کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۹۲۲۰
تاریخ خبر:

مورد خاص آقای ‌فرمانده در ‌نیروی دریایی ارتش

روزنامه هفت صبح | یک: فرمانده معظم کل قوا در حکمی امیر دریادار دوم شهرام ایرانی را به فرماندهی نیروی دریایی ارتش منصوب کردند.
دو: متن حکم آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است: نظربه تعهد و حسن سوابق و پیشنهاد فرمانده کل ارتش، شما را با اعطای درجه دریاداری به سمت فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، منصوب می‌کنم.

اهتمام جدی و شایسته در بهره‌برداری از ظرفیت‌های نیرو و ارتش و نیروهای مسلح و کشور برای پیشبرد جهادی و انقلابی آن نیرو، ارتقای توان و آمادگی همه‌جانبه بر پایه رشد و تعالی سرمایه انسانی مورد انتظار است. از تلاش‌های مؤثر امیر دریادار حسین خانزادی در این مسئولیت، تشکر می‌کنم.

سه: امیر دریادار شهرام ایرانی در سال ۱۳۴۶ در شهرستان سنندج استان کردستان متولد شد و پس از طی مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی در شهرستان سر پل ذهاب، پس از شروع جنگ تحمیلی مقطع متوسطه را در شهر سنندج سپری کرد. او در سال ۱۳۶۴ وارد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر شد و پس از فارغ‌التحصیلی در رشته ناوبری و فرماندهی کشتی از این دانشگاه، فرماندهی انواع یگان‌های شناور سطحی کلاس سبک و سنگین از جمله ناوچه‌های توپدار، ناوهای موشک‌انداز، ناوهای پشتیبانی و نیروبر، ناوشکن‌های کلاس الوند و ناو بالگردبر جمهوری اسلامی ایران خارگ را بر عهده گرفت.

دریادار ایرانی همچنین دوره کارشناسی ارشد فرماندهی و ستاد را طی کرده و هم‌اکنون علاوه‌بر عضویت در هیات علمی در دافوس آجا، به عنوان استاد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نیز به تدریس می‌پردازد. رئیس عملیات منطقه یکم دریایی ارتش (بندرعباس)، رئیس ستاد و جانشین فرماندهی این منطقه، جانشینی معاونت عملیات نداجا، معاونت آموزش نیروی دریایی و جانشینی معاونت آموزش ارتش از جمله مسئولیت‌های پیشین وی است.

او فرماندهی برخی از مهمترین ماموریت‌های ناوگروه‌های ارتش ازجمله ماموریت عبور از کانال سوئز در سال ۹۱ و فرماندهی عملیات متعدد امداد و نجات دریایی را نیز برعهده داشته است. دو ویژگی مهم و منحصر به فرد ایرانی، نخست این است که وی نخستین فرمانده سطح بالای ارتش است که از میان اهل سنت است و دوم اینکه او کل تحصیلات نظامی خود را بعد از انقلاب گذرانده است.

چهار: در پی این انتصاب فراکسیون اهل سنت مجلس در نامه به رهبر انقلاب، از انتصاب امیر شهرام ایرانی به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر و نسبت به استفاده از توانمندی‌های اهل سنت ایران و همه اقوام و مذاهب و ادیان ایرانی در سطوح عالی دولت ابراز امیدواری کرد. ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: این انتصاب ارزشمند از جانب رهبری، الگویی بسیار شایسته برای دیگر مسئولان در دولت و دستگاه‌های مختلف است تا از اهل سنت و نخبگان کردستان در مسئولیت‌های مهم استفاده کنند.

پنج: فرمانده قبلی نیروی دریایی یعنی امیرخانزادی، ادامه‌دهنده راه فرمانده پیشین یعنی امیر سیاری در ماموریت‌های بین‌المللی نیروی دریایی ارتش بود. با این حال او خاطرات تلخی مثل سانحه برای ناوچه دماوند در دریای خزر و آتش‌سوزی ناوبندر خارک در همین اواخر و البته ماجرای سانحه برای ناوچه کنارک را هم در خاطر خود دارد.

کدخبر: ۴۰۹۲۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر