کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۰۳۴۷
تاریخ خبر:

مهم‌ترین تغییراتی که ایرانسل در زندگی دیجیتال ‌ما ایجاد کرد

روزنامه هفت صبح | هنوز از دید خدمات تلفن و اینترنت همراه با رسیدن به استانداردهای معتبر جهانی فاصله داریم اما رقابت باعث شد تا حرکت آهسته کشور در این راه تغییر کرده و سرعت بیشتری بگیرد. رقابتی که شروع آن با معرفی و حضور ایرانسل در فضای خدمات همراه ایران شکل گرفت. اپراتوری که حالا در میان کاربرها جایگاه مطمئنی داشته و همواره سعی کرده محدودیت‌های موجود را از بین ببرد. محدودیت‌هایی که خداحافظی با آنها به معنی بهبود وضعیت زندگی مردم و ارتقا سطح ارتباطی کشور است. حالا ۱۵ سال از شروع به کار ایرانسل گذشته و نگاهی داریم به دستاوردهای این اپراتور که این روزها به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از ساختار ارتباطی ایران محسوب می‌شوند.

‌جمع شدن فروش صفی سیم‌کارت
تا پیش از حضور ایرانسل برای تهیه سیم‌کارت بایستی مراحلی طولانی و طاقت‌فرسا را پشت سر می‌گذاشتید. از ثبت‌نام و قرار گرفتن در نوبت تا حضور در محل برای دریافت سیم‌کارتی که این روزها به راحت‌ترین شکل ممکن از جمله روش‌های آنلاین و آفلاین قابل تهیه است.
عرضه مودم‌های همراه و جیبی برای اینترنت ثابت وایمکس و TD-LTEبرای سال‌ها در ایران دسترسی به اینترنت تنها از چند روش ساده و قدیمی صورت می‌گرفت.

به‌جز اینترنت خانگی که معمولا سرعت خوبی نداشتند، بعد از مدتی کاربرها فرصت استفاده از اینترنت همراه سیم‌کارت را به دست آوردند. موضوعی که هرچند ایده‌آل نبود اما شرایط بهتری را نسبت به گذشته رقم زد. با این وجود معرفی مودم‌های همراه برای اینترنت وایمکس و TD-LTE، مرحله‌ای از تحول دسترسی به اینترنت در ایران بود که مطمئنا تاثیر قابل توجهی در کاهش علاقه به روش‌های سنتی داشت.

ایجاد امکان کنترل حساب اینترنتی برای مشترکان
نظارت از طریق رویکرد‌های قدیمی همواره برای کسانی که علاقه‌ای به تغییر نداشتند بهترین گزینه بود. با این وجود دغدغه مدیریت هزینه باعث شد تا حساب اینترنتی تبدیل به بخشی جدایی‌ناپذیر از ساختار ارتباطی اپراتورهای کشور شود. موضوعی که اولین‌بار از سوی ایرانسل مطرح و پیاده‌سازی شد و در راستای هوشمندسازی خدمات این شرکت به شمار می‌رود.

ایجاد امکان عرضه بسته‌های شخصی و سفارشی‌
مطمئنا در زمان تصمیم‌گیری برای نحوه ارائه بسته‌های اینترنتی یا مکالمه، در نظر گرفتن جمعیتی بزرگ با علایق و درخواست‌های کاملا متفاوت دردسرهای بسیاری را شکل می‌دهد. در بهترین حالت شما نمی‌توانید مجموعه‌ای را تعریف کنید که مورد توجه تمامی کاربرها قرار گیرد. اما ایرانسل اولین اپراتوری بود که با قرار دادن امکان شخصی‌سازی کمک بسزایی در ایجاد آزادی خرید برای مشتری کرد.

فروش سیم‌کارت‌های رند بدون شرکت در مزایده
حذف واسطه‌ها در اکثر مواقع به بهبود و پایدار شدن بازار کمک می‌کند. دیگر خدمت ایرانسل در این زمینه معرفی روش‌های خرید غیر مزایده‌ای و خارج از دسترس واسطه‌ها برای سیم‌کارت‌های رند بود که همچنان ادامه دارد.

تعویض و پشتیبانی رایگان مودم‌های وایمکس و ارتقا به TD-LTE
تغییر آن هم از نوع باهزینه مورد پسند کمتر کاربری قرار می‌گیرد. این در حالی است که این تغییر می‌تواند با وجود در بر داشتن مزایای مختلف برای ارائه کنند هم با سود همراه باشد. رویکردی که در مورد مودم‌های وایمکس و ارتقای آنها به TD-LTE به بهترین شکل ممکن انجام شد.

عرضه باندل؛ گوشی به‌همراه سیم‌کارت
سال‌هاست که نبود پلن‌های فروش متنوع، دسترسی بخش عمده‌ای از مشتری‌ها به بخش بزرگی از بازار تلفن همراه را محدود کرده. راه‌حل ابتدایی این موضوع عرضه به شکل باندل است که پیش‌تر شاهد اجرای آن بودیم.

تحقیق و توسعه، تعهد به ایجاد روش‌های جدید
ارائه سرویس بهتر مساوی است با بهبود کارایی، رضایت مشتری و افزایش تعداد آنها. ایرانسل برای سال‌هاست که این روش را الگوی خود قرار داده و از همین طریق توانسته تا تبدیل به انتخاب شماره یک بسیاری از کاربرها شود. ‌ در همین راستا ایرانسل اولین اپراتوری بود که نسل پنج تلفن همراه را وارد ایران کرد و در فاز مطالعاتی نسل شش تلفن همراه هم فعالیت موثر دارد.

ایجاد پلتفرم‌های تکمیلی
برای باقی ماندن در بازار رقابتی شما نیاز به هماهنگ شدن با شرایط محیطی و زمانی دارید. ایرانسل در این راستا به اقتضای موقعیت به سراغ سرویس‌های جدید همچون لنز (در زمان استقبال از VODها) و داناپلاس (در زمان همه‌گیری کرونا و آموزش آنلاین) می‌رود.

دوری از انحصارگرایی
ایرانسل توانسته طی سال‌های اخیر با اپراتورهای مجازی جهت عرضه سیم‌کارت و خلق خدمات جدید همکاری کند. در مدل اقتصادی درست، رضایت مشتری در بالاترین سطح اولویت قرار می‌گیرد. رضایتی که شاید از طریق همکاری با دیگران شکل گیرد و با انحصار زدایی از بازار، ارائه خدمات و محصولات را متعادل سازی کند.

رشد نفوذ با همکاری کارساز
سرمایه گذاری در کسب‌وکارهای آنلاین مانند اسنپ و همکاری با سرویس هایی مانند فیلیمو که به رشد کسب‌وکارهای تازه می‌انجامد و مشترکان ایرانسل را در منافع همکاری سهیم می‌کند، از جمله دیگر دستاوردهای این اپراتور در ۱۵ سال اخیر است.

دسترسی آسان به خدمات
امکان گسترده انجام خرید آنلاین و آفلاین به‌شکلی که کاربر هیچگاه دچار مشکل و محدودیت نمی‌شود. امروزه شما می‌توانید بسته اینترنت، اعتبار و محصولات دیگر را از طریق چندین روش مختلف آنلاین و آفلاین خریداری کرده و از آنها استفاده کنید.

سوپر اپلیکیشن ایرانسل من
چند سالی است که بازار اپلیکیشن‌ها با معرفی موضوعی به نام سوپراپلیکیشن وارد مرحله‌ای جدید شده. اپلیکیشن‌هایی که به شکل کلی می‌توان از طریق آنها بخش عمده‌ای از فعالیت‌های روزمره را انجام داد.

پشتیبانی مناسب
سرویس پشتیبانی آنلاین ایرانسل اگر در نوع خود اولین نباشد، بدون شک جزو اولین‌ها و کارآمدترین سرویس‌های در این زمینه است. سطح کیفی از پشتیبانی که مدت‌هاست در فضای ارتباطی کشور تبدیل به یک استاندارد شده.

توجه به گروه‌های کوچک‌تر مشتری‌
ایجاد خدمات ایرانسل برای گروه‌های خاص؛ مانند مرکز ارتباط ناشنوایان و حتی خدمات لنز ایرانسل برای ناشنوایان، نابینایان، افراد دارای معلولیت ذهنی و… از جمله دیگر نکاتی است که شاید هیچگاه به آنها توجه نمی‌شد اما اکنون تبدیل به بخشی جدایی‌ناپذیر از مجموعه سرویس‌ها شده.

کدخبر: ۴۲۰۳۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر