کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۷۸۸۷
تاریخ خبر:

موضع عجیب رسانه‌های اصولگرا به شکست ترامپ

روزنامه هفت صبح، ساعد برقی | آقا توکل کنید به خدا ! جدی می‌گویم. ماشاالله که همه متدین و معتقد هستید،‌این همه علاقه‌تان به مهندسی کردن همه چیز و همه کس از کجا آمده؟ نمی‌دانم دیروز تلویزیون را دیدید یا نه.محسن هاشمی روی آنتن زنده ابراز خوشحالی کرد از تحقیر ترامپ در انتخابات آمریکا. موضع حرف‌هایش هم کاملا مشخص و موجه بود.

اینکه رئیس‌جمهوری که اینقدر به ایرانی‌ها توهین کرد و سردار سلیمانی را ترور کرد حالا بعد از یک‌دوره باید بساط خود را جمع کند اما مجری بخت برگشته که احتمالا در گوشی‌اش در حال بمباران شدن ازسوی تهیه‌کننده عزیز بوده می‌پرد وسط حرف محسن هاشمی و می‌گوید البته همه می‌دانیم که نباید از پیروزی دموکرات‌ها ذوق زده شویم و از این حرف‌ها!

چه جای گفتن این حرف بود؟ فکر چه هستید؟ این چه ایده‌ای است که از یک اتاق فکر به رسانه‌های اصولگرا تزریق شده و اینگونه یکپارچه و مکانیکی در حال ترویج آن هستید؟ بگذارید ازدو وجه به ماجرا ورود کرده و دلیل این نوع نگاه عبوسانه به شکست ترامپ را بررسی کنیم؛

اول ازمنظر قابل قبول‌تر:‌اینکه نباید دل به بایدن ببندیم چراکه این مسئله موجب بالا رفتن توقعات می‌شود،انتظارات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی اوج می‌گیرند و در نهایت مردم متوجه می‌شوند که بایدن چه بسا ظالم‌تر از ترامپ باشد و تحریم‌ها باقی می‌مانند و عزم ملی برای حل مشکلات اقتصادی از بین می‌رود و موجب سرخوردگی می‌شود! قبول. این دلیل موجه است اما ربطی به ابراز خوشحالی از تحقیر ترامپ ندارد.خودتان را رها کنید و از تحقیر ترامپ لذت ببرید و بعدش به موقعش درباره بایدن حرف بزنید و از رذالت دموکرات‌ها بگویید.

اما دلیل دوم که خیلی بدتر است،‌ این است که نباید از شکست ترامپ خوشحالی کرد چراکه بحث مذاکره به گفتمان اصلی جامعه بدل می‌شود و بعد ممکن است اصلاح‌طلب‌ها روی این موج بیایند و ریاست‌جمهوری را دوباره برنده شوند! پس ته وجودمان باید کمی از برد بایدن ناراحت باشیم و به مردم هم این مسئله را القا کنیم و ته قلبمان بگوییم حیف که ترامپ -همان ظالم قاتل-‌ برنده نشد!

ببینید این آدم چگونه موجودی است که در دوران اوج کرونا، اینقدر برای هشت ماه بعد و انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌بینی می‌کند! یک سیب هزار تا چرخ می‌خورد و هزارتا حادثه تا آن روز ممکن است رخ دهد و بعد شما خودتان را از یک خوشحالی موجه و مشروع دور نگه می‌دارید که نکند خدای نکرده فلان بشود؟

بابا دستخوش! همین ترامپ مگر چگونه دودمانش برباد رفت؟‌او که حساب همه چیز را کرده بود جز وقوع یک بیماری همه‌گیر و خبط یک پلیس شرور در مینیاپلیس! اینقدر همه چیز را به‌خصوص سرنوشت و عواطف و احساسات را مهندسی نکنید. رها کنید خودتان را!

کدخبر: ۳۵۷۸۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    یه زمانی اوباما هم بود، دیدیم!

  • _user_1561021415

    اولا از اینکه اسم نویسنده مقاله هست خیلی ممنونم و ثانیا با این متن بسیار همدل.

  • _user_1601366834

    ساعد برقی عزیز، یک دور خودشان را رها کرد ند که نتیجه اش شد تعطیلی صنعت هسته ای!، تحریم های بیشتر و البته ترور سپهبد شهید، شما معتقدی باز هم رها کنند خودشان را؟! البته درک می کنم مطلب را خطاب به اصولگرا یان نوشته اید اما ای کاش خطاب به اصلاح ط لبان هم می نوشتید رها کنند مذاکره را و س عی کنند نظم و نسق بدهند مملکت را! اگر از مردم بپرسید خط و ربط سیاسی نمی خواهند، نظم و قانون می خواهند. حساب و کتاب درست می خواهند و کار.