کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۶۰۷۳
تاریخ خبر:

مقایسه ارزش خرید چهار شاسی‌بلند هاوال اچ۲، جک اس۵، چری تیگو۵ و هایما اس۷

هفت صبح| دیگر چینی‌ها حاکمان مطلق‌الاعنان بازار شاسی بلندهای ۲۰۰ میلیونی هستند و کسی را یارای برابری با آنها در قیمت‌های فعلی و آشفته‌بازار امروز نیست. نه فرانسوی‌ها و نه خودروسازان کره‌ای چیز دندان‌گیری برای عرضه در رده قیمتی ۲۰۰ میلیونی ندارند تا به این ترتیب خریداران تنها نام‌های چینی را روبروی خود ببینند. هاوال اچ۲، جک اس۵، چری تیگو۵ و هایما اس۷ که همگی در بازار روز شنبه بهایی بین ۱۹۵ تا ۲۰۵ میلیونی دارند، چهار کراس‌اوور شهری کوچک اما پرفروشی هستند که با معماری، طراحی، امکانات و مزه متفاوت قصد دارند خود را برتر از دیگری نشان دهند. البته با توجه به اینکه خودروهای یادش ده از چهار سازنده مختلف با پیشینه و سابقه همکاری و تکنولوژی متفاوتی هستند، طبیعتا وضعیت خاص خود را در بازار ایران تجربه کرده‌اند. اینجا نگاهی کوتاه داریم به ارزش‌های هر یک از این چهار خودرو.

چری تیگو۵
شاید بدترین خودرو گروه همین تیگو۵ باشد که نه سریع، نه زیبا و نه چندان باکیفیت است. مدل‌های تازه و آپشنال این خودرو البته باعث فروش بهتر چری در بازار ایران شده‌اند منتهی با داشتن موتوری ۲لیتری و ۱۳۹ اسبی که به یک گیربکس هفت سرعته CVT مجهز است، تقریبا بدترین عملکرد ممکن را در هنگام شتابگیری و سرعت دارد. شرایط خرید آسان شرکت چری در کنار امکانات رفاهی و ارتباطی البته باعث شده تا خودرو پرمصرف تیگو۵ به شدت پرفروش شود به طوری که از سال۹۴ تا کنون حدود ۳۸ هزار دستگاه از این اتومبیل در کشور فروش رفته است.

هاوال اچ۲
گرانترین و کوچکترین خودرو گروه همین کراس‌اوور کامپکت و متوقع چینی است که از ساخته‌های گروه گریت وال بوده و به غیر از چین، در استرالیا، امارات و برزیل هم عرضه می‌شود. این خودرو ۱۴۹۵ کیلوگرمی که دیفرانسیل جلو هم هست، اندکی نسبت به سه رقب دیگر برتری کیفی دارد و در فهرست خودروهای ۴ستاره مونتاژ داخل هم نامش دیده می‌شود. با این حال هاوال که از موتوری ۱٫۵ لیتری و ۱۴۸ اسبی سود می‌برد، ابدا خودرو اسپورتی نیست و شور و حال هایما اس۷ یا جک اس۵ را ندارد. همین عوامل هم باعث شده تا خریداران کمتر به سراغش بروند.

جک اس۵
با طرحی کاملا نزدیک به اتومبیل‌های گروه هیوندای و بهره‌گیری از یک پیشرانه قدرتمند ۲لیتری و توربو، اس۵ موفق شده فروشی بالغ بر ۶۰ هزار دستگاه را از اوایل سال ۹۴ تاکنون در بازار ایران تجربه کند. موردی که واقعا شگفت‌انگیز است و چند دلیل ساده دارد. نخست طراحی داخل و خارجی خودرو، دوم کیفیت نسبتا مناسب رانندگی، سوم امکانات مناسب و چهارم کیفیت ساخت معقول. به غیر از این، چیزی که جک را بیش از دیگر رقبا به موفقیت در بازار ایران نزدیک کرده، هندلینگ مناسبی است که حاصل موتور ۱۷۴ اسب بخاری آن است.

هایما اس۷
بزرگترین خودرو گروه با ظاهری شبیه به محصولات تویوتا و مزدا که در دو سه سال اخیر بیش از ۱۷ هزار دستگاه فروش داشته و عملکرد موفقی را از خود به جای گذاشته است. اس۷ هایما که از موتوری نیرومند و ۱٫۸ لیتری با قدرت ۱۷۰ اسب بخار سود برده واقعا کیفیت رانندگی بالایی دارد. این خودرو که به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک، سانروف، کروز کنترل و دیگر امکانات مدرن خودروهای امروزی مجهز است، در تست‌های شتاب پابه پای جک اس۵ حرکت کرده و تقریبا وضعیتی نزدیک به این اتومبیل را ارائه می‌کند. برگ برنده اس۷ در مقابله با این سه رقیب، استفاده از تکنولوژی ساخت مزدا است که باعث شده تا به اتومبیلی بادوام و کم‌استهلاک تبدیل شود.

کدخبر: ۲۳۶۰۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nirvana

    قبلا چند بود الان شده ۲۰۰؟

  • kamal.azh0

    کاری به ماشینا ندارم به قیمت هم همینطور . انقدر تو یه متن ۱ صفحه انقدر غلط املای ی از هفت صبح توقع بیشتر .