کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۰۳۴۸
تاریخ خبر:

ملاقات با تنها سدان آئودی مزین به پلاک ملی

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو| شاید این روزها اگر آرم آن چهار حلقه را از رویش بردارند، چندان توجهات را به سمت خود جلب نکند؛ با چراغ‌های ساده با فرم مستطیلی‌شکل و نمای داخل که مربوط به ربع قرن قبل است و طبیعتاً در آن خبری از نمایشگرهای بزرگ خودروهای امروزی نیست‌ اما هرچه نباشد با یک آئودی A6 سروکار داریم.

A6 سدان میدسایز آئودی است که اکنون نسل هشتمش از سال ۲۰۱۸ روی خط تولید قرار دارد و یکی از زیباترین و پرامکانات‌ترین خودروهای این بخش از بازار است. از این خودرو تنها یک دستگاه به صورت پلاک ملی موجود است؛ مدل ۲۰۰۷ با کارکرد پایین که در یکی از نمایشگاه‌های سعادت‌آباد و با قیمت نجومی پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به فروش می‌رسد!

طراحی این خودرو همان‌طور که گفته شد نسبت به آئودی‌های روز چندان جلب توجه نمی‌کند اما نکته جالبی که در طراحی A6 نسل سوم به چشم می‌خورد ابعاد بزرگ آن است. کشیدگی طول خودرو شما را به یاد سدان‌های فول‌سایز می‌اندازد و فاصله محوری ۱۱۱ اینچی هم بیانگر فضای راحت کابین برای نشستن سه نفر در محور عقب است. جالب است بدانید که پلتفرم این خودرو به صورت اختصاصی برای تولید آئودی A6 به کار گرفته شد و چنین فضایی را نمی‌توان در دیگر محصولات آئودی در آن سال‌ها پیدا کرد. پس بیایید کمی از سادگی طراحی بیرونی کوتاه بیاییم و به ساتوشی وادا، طراح A6 نسل سوم، آفرین بگوییم!

در داخل اولین چیزی که جلب توجه می‌کند پوشش چرم طبیعی صندلی‌هاست که از برند معتبر دایموند است. برای پوشش دور فرمان و اهرم تعویض دنده هم از چرم آلکانترا استفاده شده و پوشش سقف هم جیر است. کیفیت ادوات و متریال آنها به قدری بالاست که با وجود گذشت ۱۴ سال از زمان تولید هنوز هم به خوبی کار می‌کنند و خراب نشده‌اند.

A6 نسل سوم با دامنه وسیعی از پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی در بازارهای جهانی به فروش می‌رفت. نسخه حاضر در ایران از نوع ۲٫۴ لیتری است که توان تولید ۱۷۷ اسب بخار نیرو و ۲۳۰ نیوتن متر را دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر برساعت هم برسد. با این حال به دلیل وزن بالای خودرو شتاب آن چندان رضایت‌بخش نیست (۹٫۱ ثانیه). البته این نسخه از نوع کواترو است که از جعبه دنده شش سرعته تیپ ترونیک بهره می‌برد و عملکرد بهتری نسبت به نسخه ۲٫۴ لیتری استاندارد دارد.

آئودی برای قوی‌ترین نسخه A6 نسل سوم یک موتور ۵٫۲ لیتری V10 را در نظر گرفته بود که فقط برای بازار آمریکا تولید می‌شد و قدرتش به رقم خیره‌کننده ۴۳۵ اسب بخار می‌رسید!ارباب حلقه‌های صنعت خودرو در نسل سوم A6 برای سیستم تعلیق عقب از معماری چهار پیوندی استفاده کرد و در جلو هم هندسه سیستم تعلیق را تغییر داد. البته متریال هر دو از نوع آلومینیوم سبک است. A6 نسل سوم با این تغییر شباهت زیادی به A8 پیدا کرد و سواری محشری را ارائه داد که هنوز هم در دنیای خودرو زبانزد است.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۹۰۳۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر