کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۹۰۳
تاریخ خبر:

مهمترین خبرهای اقتصادی یکشنبه ۱۹اردیبهشت

دلار از صبح تا حالا حدود ۱۰۰تومان گران شده و در حال حاضر ۲۱هزار و ۶۵۰تومان فروخته می‌شود. با وجود این اتفاق سکه تمام بهار آزادی همان ۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان باقی مانده و نیم سکه و ربع سکه به‌ترتیب پنج میلیون و ۱۵۰هزار تومان و سه میلیون و ۳۰۰هزار تومان قیمت خورده‌اند. تا ظهر امروز ارزش هرگرم طلای ۱۸عیار معادل ۹۳۲هزار و ۶۰۰تومان است.

*** این طرف در بورس شاهد عقب‌نشینی ۱۵هزار و ۵۹۰ واحدی شاخص کل بودیم تا اوقات سهامداران بیشتر از قبل تلخ شود. حجم معاملات روزانه بازار هم حدود سه هزار میلیارد تومان بوده که نشان‌دهنده حجم بی‌حوصلگی معامله‌گران است.

*** بعضی‌ها خیال می‌کنند اگر دارایی‌هایشان را در بورس ولو با ضرر بفروشند و روانه بازار رمزارزها شوند، انتقام گرفته‌‌اند اما ما به این کار می‌گوییم ضرر مضاعف چون بازار ارزهای دیجیتال در ایران واقعا بی‌در و پیکر است. به‌عنوان مثال دوج کوین که چند هفته است ایرانی‌ها را وسوسه کرده، در معاملات امروز بازار جهانی بیش از ۲۵ درصد ریزش داشته است. یک روز ۲۵درصد، ضرر خیلی نامردی نیست؟

*** امروز رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفته قیمت جهانی و داخلی نهاده‌های دامی افزایش یافته و همین امر منجر به افزایش هزینه‌های تولید شیر و گوشت شده است. در پایان هم پیشنهاد داده قیمت شیر خام افزایش پیدا کند. موافقت با این پیشنهاد به معنای گران شدن دوباره شیر، ماست، کره، پنیر و حتی دوغ است. البته به‌جز افزایش قیمت‌های چراغ خاموش روزانه…

*** درحالیکه پیش از این، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفته بود هزینه سرویس پیامک در این بانک‌ها همچنان حداکثر ۱۵ هزار تومان است و برنامه‌ای هم برای افزایش این هزینه وجود ندارد، ایسنا گزارش داده برخی بانک‌های دولتی هزینه سرویس پیامکی را بدون برنامه بالا برده‌اند. پیش از این هم برخی بانک‌های خصوصی اقدام به افزایش هزینه سرویس پیامکی خود از ۱۵ به ۳۰ هزار تومان کردند. مال آنها با برنامه بوده البته

*** معاون وزیر اقتصاد می‌گوید یک بانک دیگر به بانک‌های صادرکننده کارت اعتباری سهام عدالت اضافه شده است. به‌گفته عباس معمارنژاد متقاضیان علاوه بر بانک ملی و تجارت حالا می‌توانند درخواست خود را به پست بانک هم بدهند. قول می‌دهید بین خودمان بماند؟ حداقل تا وقتی اوضاع بورس ناامیدکننده است، نمی‌توان درباره رونق پرداخت تسهیلات سهام عدالت امیدوار بود. طبق آخرین وعده مسئولان ولی قرار است تا آخر اردیبهشت همه بانک‌ها، کارت اعتباری سهام عدالت صادر کنند.

*** در جریان روند افزایشی قیمت خوارکی ها و آشامیدنی ها از سال گذشته تاکنون، قیمت هر بطری نوشابه نسبت به پارسال تا ۱۱۶درصد افزایش داشته است. هر بطری ۱.۵ لیتری نوشابه در فروردین پارسال حدود چهار هزار و ۵۵۰تومان قیمت داشت اما در فروردین امسال باید همان را به‌طور متوسط ۹هزار و ۸۶۰تومان و حتی در موارد ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان بخریم. نوشابه قبلا برای سلامتی ضرر داشت. به دندان آسیب می‌رساند، معده را خراب می‌کرد، پوست و بینایی و… اوه! کلی ضرر اما حالا به جیب آدم هم آسیب وارد می‌کند

*** وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد پرداخت کمک ودیعه مسکن را به ستاد ملی کرونا داده که ستاد باید در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد. یعنی چی؟ یعنی با نزدیک شدن به تابستان که فصل جابجایی مستاجران است، باید خودمان را برای مشخص شدن سازوکار پرداخت وام مستاجران آماده کنیم. انشاالله امسال این وام به‌موقع و سروقت دست مستاجران برسد. برعکس پارسال!

*** تا اینجا دوام آورده‌اید؟ چه صبری دارید. آخرین خبر از قول رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران نقل شده. او گفته تعداد زیادی از آرایشگاه‌های زنانه به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی ورشکست شده‌اند. پس الان که محدودیت‌ها برداشته شده و دوباره می‌توانند فعالیت کنند، اگر برای دکوپاژ و بالیاژ و آمبره و رنگ ساژ و های لایت و مانیکور و پتیکور و کاشت ناخن رفتید آرایشگاه و قیمت‌ها خیلی بالا رفته بود، تعجب نکنید.

کدخبر: ۳۸۸۹۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nirvana

    وقتی دلار روند نزولی پیدا کر ه پس چرا قی متها بالا می رود؟ لعنت بر رانت خواران

  • nirvana

    دولت بدون حمایت مشاغل را تعطیل کند معلو م هست دچار ورشکستگی می شوند