کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۳۱۹۹
تاریخ خبر:

برای افزایش سطح ایمنی بدن چه بخوریم؟

فارس نوشت: راهنمای خرید از میادین میوه و تره بار برای تغذیه سالم بر اساس راهنمای مدیریت تغذیه دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با تاکید بر لزوم حفظ تعادل و تنوع در مصرف تمامی مواد غذایی و دریافت تمامی ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز منتشر شد.

مواد غذایی برای افزایش ایمنی بدن

استفاده مقادیرکافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن و تنوع مصرف ۶ گروه اصلی مواد غذایی با اولویت استفاده از میوه‌ها به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن ، مورد تاکید است و در این میان، مصرف محصولات حاوی ویتامین C از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

بر اساس این گزارش، انواع میوه‌ها و سبزی‌های حاوی ویتامین C شامل سبزی‌های برگ سبز مانند سبزی خوردن، انواع کلم، گل کلم، گوجه فرنگی، انواع جوانه، مرکبات (لیموتُرش، لیموشیرین، پرتقال، نارنگی و نارنج)، کیوی، پیاز و شلغم می‌باشند.

انواع سبزی‌ها و میوه‌های زرد و نارنجی مانند هویج، کدو حلوایی، موز و مرکبات که دارای ویتامین E می‌باشند، در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند، ضمن اینکه سبزی‌ها و میوه‌های تازه و خشک شده، حاوی روی و آهن و سبزی‌های برگ سبز و میوه‌ها، حاوی ویتامین B هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

همچنین در صورت عفونت و بروز تب، رژیم غذایی حاوی پتاسیم شامل انواع میوه مانند موز، آلو، زردآلو، طالبی، کیوی و پرتقال و محصولات فرنگی مشتمل بر اسفناج، جعفری، لوبیا، سبوس گندم، هویج، کدو حلوایی، گوجه فرنگی و سیب زمینی توصیه می‌شود.

گفتنی است، تهیه انواع میوه و سبزیجات و صیفی‌جات تازه از جمله محصولات متنوع و مختلفی که در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری‌های تنفسی می‌توانند موثر باشند و مصرف آنها از سوی مراجع معتبر بهداشتی توصیه شده است، با کیفیت مطلوب و با قیمت مناسب که اختلاف آن با میانگین قیمت‌های سطح شهر به ۴۰ درصد می‌رسد، در میادین میوه و تره بار امکان‌پذیر است.

کدخبر: ۳۱۳۱۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر