کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۲۰۵
تاریخ خبر:

مقایسه سرعت اینترنت ایران با بقیه کشورهای دنیا

روزنامه هفت صبح | گزارش تازه سایت Speedtest نشان می‌دهد متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل به ۴۶مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل به ۱۲٫۵مگابیت‌برثانیه رسیده است. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۷مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۱مگابیت‌برثانیه ارزیابی می‌شود.

این در حالی است که در همین مدت متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران ۲۶مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت ایران ۱۹مگابیت‌برثانیه بوده است. به‌این‌ترتیب کاربران ایرانی در سرعت اینترنت موبایل بین ۱۴۰کشور دنیا، رتبه ۸۳ و در بخش اینترنت ثابت صاحب رتبه ۱۳۴ دنیا هستند.

به‌زبان ساده‌تر می‌توان گفت درحال‌حاضر اینترنت موبایل ایران از گواتمالا و جمهوری دومینیکن کندتر و از کوبا و مالزی سریع‌تر است. همچنین اینترنت ثابتمان از توگو و بوتان کندتر و از موریس و تانزانیا سریع‌تر است. Speedtest هر ماه سرعت اینترنت موبایل و اینترنت ثابت را در کشورهای مختلف دنیا رتبه‌بندی می‌کند.

اطلاعات این سایت نشان می‌دهد در ابتدای ماه مارس ۲۰۲۱ یعنی دو هفته اول اسفندماه متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل کمی افزایش پیدا کرده و به ۴۸مگابیت‌برثانیه می‌رسد. درعین‌حال متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل هم با رشدی ناچیز به ۱۲.۶مگابیت‌برثانیه می‌رسد.

در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۸مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۳مگابیت‌برثانیه بوده است. ‌سریع‌ترین اینترنت‌ موبایل دنیا بر اساس گزارش سایت Speedtest فعلا در اختیار کاربران امارات متحده‌ عربی است؛ جایی که متوسط سرعت اینترنت موبایل به ۱۷۸مگابیت‌برثانیه می‌رسد.

اینترنت موبایل در کره‌جنوبی بلا متوسط سرعت ۱۷۰مگابیت‌برثانیه رتبه دوم را در اختیار دارند. در قطر متوسط سرعت اینترنت موبایل ۱۶۷مگابیت‌برثانیه، در چین ۱۵۰مگابیت‌برثانیه و در عربستان سعودی ۱۳۳مگابیت‌برثانیه است. درحالی‌که سرعت دانلود کاربران ایرانی اینترنت موبایل به‌طور متوسط حدود ۲۶مگابیت‌برثانیه است.‌همچنین سریع‌ترین اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، فعلا در اختیار کاربران سنگاپور با سرعت ۲۳۴مگابیت‌برثانیه است.

در تایلند متوسط سرعت اینترنت ۲۳۰مگابیت‌برثانیه گزارش شده است. هنگ‌کنگ با متوسط سرعت ۲۲۴مگابیت‌برثانیه رتبه سوم را دارد. رومانی با متوسط سرعت ۲۱۰مگابیت‌برثانیه و موناکو با متوسط سرعت ۲۰۵مگابیت‌برثانیه رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. این در حالی است که متوسط سرعت اینترنت ثابت در ایران حدود ۱۹مگابیت‌بر‌ثانیه؛ یعنی ۱۲برابر ضعیف‌تر از سرعت اینترنت ثابت کاربران در سنگاپور ارزیابی شده است.

کدخبر: ۳۸۴۲۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر