کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۳۴۳
تاریخ خبر:

منتقدان فرهاد مجیدی؛ ‌دلسوز یا مغرض؟

روزنامه هفت صبح | این روزها شکاف عجیبی بین پیشکسوتان و هواداران استقلال به وجود آمده است. در مصاحبه‌های پیشکسوتان باشگاه نکات مهم و جالبی به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد دلایل آنها برای انتقاد، فقط از روی دلسوزی نیست و بعضی از آنها با شخص فرهاد مجیدی مشکل دارند. مهم‌ترین اظهارنظرهای بعضی از پیشکسوتان استقلال را مرور می‌کنیم.

‌محمود فکری: پس از برکناری از هدایت استقلال، تبدیل به منتقد درجه یک فرهاد مجیدی شد که جای او را روی نیمکت گرفته بود. در این مدت بیشترین و تندترین انتقادها را از مجیدی، شخص محمود فکری انجام داده است. مهم‌ترین جملات او در مقاطع مختلف علیه فرهاد مجیدی این است: «ما در لیگ تیم را با ۴ امتیاز اختلاف تحویل شما دادیم و آن را به ۱۱ امتیاز اختلاف رساندید. حالا جام حذفی را چه می‌گویید؟ جام حذفی را هم به خاطر دیر رفتن من از دست دادید؟»

او بعد از باخت استقلال در فینال جام حذفی هم در یک استوری نوشت: «در زمین غصبی جواهر هم بکاری، خون درو خواهی کرد.» فکری بعد از باخت استقلال به الهلال هم یک مصاحبه بلندبالا انجام داد و گفت: «مصاحبه‌های پیشکسوتان را می‌بینم و همه تعریف می‌کنند و می‌گویند فرصت بدهید. چه فرصتی؟ کادری که سه جام را از دست داده، چه فرصتی باید به او داده شود؟ آنالیزی نسبت به الهلال صورت نگرفته بود. فقط بازیکنان را ترساندند و گفتند الهلال بازیکنان گرانقیمت دارد.

در این کادر نه تعصب می‌بینیم، نه عشق و نه دانش فنی. فقط ارتش فحاش می‌بینیم.» اینها فقط بخشی از انتقادات عجیب و تند و تیز فکری از فرهاد مجیدی است که بخشی از آن ریشه در اعتقاد فکری به غصب کردن جایش توسط مجیدی دارد. وگرنه استقلال در زمان خود فکری هم میانه‌ای با آنالیز حریفان نداشت. باخت به الهلال هم اگرچه می‌توانست رخ ندهد اما فاجعه‌بار نبود و نمایش استقلال در آن بازی بهتر از تمام بازی‌های این تیم در لیگ بیستم با فکری و مجیدی بود.

سیروس دین‌محمدی: یکی از کسانی که انتظار نمی‌رفت علیه مجیدی موضع تندی بگیرد، سیروس دین‌محمدی بود. او بلافاصله پس از باخت استقلال به الهلال از مدیریت باشگاه به شدت انتقاد کرد و فرهاد مجیدی را هم بی‌تقصیر ندانست اما یکی دو روز بعد در یک مصاحبه بی‌سابقه گفت: «باشگاه اگر با مجیدی ادامه دهد تا ۱۰ سال دیگر هم صاحب جامی نمی‌شود.

چون مجیدی مثل نکونام، قلعه‌نویی، فکری و … از لیگ‌های پایین‌تر مربیگری را شروع نکرده و به یک باره سرمربی تیم بزرگ استقلال شده است. هیچ کس جرأت نمی‌کند علیه آقایان حرفی بزند و هر مصاحبه‌ای شما انجام دهید عده‌ای زامبی به صفحه شخصی شما می‌ریزند و فحاشی می‌کنند!» دین‌محمدی معمولا انتقادات نرم و فنی از استقلال و کادر فنی‌اش انجام می‌داد اما ظاهرا حمله بعضی از هواداران به او پس از مصاحبه اولش باعث شده تا حسابی عصبانی شود و مثل فکری از ارتش فحاش حرف بزند.

پیروز قربانی: او از بازیکنانی است که سال‌ها با فرهاد مجیدی اختلاف داشت. از دوران بازی بین این دو نفر کدورت پیش آمده بود و مصاحبه‌های طعنه‌آمیز قربانی علیه مجیدی همواره سوژه خوبی برای رسانه‌ها بود. قربانی اما بعد از باخت استقلال به الهلال تصمیم گرفت میانه‌روی کند و تند نرود.

او گفت: «استقلال بهتر از آن چیزی بازی کرد که توقع داشتیم. البته این شکست هر چند قابل پیش‌بینی بود، ولی ناراحت‌مان کرد. از تیم الهلال غولی ساخته بودیم که واقعی نبود اما همه دلیل شکست به الهلال نبود بلکه عوامل دیگری از جمله ناکامی در فصل نقل و انتقالات، اختلافات درون باشگاهی و بسیاری موارد دیگر باعث باخت و حذف استقلال شد.» با توجه به سابقه اختلافات قربانی و مجیدی، پیش‌بینی می‌شد پیروز حسابی علیه مجیدی موضع بگیرد اما مشخص نیست به چه دلیل ترجیح داده فتیله انتقاداتش از فرهاد را پایین بکشد.

مهدی پاشازاده: جدیدترین منتقد فرهاد مجیدی یک نام غیرمنتظره است. او مهدی پاشازاده است که یکی دو روز قبل از بازی با الهلال از سوی احمد مددی، حکم معاونت ورزشی استقلال را دریافت کرد، آن هم در حالی که فرهاد مجیدی به همراه تیم در دوبی به سر می‌برد. او بعد از حذف استقلال سعی کرد با آرامش به حل اختلافات کمک کند اما ظاهرا تلاش‌هایش نتیجه نداده است. پاشازاده در آخرین مصاحبه‌اش گفته: «مجیدی تیم را بسته و خودش هم باید بالای سر تیم باشد.

ما فینال جام حذفی را از دست دادیم و به الهلال هم باختیم. خودتان می‌دانید با یک مساوی هم مربی را عوض می‌کنند اما مدیریت پشت مجیدی ایستاد. مجیدی با سه مدیرعامل در استقلال کار کرده، اینطور نمی‌شود که روزی که حکم می‌گیرید و عکس می‌اندازید و می‌خندید همه چیز خوب است و الان بعد از چند وقت این افراد بد شده‌اند؟ ما نباید تیم را به یک نفر وابسته کنیم. شما دیدید اتفاقاتی برای زرینچه افتاد و بعد از اینکه حکم گرفت از استقلال رفت، این موضوع خیلی بد است.» پاشازاده رسما فرهاد مجیدی را به ناسازگاری با مدیرانی که او را انتخاب کرده‌اند متهم کرده است. او همچنین از برخوردی که مجیدی با زرینچه کرد انتقاد کرده و از برخی دیگر از رفتارهای او گلایه کرده است.

علیرضا منصوریان : در شرایطی که بیشتر پیشکسوتان استقلال در قبال اتفاقات اخیر این تیم مواضع مختلفی گرفته‌اند، منصوریان ترجیح داده سکوت کند. او گفته: «ما از استقلال آنچه سهم‌مان بود را گرفتیم و بیشتر از سهم هم گرفتیم. من با استقلال رفتم تیم ملی و صاحب آنچه می‌خواستم شدم و علیه باشگاه مصاحبه نمی‌کنم.» منصوریان که از محبوبیت مجیدی باخبر است، ترجیح داده موضع‌گیری نکند تا هم محبوبیت خود را در میان هواداران حفظ کند و هم شانسش را برای بازگشت به نیمکت این تیم زنده نگه دارد.

کدخبر: ۴۱۶۳۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر