کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۴۶۳۰
تاریخ خبر:

مهره‌های تأثیرگذار فوتبال ایران در سال ۹۸

روزنامه هفت صبح، هیوا مافی| انتخاب بهترین بازیکن سال ۱۳۹۸ کار بسیار سختی بود چرا که بسیاری از چهره‌های فوتبال ما امسال فرم بسیار ایده‌آلی از خود به‌نمایش گذاشتند و جوانان هم در فوتبال این فصل عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند. ما یک فهرست ۱۰نفره از چهره‌های منتخب امسال برایتان در مطلب زیر تدارک دیده‌ایم.

*** مهدی قائدی
پسر بوشهری استقلال نقش بزرگی در پیشتازی آبی‌ها در این فصل داشت. او یک تنه فقدان تمام مهاجم‌های قدر خارجی فصل قبل استقلال را جبران کرد. ۱۱ گل در ۲۱ بازی ثمره پدیده جدید استقلال است. بازیکن مغمومی‌که با اندیشه‌های مرد ایتالیایی تبدیل به مهره‌ای تمام عیار شد. از حالا باید خط آتش تیم ملی در سال‌های آینده را در اختیار او در نظر گرفت‌. پسر ۲۰ سال‌ای که امسال آنقدر جنگید که میان این همه ستاره عنوان بازیکن سال فوتبال فقط برازنده او باشد‌.

*** مهدی ترابی
گوش راست سرخ‌ها امسال همه کاره تیمش بود‌. هم در انتهای فصل پیش و هم در فصل جدید. او با اعتماد به نفسی بالا هم خوب گل می‌زند، هم خوب پاس می‌دهد و هم مهره‌ای استراتژیک در تاکتیک‌های تیمی‌است .پسر بی‌حاشیه‌ای که از سایپا چهره شد و بلافاصله توسط کی‌روش به تیم ملی ایران دعوت شد و در اوج جوانی به بازیکنی فیکس بدل شده بود، حالا بعد از یک سال بازی در جمع پرسپولیسی‌ها نشان داده است که می‌تواند به یکی از بهترین وینگر‌های تاریخ فوتبال ایران بدل شود.

*** مهدی طارمی
اوایل مرداد بود که درخشش‌های طارمی ‌در الغرافه چشم کارلوس کاروالیال سرمربی ریو آوه را گرفت و این بازیکن به عنوان اولین بازیکن ایرانی عازم پرتغال شد‌. کمتر کسی فکرش را می‌کرد مهدی راه یک گلزن را در تیم پرتغالی ادامه دهد اما او با گل‌های حساسی که مقابل مدعیانی مثل پورتو و دیگر تیم‌ها زد تعجب‌ها را برانگیخت‌.

حتی این مهاجم کار درست با عملکرد خوبش در نیم فصل مورد توجه چند تیم معروف اروپایی نیز قرار گرفته بود‌. خیلی بعید نیست این خط آتش تازنده در سال‌های آینده به یکی از بازیکنان تاثیر گذار در فوتبال اروپا بدل شود. مهدی همه جوانب یک مهره تمام عیار را دارد فقط باید کمی‌دست از جنجال بکشد تا ستاره اول فوتبال ایران هم شود‌.

*** سردار آزمون
پسر خوب گنبد که اواخر سال قبل به لطف درخشش و گل‌های زیبایش مورد توجه تیم‌های صاحب نام اروپایی قرار گرفته بود‌، نهایتا با انتقالی عالی به تیم قهرمان روسیه پیوست‌. مهاجم تیزپایی که با همان کیفیت راهش را در خط آتش زنیت هم ادامه داد و در بازی‌های حساس تیمش بسیار به کمک زنیت آمد‌. بازیکنی که با عملکرد چشمگیرش آبروی فوتبال ایران را در سرزمین خرس‌ها خریده است و گفتنی است حالا با توجه به عملکرد ممتازش در لیگ روسیه مورد توجه مدیران ناپولی قرار گرفته است‌.

*** کاوه رضایی
کُرد غیور لیگ بلژیک که اوایل فصل در کلوب بروژ توپ می‌زد و در هر بازی با گل نزدن دست و پنجه نرم می‌کرد، نهایتا در فصل نقل و انتقلات با انتخابی هوشمندانه به تیم سابقش پیوست. انتخابی که شروع موفقیت‌های این ستاره را رقم زد. اولین درخشش و بازی چشمگیر او به ۲۰ بهمن ماه امسال بر می‌گردد که با هت‌تریکش مقابل تیم قدرتمند زولته چشم تمام بلژیک را به این ستاره خیره کرد. ستاره‌ای که حالا می‌تواند تا مدت‌ها راه موفقیت را در اروپا ادامه دهد.

*** اشکان دژاگه
مرداد پارسال بود که دژاگه در انتقالی عجیب پس از بازی در تیم‌های اروپایی نهایتا به تراکتورسازی تبریز آمد‌. کمتر کسی فکر می‌کرد اشکان در لیگ ایران هم بتواند راه موفقیت را ادامه دهد.اما برای او اینطور نبود و او مثل همیشه با بازی جذابش تبدیل به یکی از ارکان موفقیت تیمش شد‌. بازیکن خوش تکنیکی که در هر تیمی ‌باشد می‌تواند به خوبی با گل‌ها و پاس گل‌هایش انجام وظیفه کند‌. او در ۳۳ سالگی هم می‌تواند روی فرم باشد و خود را در لیست برترین بازیکنان سال جا دهد‌.

*** علی کریمی
مرد جدی و خوش تکنیک میانه میدان استقلال هم امسال چشم‌ها را به سوی عملکردش خیره کرده است. او با جدیت و دوری از حاشیه جذابیت بازی زیبایش را دو چندان کرده است‌. بازیکنی که امسال به شدت با نقشه‌های تهاجمی‌اش به کمک استقلال آمده و با گل‌ها و پاس گل‌هایش خود را در قلب هواداران جا کرده است.جوانی که حالا می‌تواند با نقش تاثیرگذارش به زودی راه ستاره شدن را طی کند.

*** پیام نیازمند
سنگربان بلند قامت سپاهان امسال ناگهان شهرتی به هم زد. نصف جهانی‌ها که در چند سال اخیر عموما در بسته نگه داشتن دروازه خود عاجز بودند، این فصل به لطف کلین شیت‌های پیام، اتفاقی تاریخی را در فوتبال کشور ثبت کردند. نیازمند با بسته نگه داشتن دروازه خود به مدت ۹۴۰ دقیقه تمام رکورد‌های معروف متعلق به حسینی‌، مودت‌، حجازی و عابدزاده را شکست و توانست رکوردی رویایی بر جای بگذارد. درخشش او در ۱۰بازی حساس اول لیگ و مهار‌های شجاعانه‌اش محبوبیت او را نزد هواداران دو چندان کرده است‌. با این حال با توجه به کمبود گلر خوب در کشور‌، او می‌تواند یکی از ارکان تاثیر‌گذار فوتبال در آینده باشد.

*** مهدی رحمتی
سید دل‌ها امسال پس از تنش بسیار از استقلال جدا شد و با پیوستن به شهرخودرو مشهد ریسک بزرگی انجام داد اما او مثل همیشه بسیار خوب از پس این چالش بر آمده و به لطف مهار‌هایش فصل درخشانی را سپری کرده است. شهر خودرو که در فصول قبل تزلزل زیادی در بسته نگه داشتن دروازه خود داشت حالا خیال دروازه خود را با رحمتی راحت کرده است‌. دروازه‌بانی که حتی در ۳۸ سالگی هم آنقدر خوب کار کرده تا بتوان نام او را در میان برترین بازیکنان سال دید.

*** عیسی آل‌کثیر
جوان بی‌ادعای آبادان که این فصل به لطف اسکوچیچ به مروارید جنوب و آقای گل لیگ تبدیل شد را نیز می‌توان نامش را در میان مهره‌های تاثیرگذار فوتبال ایران قرار داد. گل‌های آل‌کثیر پس از سال‌ها خیال آبادانی‌ها را از بابت حمله راحت کرده است و بعید نیست که اگر این مهاجم همین راه را ادامه دهد به یکی از بازیکنان درجه اول ایران بدل شده و مورد توجه مربیان تیم ملی قرار گیرد.

کدخبر: ۳۱۴۶۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر