفته لیگ نوزدهم هفته بیستم بود. پرسپولیس باید در اصفهان به مصاف سپاهان می‌رفت و همه مدعیان منتظر بودند سپاهان صدرنشین را شکست بدهد تا آنها با پیروزی بر حریفان خود، به صدر جدول نزدیک شوند و رقابت قهرمانی داغ‌تر از گذشته دنبال شود اما سپاهان که از روز قبل مخالف برگزاری بازی بدون حضور تماشاگران بود، دیر به استادیوم رسید! و با تصمیم داور بازی برگزار نشد. یکی دور روز بعد هم با حکم کمیته انضباطی پرسپولیس ۳برصفر برنده شد تا در حساس‌ترین مقطع، به بی‌دردسرترین پیروزی تاریخ خود در برابر سپاهان دست پیدا کند.

البته سپاهان تنها بازنده این ماجرا نبود. با اتفاقات اصفهان، سایر مدعیان اگر چه در برابر حریفان‌شان به پیروزی رسیدند اما نتوانستند اختلاف‌شان با پرسپولیس را کم کنند. استقلال ۲بریک ذوب‌آهن را برد، شهرخودرو با همین نتیجه بر نفت مسجدسلیمان غلبه کرد و تراکتور ۳بریک سایپا را برد. در نهایت در پایان هفته بیستم پرسپولیس ۴۴ امتیازی شد و تراکتور با ۳۷ امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

*** هفته بیست و یکم
در این هفته همه چیز به کام پرسپولیس بود. این تیم در آخرین بازی حساس و شش امتیازی خود موفق شد شهرخودرو را در تهران با نتیجه ۳بریک شکست دهد تا یکی از رقیبان مستقیم خود در قهرمانی را عملا ناامید کند. سایر نتایج هم به سود این تیم رقم خورد. استقلال در کمال ناباوری در سیرجان با یک گل مغلوب گل‌گهر شد، سپاهان در حالی که تا دقیقه ۸۹ از ذوب‌آهن پیش بود گل مساوی را دریافت کرد و دو امتیاز دیگر از دست داد و تراکتور هم در جم با یک گل به پارس جنوبی باخت! به این ترتیب پرسپولیس ۴۷ امتیازی شد و اختلافش با تیم دوم جدول یعنی سپاهان دورقمی شد و به عدد ۱۰ رسید!

هفته بیست و دوم
دراین هفته مطابق معمول پرسپولیس پیروز شد و یکی دو مدعی دیگر متوقف شدند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در زمین پیکان با نتیجه ۳بریک به برتری رسیدند و سه امتیاز دیگر به اندوخته‌های خود اضافه کردند، سپاهان هم بعد از چند هفته طعم برد را چشید و با دو گل بر گل‌گهر سیرجان غلبه کرد. شهرخودرو، دیگر تیم بالای جدولی بود که توانست حریفش را شکست دهد. این تیم با نتیجه ۲بریک مهمانش ذوب‌آهن ر ا مغلوب کرد‌.

اما دو تیم بالای جدولی دیگر، نتوانستند حریفان خود را شکست دهند و فاصله‌شان با پرسپولیس افزایش یافت. تراکتور در یک اتفاق عجیب، با یک گل مغلوب مهمانش نساجی مازندران شد و استقلال هم مقابل سایپا با تساوی یک - یک متوقف شد. به این ترتیب اختلاف پرسپولیس با تیم دوم در همان ۱۰ امتیاز باقی ماند اما تراکتور و استقلال از رسیدن به این تیم تا حدود زیادی ناامید شدند.

*** هفته بیست و سوم
در این هفته‌ها فولاد هم با چند پیروزی به جمع تیم‌های بالای جدول اضافه شده بود. با این حال پرسپولیس بدون توجه به نتایج رقبا، به روند خوب خود ادامه داد. این تیم در یک بازی نسبتا دشوار با یک گل بر شاهین بوشهر غلبه کرد اما جدی‌تری تعقیب‌کننده‌اش یعنی سپاهان یک بار دیگر متوقف شد و این بار در زمین سایپا به تساوی بدون گل رسید. بازی‌های استقلال و فولاد به دلیل ابتلای چند بازیکن این دو تیم به کرونا لغو شد اما تراکتور ۲برصفر صنعت نفت را برد و شهرخودرو هم با یک گل بر گل‌گهر سیرجان غلبه کرد. با این نتایج، اختلاف پرسپولیس با تیم دوم جدول یعنی سپاهان به ۱۲ امتیاز رسید.

*** هفته بیست و چهارم
نتایج این هفته هم کاملا به سود پرسپولیس رقم خورد. شاگردان یحیی در تبریز یک پیروزی دیگر به دست آوردند و با یک گل ماشین‌سازی را شکست دادند اما سایر مدعیان همگی متوقف شدند. استقلال و تراکتور در برابر یکدیگر به تساوی بدون گل رسیدند، سپاهان در دقایق پایانی پیروزی مقابل پارس جنوبی جم را از دست داد و با تساوی یک - یک متوقف شد و شهرخودرو هم در دقیقه ۹۶ گل تساوی را از سایپا خورد و دو امتیاز دیگر را از دست داد. بازی فولاد و نفت مسجدسلیمان هم لغو شد. در پایان هفته بیست و چهارم پرسپولیس ۵۶ امتیازی شد و اختلافش را با تیم دوم یعنی سپاهان به ۱۴ امتیاز رساند!

*** بازی‌های عقب افتاده
با توجه به اینکه دو بازی فولاد عقب ‌افتاده، اگر این تیم بتواند هر دو بازی عقب افتاده خود را با پیروزی پشت سر بگذارد، ۴۵ امتیازی می‌شود و به رده دوم جدول صعود می‌کند اما نکته اینجاست که فولاد پنجشنبه همین هفته باید در تهران به مصاف پرسپولیس برود. اگر پرسپولیس، فولاد را هم شکست دهد، اختلافش با این تیم هم به حداقل ۱۴ امتیاز خواهد رسید و پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ نوزدهم فقط و فقط به یک امتیاز دیگر نیاز خواهد داشت.

کدخبر: ۳۳۹۳۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر