کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۶۶۹۱
تاریخ خبر:

موافقت سران گروه G۲۰ با تزریق ۵ تریلیون دلار به اقتصاد جهان

هفت صبح| با پایان یافتن نشست سران مهمترین اقتصادهای جهان مشخص شد تدابیر مالی خاصی با هدف کنترل تبعات شیوع جهانی ویروس کرونا اتخاذ شده است. مهمترین مصوبه این نشست آنلاین، تزریق ۵ تریلیون دلار به اقتصاد جهان بود. در واقع نتیجه نشست گروه جی ۲۰ در قالب کمک‌های مالی به شهروندان، مراکز درمانی و شرکت‌های صنعتی و تجاری متبلور خواهد شد.
خبرگزاری رویترز اعلام کرده رهبران گروه ۲۰ پس از یک نشست طولانی در روز پنج شنبه متعهد شدند، به منظور محدود کردن خسارات وارده به مشاغل و درآمدها در اثر شیوع ویروس کرونا، تا بیش از ۵ تریلیون دلار به اقتصاد جهان تزریق کنند.

رهبران بزرگترین اقتصادهای جهان متعهد شدند باتوجه به گستردگی ابعاد این بحران در مقایسه با فروپاشی اقتصادی سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹، تدابیر لازم جهت همکاری برای رفع این مشکل را در سرلوحه کار خود قرار دهند. یکی از مهمترین بحثهای این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، تعهد به همکاری جهت جلوگیری از فراگیری گسترده این بیماری بود که حاضران بر آن تاکید کردند.

طبق آنچه رویترز گزارش داده، اعضا بر تبادل بدون مشکل دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز کشورهای مختلف جهت کنترل این بیماری تاکید کرده‌اند. موردی که مشخص نیست آیا شامل ایران هم می‌شود یا نه؟ برخی بحثها از لغو موقتی تحریم‌های آمریکا جهت تسهیل دسترسی ایران و برخی دیگر از کشورها به اقلام پزشکی حکایت دارد. موردی که هنوز توسط دولت آمریکا تایید نشده است.

رهبران گروه جی ۲۰ همچنین در مورد خطرات این ویروس برای کشورهای ضعیف و اقتصادهای شکننده به ویژه دول آفریقایی و نیز جمعیت‌های در خطر مانند پناهندگان ابراز نگرانی کرده و با تأکید بر لزوم تقویت شبکه‌های ایمنی و سیستم‌های بهداشت ملی، تدابیری را در این‌باره اتخاذ کردند.

کدخبر: ۳۱۶۶۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • tors64b

    حدس این که دنیا بعد از کرونا چه تغییراتی خواهد کرد مشکل است قطعا رشد اقتصاپی خیل ی از کشورها منفی خواهد شد