کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۵۵۰
تاریخ خبر:

ملاک دنباله‌سازی برای برنامه‌های متوسط و ضعیف چیست؟

روزنامه هفت صبح |‌ معمولا رسم بر این است که برای برنامه‌های موفق و پربیننده فصل جدید طراحی می‌شود. در واقع بنا به استقبالی که از یک برنامه می‌شود، مسئولان شبکه به تهیه‌کننده پروژه سفارش تولید فصل جدید را می‌دهند. البته که تولید فصل جدید هم منوط می‌شود به باز طراحی و پیشرفت ساختاری و محتوایی نسبت به فصل قبل.اما در تلویزیون ایران چنین قاعده‌ای حکمفرما نیست.

در حال حاضر در بین برنامه‌های روی آنتن مخاطب با کارهایی مواجه می‌شود که به فصل دو و سه رسیده‌اند در حالی که فصول گذشته‌شان موفقیتی در جذب مخاطب نداشته‌اند.یکی از این برنامه‌ها فصل جدید اعجوبه‌هاست. برنامه‌ای در زمینه استعدادیابی کودکان که فصل به فصل ضعیف‌تر و جذابیت‌هایش کمتر شده،اما با این وجود به فصل سه رسیده، آن هم در شرایطی که فصل جدید هیچ گام روبه جلویی نسبت به دو فصل قبل نداشته است.

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: فصل جدید یک برنامه باید دارای اتفاق‌های نو وتازه‌ای نسبت به فصل قبلی باشد. اما در تلویزیون ما اینطور نیست.همین برنامه اعجوبه‌ها هر فصل نسبت به فصل قبل در انتخاب مجری که مهم‌ترین رکن ارتباطی اینگونه برنامه‌ها با مخاطب است گام به عقب برداشته،اما همچنان تولید می‌شود و جلو می‌رود.

‌احمد رنجبر: در فاصله‌ای کوتاه شاهد دو دنباله هستیم. یکی برنامه استعدادیابی اعجوبه‌ها و دیگری سریال روزگار جوانی. هر دو پسرفتی کامل داشته‌اند و واقعا تماشای آن‌ها کار سختی است.

‌مرجان فاطمی: پیش از این شاهد ساخت فصل دوم سریال‌هایی بودیم که در فصل اول حتی مورد توجه هم قرار نگرفته بودند، حالا نوبت دنباله‌سازی برای برنامه‌های متوسط رو به ضعیف است. خب اگر خوب بودند که همان بار اول و دوم دیده می‌شدند چه اصراری است به فصل‌های بعدی برسند؟

کدخبر: ۴۱۹۵۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر