کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۵۱۵
تاریخ خبر:

مورد‌های عجیب ارمنستان و مجارستان را بخوانید

روزنامه هفت صبح | حضور ۶۳ هزار نفر در ورزشگاه بوداپست در مسابقات جام ملت‌های اروپا آن‌هم در دوران کرونا، من را به این صرافت انداخت که ببینم پاندمی کرونا در مجارستان چگونه است و آیا سفر هزاران توریست فوتبالی به این کشور تاثیری در افزایش همه‌گیری کرونا داشته یا نه. خب نتیجه این شد که مجارستان با ۱۰میلیون نفر جمعیت در حال حاضر میزان مبتلا‌یان روزانه‌اش زیر ۵۰ نفر است و میزان قربانیان هم کمتر از دو نفر در روز.

آمار واکسیناسیون در مجارستان این‌گونه است که ۵۶درصد جمعیت یک دُز واکسن را حتما زده‌اند و ۵۰درصد هم دو دُز کامل دریافت کرده‌اند. یعنی شش درصد فقط یک دُز واکسن زده‌اند. میزان پوشش واکسن در این کشور حیرت‌انگیز است. سری به ایتالیا زدم که یکی از بالاترین ارقام قربانیان کرونا را داشته است. در حال حاضر میانگین روزانه ابتلا در ایتالیا حدود ۷۰۰ نفر است و میزان قربانیان هم روزی ۲۸ نفر! پوشش واکسیناسیون در این کشور به این‌گونه است که ۵۶درصد مردم این کشور ۷۰ میلیون نفری حداقل یک دُز واکسن را حتما تزریق کرده‌اند و ۳۲درصدشان هم هر دو دُز را.

در سوئد هم ۴۸درصد حداقل یک دُز واکسن زده‌اند و ۳۱درصد هم واکسینه کامل هستند (یعنی ۱۷درصد فقط یک دُز زده‌اند و به‌تدریج دُز دوم را هم خواهند زد). میزان ابتلا به کرونا در سوئد روزی حدود ۳۰۰نفر و میزان قربانی به شکل میانگین کمتر از دو نفر بوده است. اینها شواهدی هستند مبنی بر قدرت واکسیناسیون در جلوگیری از تاخت و تاز کرونا. این را هم بدانید که در آمریکا با افزایش مبتلایان روبه‌رو بوده‌اند و در حال حاضر روزی ۱۳هزار مبتلا و ۲۵۰ کشته در آمریکا بر اثر کرونا به ثبت می‌رسد.

۴۷درصد مردم این کشور ۳۲۰ میلیونی واکسیناسیون کامل شده‌اند که رقم شگفت‌انگیزی است و ۵۵درصد هم حداقل یک دُز واکسن را زده‌اند (آمار واکسیناسیون کامل زیرمجموعه «حداقل یک دُز» واکسن است). اما بیایید به یک مورد خیلی عجیب رجوع کنیم. چند روز قبل برای‌تان نوشتیم که ارمنستان واکسن اضافی دارد و مردمانش رغبتی به زدن واکسن ندارند.

حالا آمار ارمنستان را بخوانید:‌ مبتلا روزی ۱۱۰ نفر به‌طور میانگین و کشته روزی یک نفر! و فکر می‌کنید با این آمار غبطه‌برانگیز شرایط واکسیناسیون چگونه باشد؟‌ تنها نیم‌درصد مردم این کشور دو دُز واکسن کامل دریافت کرده‌اند و نزدیک به دو درصد هم حداقل یک دُز واکسن! توضیح علمی این اتفاق در ارمنستان چیست؟ ‌کسی می‌داند؟

کدخبر: ۴۰۰۵۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • farbod7

    اسرار این بیماری همچنان ناشناخته است.