کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۵۰۰۹
تاریخ خبر:

ملاقات با مهمانان پساتحریمی جاده‌های ایران ‌

روزنامه هفت صبح | در قوانین و لوایح بودجه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ درآمد دولت از محل واردات خودرو به دلیل محدودیت ارزی صفر بوده است. اما در لایحه بودجه ۱۴۰۰ این وضعیت تغییر کرده و دولت برای سال آینده ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان درآمد از محل واردات خودرو (بند حقوق ورودی خودرو) در نظر گرفته است.

باتوجه به ترخیص شماری از خودروهای حاضر در گمرک در روزهای اخیر و پیش‌بینی ترخیص دیگر خودروهای وارداتی سال‌های قبل در روزهای آینده به نظر می‌رسد که این درآمد قرار است توسط اخذ حق ورودی از خودروهای جدید وارداتی محقق شود و دور از ذهن نیست که واردات خودرو نیز آزاد شود. حتی می‌توان پیش‌بینی کرد که علاوه بر به جریان افتادن قراردادهای گذشته با خودروسازان چینی و فرانسوی، قراردادهای تازه‌ای پس از بازگشت دولت بایدن به برجام منعقد شود.

* یک: سانگ‌یانگ تیوولی: تیوولی هم در ایران و هم در بازارهای بین‌المللی کراس‌اووری موفق بود و زمانی که توسط رامک خودرو وارد ایران شد توانست چند دوره در صدر لیست خودروهای وارداتی از نظر تعداد واردات قرار بگیرد. تیوولی ۲۰۲۰ گزینه‌ای کم‌ریسک و پرسود برای سال ۱۴۰۰ است. شاسی‌بلند ساب‌کامپکت و به‌روزرسانی‌شده‌ سانگ‌یانگ با تغییرات زیاد در فضای بیرونی و داخلی، فناوری‌های پیشرفته ایمنی خودرو و سرگرمی و سیستم‌های محرکه‌ جدید همراه شده است. احتمالاً این خودرو با پیشرانه ۱٫۵ لیتری GDI توربو وارد ایران شود که قادر به تولید ۱۶۱ اسب بخار نیرو و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است.

* دو: فولکس‌واگن جتا: تلاش ماموت خودرو برای عرضه‌ فولکس واگن پاسات به عنوان سدانی لوکس ثمره چندانی نداشت. اما موفقیت جتا می‌تواند شکست پاسات را جبران کند. این سدان پرفروش با قیمت پایه ۱۹ هزار دلاری جزو محصولات ارزان‌قیمت فولکس واگن است. طراحی جتا به مراتب از پاسات زیباتر است. این خودرو همچنین در تیپ‌های گوناگون به فروش می‌رسد که می‌تواند سلایق مختلفی را به سوی خود جذب کند. پیشرانه ۱٫۴ لیتری توربوشارژ مدل پایه جتا قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار و ۲۴۹ نیوتن متر گشتاور است.

* سه: میتسوبیشی میراژ G4: سدان‌های جمع‌و‌جور شهری بازاری است که هیوندای با اکسنت و کیا با ریو در آن حرف‌هایی برای گفتن دارند. یاریس هم نمونه‌ای موفق در این سگمنت در ایران بود. آرین موتور با واردکردن میتسوبیشی میراژ G4 می‌تواند به کسب سهم خوبی از این بازار امیدوار باشد. این خودروی ۱۵ هزار دلاری که در واقع نسخه صندوق‌دار میراژ است، از بقیه رقبای خود ظاهری اسپورت‌تر را به نمایش می‌گذارد. البته مدل پایه آن با پیشرانه ضعیف ۷۸ اسبی کمتر خریداری را به سوی خود جذب می‌کند.

* چهار: رنو کلیو: نگین خودرو توانست با فروش خوب داستر و کولیوس در سگمنت اس‌یووی و تلیسمان در سگمنت سدان رنو را به عنوان برندی باکیفیت در ذهن خریدار ایرانی تثبیت کند. اما در کلاس هاچ‌بک خبری از رنو نبود و الان فرصت خوبی است که کلیو وارد این میدان شود. کلیو هاچ‌بکی با مصرف ترکیبی ۶ لیتری گزینه‌ای ایده‌آل برای مصارف شهری است و می‌تواند با حضور در بازه قیمتی زیر ۷۰۰ میلیون تومان توجه بسیاری از مشتریان احتمالی را به سوی خود جلب کند.

کدخبر: ۳۶۵۰۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر