کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۹۱۵۷
تاریخ خبر:

مهمترین خبرهای اقتصادی دوشنبه ۲۰اردیبهشت

افزایش قیمت دلار در بازار آزاد تا مرز ۲۲هزار و ۲۰۰تومان مهمترین خبر اقتصادی امروز است. در معاملات فردایی هم عددها به بالای ۲۲هزار تومان رسیده تا اوضاع بازار آزاد در روز سه‌شنبه هم به احتمال زیاد همینی باشد که امروز دیدیم. سکه تمام بهار آزادی در واکنش به رشد قیمت ارز حالا دوباره لب مرز ۱۰میلیون ایستاده و با قیمت ۹میلیون و ۹۰۰هزار تومان معامله می‌شود. نیم سکه و ربع سکه به ترتیب پنج میلیون و ۳۵۰هزار تومان و سه میلیون و ۳۵۰هزار تومان معامله می‌شوند. هر گرم طلای ۱۸عیار فعلا معادل ۹۶۳هزار تومان است.

*** رییس اتحادیه فروشندگان نان‌ سنگک گفته اخیرا هیچ افزایش قیمتی برای نان سنگک رخ نداده. خدای نکرده پیش خودتان فکر نکنید این خبر خوبی است ها! منظور اکبر پابرجا این بوده که نانوایی‌ها دوست دارند قیمت را افزایش دهند و دولت باید فکری برای این وضعیت بکند! محض اطلاع قیمت هر قرص نان سنگک با آرد دولتی یک هزار و ۸۰۰ تومان است. نان پخته شده با آرد دولتی هم که خودتان بهتر می‌دانید؛ جایی پیدا نمی‌شود!

*** قیمت جوجه به دو برابر قیمت مصوب رسید. این خبر از قول حبیب اسدالله‌نژاد نایب رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی نقل شده است. در تفسیر این خبر می‌توان خیلی ساده گفت قرار است بازار مرغ دوباره به هم بریزد. اگرچه قیمت مرغ طی هفته‌های اخیر تغییری نداشته و بازار در حالت تعادل رسیده اما با توجه به اینکه قیمت جوجه یکروزه به دو برابر نرخ مصوب یعنی هشت هزار تومان رسیده، در ماه‌های آینده می‌توانیم به چالش جدیدی در بازار مرغ سلام کنیم.

*** یک خبر خوب بشنوید؛ رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم‌بازار انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفته به دلیل تعطیل بودن بازار، باز بودن گمرک و پایین آمدن قیمت ارز، میزان ورود تلفن‌همراه به کشور زیاد بوده و به همین دلیل برخی گوشی‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان شده‌اند. بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهند در حال حاضر وضعیت ذخیره تلفن‌همراه در کشور مطلوب است و تا دو ماه آینده ذخیره کالایی کافی وجود دارد و برای تامین بازار مشکلی وجود ندارد. قبل از اینکه بزنید موبایلتان را بکشنید و پیش خودتان بگویید مدل جدیدش را می‌خرم بهتر است بدانید خرید یک گوشی موبایل اندرویدی با امکانات نه‌چندان بالا الان حداقل ۱۰میلیون تومان بودجه نیاز دارد.

*** دامنه نوسان در بازار سرمایه برای سومین مرتبه در چهار ماه گذشته دچار تغییر شد و از حالت نامتقارن دوباره به حالت متقارن بازگشت. به این ترتیب شاخص بورس به جای مثبت شش و منفی سه، دوباره در بازه مثبت و منفی پنج نوسان خواهد کرد.

*** رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از بازگشایی تمامی مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور خبر می‌دهد. به‌گفته سرهنگ علی محمدی برابر تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد فعالیت مشاغل گروه دوم در شهرهای قرمز، کلیه مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری در سراسر کشور بازگشایی شده و اقدام به ارائه خدمات به شهروندان کرده‌اند و متقاضیان از طریق مراجعه به سایت پلیس راهور باید نسبت به دریافت نوبت اینترنتی اقدام کرده و در زمان مشخص به این مراکز مراجعه کنند. لازم است که شهروندان از آوردن همراه به این مراکز پرهیز کنند. فرآیند دریافت نوبت اینترنتی مراکز تعویض پلاک بسیار راحت بوده و با مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ قابل انجام بوده و نیازی به مراجعه به کافی نت و … نیست. ساعت کاری این مراکز در تمام کشور از ساعت هفت صبح تا ۱۵ بوده و بعد از اتمام ماه رمضان از روز شنبه به بعد از هفت تا ۱۶ خواهد بود.

*** مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از راه‌اندازی واحد رسیدگی به شکایات از کسب ‌و کارهای اینترنتی با همکاری مشترک این مرکز و سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان، در آستانه عید سعید فطر خبر می‌دهد. اگر از اسنپ و دیجی‌کالا و بقیه این‌ها شکایت دارید می‌توانید موضوع را در سامانه اینماد به‌آدرس comp.enamad.ir/Panel ثبت کنید.

*** پژوهشکده آمار در گزارشی به پیش بینی وضعیت تورم در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ پرداخته و نوشته این عدد در شهریور ماه امسال یکی از عددهای ۴۷٫۵، ۴۲٫۵ و ۴۵٫۱ درصد خواهد بود.

*** یارانه نقدی اردیبهشت ماه ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

کدخبر: ۳۸۹۱۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر