کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۲۰۶۰
تاریخ خبر:

موبایل‌هایی که به‌جای آیفون SE می‌توان خرید

روزنامه هفت صبح| وقتی هفته گذشته از آیفونSE جدید رونمایی شد، چشمان کاربران ایرانی با دیدن قیمت ۴۰۰دلاری آن برق زد. چون اپل پس از عرضه گوشی‌های هزاردلاری، سراغ ساخت نمونه‌های ارزان‌تر رفته. بیایید با هم محاسبه کنیم قیمتiPhone SE جدید چقدر می‌شود. لابد الان زود سراغ تبدیل ۴۰۰دلار با استفاده از نرخ ۱۶هزار تومانی دلار رفته‌اید و چون ماشین‌حساب عدد شش‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان را نشان می‌دهد، سر از پا نمی‌شناسید، با این وجود بهتر است به شکمتان صابون نزنید.

چون قیمت آیفون تا زمانی که به ایران برسد، کلی تغییر می‌کند. مثلا iPhone 11 Pro Max نسخه ۶۴گیگابایتی در سایت اپل هزار و ۱۰۰دلار قیمت دارد. حالا اگر سری به ‌بازار موبایل و قیمت‌های آن بزنیم، می‌بینیم در ایران این گوشی را حداقل ۲۳میلیون تومان می‌فروشند.

طبیعتا گوشی‌های آیفون تا زمانی که به دست مشتری ایرانی برسد، هزینه حمل و نقل، گمرک، سود واردکننده و فروشنده دارند که محاسبه هر کدام از آنها به صورت جداگانه چندان ساده نیست اما با توجه به اینکه iPhone 11 Pro Max با قیمت هزار و ۱۰۰دلار، در ایران ۲۳میلیون تومان قیمت می‌خورد، می‌توان گفت نرخ دلار در بازار موبایل به جای ۱۶هزار تومان، ۲۱هزار تومان است.

با این کار احتمالا بتوان قیمت نهایی iPhone SE جدید را محاسبه کرد. ‌گوشیiPhone SE جدید با ظرفیت ۶۴گیگابایتی روی سایت اپل ۴۰۰دلار قیمت‌گذاری شده و با در نظر گرفتن نرخ ۲۱هزار تومانی برای دلار، قیمت آن در ایران حداقل هشت‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان خواهد بود. همین گوشی با ظرفیت ۱۲۸گیگابایتی ۴۵۰دلار قیمت‌گذاری شده و احتمالا در بازار ایران ۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان فروخته خواهد شد.

ظرفیت ۲۵۶گیگابایتی این گوشی هم ۵۵۰دلار قیمت دارد و احتمالا با حداقل قیمت ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان به دست مشتری ایرانی برسد.‌آنهایی که اپل را دوست دارند و به داشتن آیفون افتخار می‌کنند، قطعا از شنیدن این رقم‌ها خوشحال می‌شوند اما با توجه به اینکهiPhone SE یک موبایل اقتصادی به‌حساب می‌آید، شاید بعضی‌‌ها خیلی آن را دوست نداشته باشند.

بالاخره ناسلامتی در عصر موبایل‌هایی با دوربین‌های سه‌گانه و صفحه‌ نمایش‌های تاشو زندگی می‌کنیم و آیفون SE جدید تنها یک دوربین معمولی دارد. برای همین ما سری به بازار زدیم تا ببینیم بقیه برندها چه گزینه‌‌هایی دارند. ما متوجه شدیم به جای پرداخت هشت‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان برای مدل ۶۴گیگابایتی SE جدید، می‌توان سراغ شیائومی Mi Note 10 Pro با قیمت هشت‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان رفت.

گزینه جایگزین برای مدل ۱۲۸گیگابایتیiPhone SE جدید که احتمالا ۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت خواهد داشت، می‌تواند گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Lite باشد. همچنین می‌توان به‌جای پرداخت ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان بابت مدل ۲۵۶گیگابایتیiPhone SE جدید می‌توان سامسونگ Galaxy S10 یا هوآوی P30 Pro خرید. دیگر خودتان تصمیم بگیرید این‌همه پول را برای خرید گوشی اقتصادی اپل خرج می‌کنید یا یک گوشی‌های پرقدرت اندرویدی؟

کدخبر: ۳۲۲۰۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر