کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۰۱۴
تاریخ خبر:

مورد عجیب پارسا‌ پیروزفر

روزنامه هفت صبح | پارسا پیروزفر از اسم‌های محترم و محبوب سینمای ماست. چهره او در گذشت زمان جاافتاده و جذابتر شده و دوری همیشگی‌اش از حاشیه و مصاحبه وزن و اعتباری به او بخشیده است. او را در فیلم پری مهرجویی دیدیم، در نقش سالک شوریده‌حال رویای پری و حضورش در سریال‌های عامه‌پسند و عاشقانه مثل در پناه تو و در قلب من.

به نظر می‌رسید او در سکوی پرش و پرتاب به سوی دنیای ستاره ‌شدن است. در حرکتی منطقی بعد از پری در ضیافت مسعود کیمیایی ظاهر شد، اما پس از آن پیروزفر عامدانه خودش را از جریان اصلی سینمای ایران کنار کشید. از حضور او در سینمای ایران ۲۶ سال می‌گذرد و او در حفظ اعتبار خود به نظر موفق بوده است. حالا هم او در فیلم بی‌حسی موضعی ظاهر شده و اتفاقا نقش خود را بسیار خوب ایفا کرده است. اما بیایید این یادداشت وحید سعیدی را در مورد کارنامه پارسا پیروزفر بخوانید که موضع متفاوتی را انتخاب کرده است:

پارسا پیروزفر معروف است به بازیگر گزیده‌کار؛ بازیگری که به‌اصطلاح سعی می‌کند با گزیده‌کاری از خودش محافظت کند؛ اما ماحصل این مراقبت چه بوده. کارنامه او از فیلم «پری» تا همین بی‌حسی موضعی را بالا و پایین کنید؛ به زحمت می‌توانید یک تاپ‌تن درست‌وحسابی از فیلم‌هایش ردیف کنید. کارنامه او با همه این مراقبت‌ها مملو است از یکسری فیلم‌های ضعیف و در حالت خوشبینانه متوسط.

اما همین محافظت و دور نگه داشتن خود از معرض حاشیه‌ها و گفت‌وگوها موجب شده پارسا پیروزفر با وجود داشتن کارنامه‌ای به‌شدت متوسط و حتی ضعیف در رده بازیگرانی با کارنامه موفق قرار بگیرد. البته شاید عده‌ای معتقد باشند که او با تئاترهایش توانسته به کارنامه‌اش وزن بدهد؛ که این نمی‌تواند نظریه درستی باشد، چون در این صورت آتیلا ‌پسیانی‌ باید فرسنگ‌ها از پارسا‌ پیروزفر جلوتر باشد. او بازیگر متوسطی است با کارنامه‌ای به‌شدت متوسط‌تر که فقط ویترین دارد.

* پی‌نوشت یک: واقعا اگر پارسا پیروزفر در انتخاب‌هایش حساسیت نشان نمی‌داد، چه فیلم‌هایی در کارنامه‌اش ثبت می‌شد؟
* پی‌نوشت دو: من ۱۰ تا فیلم پیدا نکردم؛ شما اگر پیدا کردید معرفی کنید .
* پی‌نوشت سه: حجم تعریف و تمجیدها و قربان‌صدقه رفتن‌ها بعد از انتشار عکس‌هایش در بی‌حسی موضعی از طرف دوستانی که دستی بر آتش دارند برایم قابل هضم نبود.

کدخبر: ۳۵۰۰۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر