کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۸۴۰۶
تاریخ خبر:

‌مهاجمانی که ‌‌خیلی زود هواداران‌شان را ناامید کردند

روزنامه هفت صبح| یک ششم از فصل جدید لیگ‌برتر سپری شد و تعدادی از مهاجمانی که منتظر درخشش آنها در این فصل بودیم، هیچ کار مثبتی برای تیم‌شان انجام نداده‌اند. البته آنها نباید ناامید باشند زیرا شیخ دیاباته در لیگ نوزدهم گلزنی را از هفته نهم شروع کرد و در نهایت آقای گل هم شد!

سجاد شهباززاده: او بعد از آقای گلی در لیگ بیستم، یک فصل کم‌گل را در سپاهان گذراند و در چند بازی انگشت‌‌شمار درخشید و موثر ظاهر شد. اما وقتی در پایان فصل استقلال و پرسپولیس خواهان جذب او شدند، سپاهانی‌ها تلاشی برای حفظ او انجام ندادند. در نهایت شهباززاده به تیم سابقش برگشت. بازگشت او به استقلال با ذوق‌زدگی مدیران این باشگاه همراه بود به شکلی که ۳ بار در ۳ مقطع مختلف از او در صفحه رسمی باشگاه رونمایی کردند.

با وجود یک فصل کم‌گل، هواداران استقلال هم امیدوار بودند موتور گلزنی سجاد خیلی زود روشن شود اما این اتفاق تا پایان هفته ششم رخ نداد. شهباززاده بیشتر از همه مهاجمان استقلال در ترکیب قرار گرفت اما حتی یک بار هم موفق به گلزنی نشد. آن هم در شرایطی که رقبایش مثل مطهری و رمضانی هم آماده نبودند و کاوه رضایی هم به تراکتور پیوست تا همه چیز برای درخشش او مهیا باشد. اما حالا کار به جایی رسیده پیمان بابایی جای او را در ترکیب اصلی گرفته است. شهباززاده در بازی مقابل نساجی بهترین فرصت‌ها را هم از دست داد و حالا به نظر می‌رسد تا اطلاع ثانوی به نیمکت استقلال دوخته شود.

گادوین منشا: آقای گل فصل گذشته لیگ برتر در فصل نقل و انتقالات از پرسپولیس پیشنهاد داشت اما به هر دلیلی ترجیح داد در مس رفسنجان بماند. با اضافه شدن لوسیانو پریرا به مس به نظر می‌رسید خط حمله این تیم به شدت زهردار شود اما تا پایان هفته ششم، شاگردان ربیعی ۷ گل زده‌اند که سهم گادوین منشا هیچ بوده است! او در تمام این ۶ بازی در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفته اما موفق به گلزنی نشده است. منشا در فصل گذشته بیش از نیمی از گل‌هایش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود.

اما در این فصل این نقطه قوت را هم از دست داده و در بازی مقابل هوادار یک پنالتی را به بیرون زده است! او خوش‌شانس است که مس به جز او و پریرا مهاجم نوک دیگری ندارد و محمد ربیعی تا نیم‌فصل مجبور است به منشا و باز شدن پای او به گلزنی امیدوار بماند. اما واقعیت این است که منشا معمولا فصل را هر‌طور شروع کند تا پایان فصل به همان روند ادامه می‌دهد. این اتفاق برای او در پرسپولیس هم رخ داد و منشا که فصل قبل‌تر با پیکان ۱۶ گل زده بود و نفر دوم جدول گلزنان بود، وقتی به پرسپولیس آمد نتوانست به روند فصل قبل خود ادامه دهد.

مهدی عبدی: پدیده دو فصل پیش پرسپولیس، در لیگ بیست و دوم روزهای ناامیدکننده‌ای را پشت سر می‌گذارد. او فصل قبل اگرچه فقط ۷ گل زد اما بهترین گلزن تیمش بود و پیش‌بینی می‌شد در این فصل بیشتر بازی کند و بیشتر هم گل بزند. وقتی در فصل نقل و انتقالات از پرتغال پیشنهاد داشت، یحیی با انتقالش مخالفت کرد و این به معنای نیاز تیم به او بود اما ناگهان با جذب یورگن لوکادیا و در ادامه شیخ دیاباته اوضاع برای عبدی تغییر کرد.

تا هفته دوم که لوکادیا به آمادگی لازم برای بازی کردن برسد، عبدی این فرصت را داشت که گل بزند و میخش را در ترکیب اصلی تیم بکوبد اما فرصت‌هایی که در این دو بازی از دست داد باعث شد تا یحیی زودتر از موعد مجبور به استفاده از مهاجم هلندی خود شود و عجیب اینکه او با وجود ناآمادگی پاسخ اعتماد گل‌محمدی را داد و فعلا با ۴ گل آقای گل لیگ است. گفته می‌شود شیخ دیاباته هم به زودی آماده بازی خواهد شد و این به معنای طولانی‌تر شدن نیمکت‌نشینی عبدی در پرسپولیس است. او هم تا پایان هفته ششم هیچ گلی برای تیمش به ثمر نرسانده است.

آداما نیانه: خبر پیوستن او به نساجی سورپرایز بزرگی برای فوتبال ایران بود. او سابقه آقای گلی در لیگ دوی فرانسه را داشت. در تیم‌هایی مثل نانت، تروا، شارلروا و سوشو به میدان رفته بود و به نظر می‌رسید یک خرید فوق‌العاده و کارآمد برای تیم نساجی باشد. او در ۴ بازی از ۶ بازی این فصل نساجی هم به میدان رفته اما هنوز پایش به گلزنی باز نشده است. هواداران نساجی امید زیادی به گلزنی‌های این مهاجم ۲۹‌ساله که سابقه بازی برای تیم ملی مالی را هم دارد داشتند اما انتظارات آنها هنوز برآورده نشده است.

در عوض این کریم اسلامی ۳۷‌ساله است که فعلا دو گل برای نساجی زده و جور آداما نیانه را هم کشیده است. نیانه در این ۶ هفته به اندازه کافی برای اثبات خودش، گلزنی یا دادن پاس گل و حتی تاثیرگذاری روی گل‌های تیمش داشته اما فعلا که کوچک‌ترین تاثیری از او ندیده‌ایم. با این اوصاف، پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده، حمید مطهری، بیشتر از او به رضا جعفری و دیگر مهاجمان تیمش فرصت بدهد و نیانه را روی نیمکت بنشاند. فعلا که سرمایه‌گذاری نساجی روی نیانه جواب نداده و احتمالا او فرصت بیشتری هم برای بازی کردن پیدا نخواهد کرد.

کدخبر: ۴۷۸۴۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر