کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۹۶۳۴
تاریخ خبر:

مهم‌ترین نقاط ضعف مدعیان در فصل نقل و انتقالات

روزنامه هفت صبح | حدود ۱۵ روز تا شروع لیگ بیست و دوم زمان داریم اما بسیاری از تیم‌ها با وجود خریدهای زیاد در فصل نقل و انتقالات، هنوز نقاط ضعف بزرگی دارند که ممکن است در طول فصل کار دست آنها بدهد. به خصوص مدعیانی که ظاهرا بریز و بپاش زیادی داشته‌اند اما در برخی از پست‌ها همچنان با کمبود بازیکن مواجه‌اند. در این مطلب، مهم‌ترین نقاط ضعف مدعیان در فصل نقل و انتقالات را بررسی می‌کنیم.

پرسپولیس: بحران خط حمله
این تیم شروعی طوفانی در نقل و انتقالات داشت. بهترین پاسورهای دو سه فصل اخیر لیگ‌برتر را جذب کرد، دروازه خود را با بازگرداندن علیرضا بیرانوند بیمه کرد و با به خدمت گرفتن پورعلی‌گنجی و گولسیانی، به وضعیت خط دفاع خود که فصل گذشته نابسامان بود، سر و سامانی داد. اما ناگهان فعالیت این تیم در بازار متوقف شد و‌ آنها مدت‎‌هاست که نتوانسته‌اند بازیکنی را جذب کنند.

این وضعیت باعث شده تا پرسپولیس در فاصله حدود دو هفته تا شروع لیگ برتر، در خط حمله با مشکل کمبود بازیکن روبه‌رو باشد. گل‌محمدی فعلا مهدی عبدی، حامد پاکدل و شرزود تمیروف را در اختیار دارد. عبدی که در این یک ماه یا مصدوم بوده یا مشکلات دیگری داشته که باعث شده حضور منظمی در تمرینات نداشته باشد.

حامد پاکدل و تمیروف هم در تمرینات امیدوارکننده ظاهر نشده‌اند. آل‌کثیر هم تا چند ماه دیگر نمی‌تواند تمرین و بازی کند. پروژه جذب کاسیانو هم به بن‌بست خورد و حالا پرسپولیس مانده و خط حمله‌‎ای به شدت کم‌زهر که هیچ تناسبی با کیفیت این تیم در خط هافبک ندارد. پرسپولیس حتی اگر در روزهای آینده موفق به جذب یک مهاجم گلزن شود، فرصت چندانی برای هماهنگ کردن او با سایر بازیکنان نخواهد داشت.

استقلال: ضعف در خط هافبک
بعد از یک ماه ناامیدکننده که از جدایی فرهاد مجیدی شروع شد و تا آمدن ساپینتو ادامه داشت، فعالیت‌های نقل و انتقالاتی استقلال هم آغاز شد. این تیم ابتدا چند جوان کم‌نام و نشان را جذب کرد که باعث اعتراض هوادارانش هم شد اما کم‌کم ستاره‌ها از راه رسیدند. جذب سجاد شهباززاده، کاوه رضایی، پیمان بابایی و رضا میرزایی باعث شد تا هواداران این تیم به فصل پیش رو امیدوار شوند اما واقعیت این است که استقلال هم هنوز بالانس نیست.

این تیم در دروازه و خط دفاع به اندازه کافی بازیکن خوب و باکیفیت دارد. در خط حمله هم ترافیک زیادی وجود دارد. علاوه بر رضایی، شهباززاده و بابایی، ارسلان مطهری، رمضانی و یامگا را هم دارد که باعث شده این تیم پرمهره‌ترین تیم در خط حمله باشد. اما هرچه دست ساپینتو در خط حمله باز است، در پست هافبک هجومی با مشکل روبه‌رو است.

امیرحسین حسین‌زاده به شارلروای بلژیک پیوسته و جذب محمد محبی هم منتفی شده است. البته درخشش امیرعلی صادقی در اردوی ترکیه خبر خوبی برای ساپینتو خواهد بود اما او به تنهایی نمی‌تواند بار حملات و بازیسازی برای مهاجمان را به دوش بکشد. استقلال به شدت نیاز به یک هافبک خلاق دارد که بعضی از بازی‌ها را برای این تیم دربیاورد.

سپاهان: مشکل در فاز دفاعی
بعد از استعفای محرم نویدکیا، باشگاه سپاهان و هوادارانش یک ماه ناامیدکننده را سپری کردند. بسیاری از ستاره‌های این تیم به باشگاه‌های رقیب پیوستند و حتی از سرمربی جدید هم خبری نبود، اما ناگهان بمب‌های این تیم ترکیدند. ژوزه مورایس با یک کادر فنی صاحبنام و خوب روی نیمکت این تیم نشست و خریدها هم شروع شدند.

محمد دانشگر و میلاد زکی‌پور به تیم اضافه شدند. محمد علی‌نژاد که استقلال هم او را می‌خواست به این تیم پیوست و رامین رضائیان هم سپاهانی شد. دو بازیکن خوب خارجی کارنامه‌دار هم به جمع سپاهانی‌ها اضافه شدند تا این تیم عقب‌ماندگی خود از سایر مدعیان را جبران کند. اما واقعیت این است که سپاهان هم هنوز مشکلاتی دارد. این تیم در خط دفاع دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی و عزت پورقاز را از دست داده و کریستوفر کنت هم به فولاد پیوسته است.

اما به نظر می‌رسد بازیکنانی که جذب شده‌اند باعث تقویت تیم در فاز دفاع نشده‌اند. سپاهان در دفاع میانی فعلا فقط دانشگر و نژادمهدی را دارد. به اینها اضافه کنید ناآمادگی و آمار عجیب رشید مظاهری در فصل گذشته را. اگر قرار باشد او همچنان مثل فصل گذشته باشد، با این خط دفاع، سپاهان باز هم باید منتظر گل‌های خورده پرتعداد باشد.

فولاد: بحران‌های ناگهانی
شاید تا دو سه روز پیش می‌شد فولاد را موفق‌ترین تیم فصل نقل و انتقالات دانست. این تیم در دروازه، کریستوفر کنت را از سپاهان گرفت، در دفاع سعید آقایی و احتمالا وریا غفوری را به خدمت گرفته و در خط هافبک ستاره‌هایی مثل احسان پهلوان، اشکان دژاگه و فرشید اسماعیلی را. اما وقتی دقیق‌تر به فهرست فولاد نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که تیم نکونام در دفاع میانی، هافبک و خط حمله کمبودهایی دارد. در دفاع میانی، وضعیت کولیبالی مشخص نیست و اگر او از فولاد جدا شود، جای خالی‌اش به سختی پر خواهد شد.

در خط هافبک هم اوضاع برای فولاد در عرض دو سه روز پیچیده شد. فرشید اسماعیلی رباط پاره کرد، ماندن آرش رضاوند به بن‌بست خورد و هنوز وضعیت آیاندا پاتوسی هم که در اردوی ترکیه غایب بود مشخص نیست. در خط حمله هم با رفتن لوسیانو پریرا، هواداران فولاد باید به مهاجمی بی‌ثبات مثل علی قربانی دل خوش کنند. معماهای این چند روز اگر حل نشوند باعث خواهند شد جواد نکونام برای پرکردن فهرست تیمش با دردسرهای بزرگی روبه‌رو شود. تیم او در حال حاضر به یک مدافع میانی ذخیره اما مطمئن، به یک هافبک برای جانشینی فرشید اسماعیلی و به یک مهاجم گلزن نیاز دارد.

کدخبر: ۴۶۹۶۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر