کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۱۲۱۴
تاریخ خبر:

مورد عجیب عادل آذر

روزنامه هفت صبح | رئیس جنجالی دیوان محاسبات کیست؟
* یک: جنجالی‌ترین آدم این روزهای سیاست ایران، عادل آذر است. رئیس دیوان محاسبات کشوری که در گزارش تفریغ بودجه ۹۸، سخن از عدم واردات در قبال دریافت ۴٫۸میلیارد دلار ارز دولتی از سوی برخی واردکنندگان زده و حسابی دولت را شاکی کرده است. رئیس دولت، گزارشش را صددرصد غلط دانسته و از همه دستگاه‌ها خواسته به او پاسخ بدهند و حالا می‌توان فهرستی از پاسخ نهادهای دولتی از بانک مرکزی تا سازمان برنامه و بودجه و البته رئیس دفتر رئیس جمهور و سخنگوی دولت را ردیف کرد که همه در یک حرف مشترکند: این گزارش غلط است.

* دو: ماجرا البته پیچیده‌تر می‌شود وقتی که حرف برخی از فعالان سیاسی را در نظر بگیریم که معتقدند مسئله اساسا ریشه سیاسی دارد. مثلا این توئیت محمد مهاجری، سردبیر خبرآنلاین را بخوانید: «امیدوارم این خبر که رئیس دیوان محاسبات با هدف ابقا در سمت خود و به تحریک پدرخوانده‌های مجلس یازدهم، گزارش کذب درباره گم شدن ۴٫۸میلیارد دلار داده، فقط شایعه باشد. آقای عادل آذر! هیچ تضمینی برای بقای شغلتان وجود ندارد. مردانه حق را بگویید، حتی اگر خوشمان نیاید مااصولگراها.»

* سه: عادل آذر البته دیروز بیانیه‌ای صادر کرد و در آن با ادبیاتی تند از خود دفاع کرد. دو بند از این بیانیه را بخوانید:
* در گزارش این دیوان و خلاصه قرائت شده در صحن علنی مجلس، هیچ‌گونه اشاره‌ای به گم شدن حتی یک دلار نشده است بلکه آنچه به صراحت آمده است، عدم انجام تعهدات اشخاص حقیقی و حقوقی گیرنده ارز، مجموعاً به مبلغ ۸/۴ میلیارد دلار تا تاریخ ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ مبنی بر وارادات کالا می‌باشد. دستگاه‌های ذی‌ربط براساس گزارش تفصیلی دیوان محاسبات، نام و نشان اشخاص فوق‌الذکر را به‌خوبی می‌دانند و باید وظایف قانونی خود را در راستای انجام تعهدات و استیفای حقوق بیت‌المال به‌عمل آورند.

* مراتب به صورت خاص و خیلی محرمانه طی نامه مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۴ به تفصیل و با جزئیات به رئیس‌جمهور محترم منعکس شد و جناب ایشان نیز در تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴ خطاب به بانک مرکزی با تأکید بر این مهم، دستور بررسی صادر فرمودند. رونوشت دستور مذکور نیز به این دیوان واصل شد. چگونه است که رئیس جمهور محترم و سایر مسئولین ذی‌ربط، تا زمان قرائت گزارش تفریغ در ۱۳۹۹/۱/۲۶ هیچ‌گونه خدشه یا تردیدی به صحت و دقت محتوا یا ارقام این گزارش وارد نکردند ولی به محض اطلاع‌رسانی عمومی، ادعا نمودند که همه چیز صددرصد غلط است؟!

* چهار: فارغ از این‌ها عادل آذر شخصا آدم عجیبی است. مرد ۵۴ ساله دهلرانی که تا قبل از سال ۱۳۸۲ یک استاد مدیریت صنعتی بوده ولی با ورود به مجلس هفتم، پا به سیاست می‌گذارد و دو سال بعد از پایان نمایندگی در مجلس، رئیس مرکز آمار دولت احمدی‌نژاد می‌شود و جالب اینکه با وجود آن همه انتقاد اصلاح‌طلبان به آمارهای احمدی‌نژاد تا سه سال بعد از آغاز دولت روحانی یعنی تا سال ۱۳۹۵ در این سمت باقی می‌ماند تا اینکه در نهایت با کسب ۲۰۰ رای از مجموع ۲۲۶ رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور در زمان ریاست لاریجانی تعیین می‌شود. حالا چرا گفتیم عجیب؟ شما به کسی که در فاصله ۱۷سال، با چهار رئیس مختلف یعنی حدادعادل و لاریجانی در مجلس و احمدی‌نژاد و روحانی در دولت کار کرده؛ چه می‌گویید؟

کدخبر: ۳۲۱۲۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر