کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۵۷۰۸
تاریخ خبر:

ملاقات با خودروهای پلاک آبی ممنوعه در پایتخت

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | تنها راهی که می‌توان با آن خودروهایی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی و ارزش بالای ۴۰ هزار دلار به کشور وارد کرد، از طریق سفارتخانه‌های کشورهای خارجی است. دیپلمات‌ها و کارمندان رسمی سفارتخانه‌ها به موجب مصوبه دولت در آبان‌ ۹۷ از این امتیاز برخوردار شده‌اند و از آن زمان شکار تصاویر این خودروها در خیابان‌های شمال تهران خوراک صفحات خودرویی اینستاگرام شده است.

جالب است بدانید که این خودروها معمولاً پس از ۲۰‌هزار کیلومتر کارکرد توسط سفارتخانه‌ها به مزایده گذاشته می‌شوند و امکان دریافت پلاک ملی برای‌شان مهیا می‌شود. آنها را پس از مدت زمانی کوتاه می‌توانید با قیمت‌های نجومی در نمایشگاه‌های خاص ببینید. در ادامه به سراغ چند دستگاه از پلاک‌آبی‌های جدید کشور می‌رویم.

*** هیوندای سوناتا
سوناتا به خودی خود خودروی چندان خاصی نیست و قاعدتاً نباید چندان جلب توجه کند اما توجه داشته باشید که هم واردات از سال ۹۶ بسته شده و هم هیوندای انقلابی را در طراحی‌هایش ایجاد کرده. از این رو دیدن سوناتای DN8 با چراغ‌های باریک و خطوط تیز کابینش دوستداران صنعت خودرو را به وجد می‌آورد. این خودرو در تیپ میانی‌اش وارد ایران شده که با پیشرانه ۲٫۵ لیتری‌اش قادر به تولید ۱۷۸ اسب بخار نیرو و ۲۳۲ نیوتن متر گشتاور است.

*** ب.ام.و سری ۷
این خودرو در مدل ۲۰۲۰ و توسط سفارت دانمارک به کشور وارد شده است. در مدل ۲۰۲۰ لوکس‌ترین سدان ب.ام‌.و با انبوهی از آپشن‌ها و امکانات هوشمند در کابین روبه‌رو هستیم که نشان از اراده جدی باواریایی‌ها برای رساندن سری ۷ به سطح رقیب سنتی‌اش مرسدس کلاس اس دارد. البته نسخه حاضر در ایران از نوع ۷۳۰ است که به پیشرانه ۳ لیتری مجهزند و حالا حالاها باید منتظر ورود ۷۶۰، ۶۰۰ اسب بخاری باشیم.

*** میتسوبیشی مونترو
این خودرو که یکی از عجیب‌ترین طراحی‌ها را دارد، نسل جدید همان پاجروی خودمان است که در آمریکا با این نام که به معنی شکارچی کوه است، به فروش می‌رسد. برخلاف طراحی‌اش، از سواری نرم و راحتی کابین این شاسی‌بلند ژاپنی بسیار تعریف شده است. مونترو با مجهز بودن به طیف وسیعی از آپشن‌های ایمنی مثل سیستم پیشگیری از شتاب، سیستم پیشگیری از تصادف جلو، دوربین معکوس و کمک استارت در سراشیبی به عنوان یکی از رقبای جدید ولوو XC60 در بحث ایمنی مطرح شده است.

*** مرسدس بنز کلاس GLC
در ایران مرسدس با شاسی‌بلندهایش چندان شناخته‌شده نیست و تنها دو کلاس ML و GLK در دهه ۸۰ وارد کشور شدند. GLC شاسی‌بلند کامپکت مرسدس و رقیب مستقیم ب.ام.و X4 است و شاید اگر وارد ایران می‌شد بساط پورشه ماکان را به هم می‌ریخت! هم مدل دیفرانسیل عقب و هم مدل چهارچرخ متحرک این خودرو به پیشرانه دو لیتری توربوی ۲۵۵ اسبی مجهز است.

*** مزدا ۳
تنها مزدا ۳ نسل سوم حاضر در کشور تا همین اواخر برای سفارت اندونزی بود و حالا پس از مزایده پلاک ملی دریافت کرده است. البته این مزدا ۳ نسل سوم نسخه پایه است و کمترین امکانات را دارد. در این نسل از مزدا ۳ که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ تولید می‌شد، مزدا تکنولوژی اسکای درایو را معرفی کرد. این خودرو به پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۱۸۵ اسبی مجهز است.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۸۵۷۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر