کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۷۷۱۹
تاریخ خبر:

منادی، یک‌تنه فینالیست آسیا را متوقف کرد

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | اولین بازی لیگ بیستم مصاف سایپا و پرسپولیس بود. همان مصافی که در هفته آخر لیگ نوزدهم هم انجام شد و با پیروزی ۳بر صفر پرسپولیس به پایان رسید‌ اما هر دو تیم با تغییرات زیادی نسبت به بازی چند ماه پیش مقابل هم قرار گرفتند. حامد لک در درون دروازه پرسپولیس اولین بازی خود در لیگ را شروع کرد.

گلر فصل گذشته ماشین‌سازی که در لیگ قهرمانان آسیا نمایشی درخشان از خود به جا گذاشت، دیروز اولین تجربه لیگ برتری خود را با پیراهن سرخ پشت سر گذاشت. خط دفاعی پرسپولیس با جدایی شجاع خلیل‌زاده با حضور سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب دفاعی و سعید آقایی در سمت چپ و در سمت راست هم مهدی شیری برابر حریف قرار گرفت.

در خط میانی نیز زوج کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی در کنار احسان پهلوان و بشار رسن برابر حریف حاضر شدند و در خط حمله وحید امیری و مهدی عبدی در کنار هم قرار گرفتند. در آن سوی میدان ابراهیم صادقی تیمش را با ترکیب محمدحسین منادی، فریبرز گرامی، رضا علیاری، حسین ماهینی، سید ابوالفضل جلالی، محمدصادق بارانی، مهرداد عبدی، سعید محمدفرد، حسین کامیاب، مجید علیاری و حسین مالکی به مصاف پرسپولیس فرستاد.

*** حرکت نفسگیر لک
حامد لک که بعد از سال‌ها ابراز تمایل برای حضور در پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی این شانس را به دست آورد، توانست در لیگ قهرمانان آسیا یک بازیکن تاثیرگذار برای سرخ‌ها تبدیل شود. نمایش درخشان او در نیمه نهایی لیگ قهرمانان و مهار یکی از پنالتی‌های النصر عربستان در نهایت منجر به صعود سرخپوشان به فینال این رقابت‌ها شد.

لک دیروز در اولین حضورش در ترکیب پرسپولیس در لیگ برتر، برابر سایپا قرار گرفت و در شرایطی که طی دقایق گذشته از بازی فرصت چندانی نصیب حریف نشده بود، نزدیک بود با یک اشتباه و روی غافلگیری دروازه خود را باز شده ببیند. پاس به عقب از سوی سیدجلال حسینی به حامد لک و اشتباه لحظه‌ای او روی خط دروازه نزدیک بود شرایط را برای رسیدن به گل توسط مهاجم سایپا فراهم سازد که در لحظه آخر او توپ را دور کرد و در اختیار مهدی شیری قرار داد.

*** منادی ناجی سایپا
در نیمه اول بازی سایپا و پرسپولیس، مهدی عبدی فرصت‌های خوبی برای گلزنی به دست آورد. در اولین حرکت، او از میان دو مدافع سایپا در محوطه جریمه فرار کرد و با اکبر منادی تک به تک شد اما دروازه‌بان جوان سایپا با رشادت مقابل عبدی ایستاد و شوت او را به کرنر فرستاد.

در اواخر نیمه اول، یک بار دیگر شوت سرضرب مهدی عبدی با پای چپ می‌توانست زیباترین گل هفته اول را رقم بزند اما منادی این بار هم با واکنشی زیبا توپ را به کرنر فرستاد. در دقیقه آخر نیمه اول هم شوت زمینی عبدی از منادی گذشت اما این بار تیرک عمودی دروازه مانع گلزنی عبدی شد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

*** نیمه دوم؛ سایپا جسورتر می‌شود
در نیمه دوم بازی کمی متفاوت از نیمه اول دنبال شد. پرسپولیس همچنان اشتیاق بیشتری برای گل زدن داشت و یکی دو موقعیت مثل ضربه سر کنعانی‌زادگان و شوت کمال کامیابی‌نیا هم به دست آورد اما هیچ کدام تبدیل به گل نشد. در میان حملات پرسپولیس، سایپا هم چندبار صاحب موقعیت شد که مهم‌ترین آنها در همان اوایل نیمه اول ایجاد شد. اما توپ در آخرین لحظه به پای مهاجم سایپا نگرفت و این تیم در فاصله چندقدمی دروازه پرسپولیس به گل نرسید.

*** اخراج کمال؛ تکراری‌ترین اتفاق برای پرسپولیس
یک اتفاق معمولی در این بازی برای پرسپولیس رخ داد. کمال کامیابی‌نیا که گرفتن کارت زرد و قرمز برای او در میان هواداران پرسپولیس عادت شده، در نیمه دوم دو کارت زرد گرفت و در دقیقه ۷۹ از بازی اخراج شد. به این ترتیب او بازی بعدی تیمش مقابل صنعت‌نفت در ورزشگاه آزادی را از دست داد.

*** مناجی!
اکبر منادی که در نیمه اول دوبار مانع گلزنی مهدی شده بود، در نیمه دوم هم به نمایش عالی خود ادامه داد و حداقل دو بار دیگر دروازه تیمش را از فروپاشی نجات داد تا ناجی تیمش باشد. بدون شک او بهترین بازیکن زمین بود و اگر درخشش او نبود، به احتمالا زیاد پرسپولیس یک پیروزی بی‌چون و چرا را به دست می‌آورد!

*** رکوردی که پس از چهار سال خراب شد
در نهایت بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا پرسپولیس که در چهار فصل گذشته، لیگ برتر را همواره با پیروزی آغاز کرده بود، رکوردش را خراب کند. پرسپولیس در چهار فصل اخیر، لیگ را با برد شروع کرده بود و هر چهار بار به قهرمانی رسیده بود.

کدخبر: ۳۵۷۷۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر