کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۷۳۱
تاریخ خبر:

معمای پلاک اسنپ و بسته گم شده

روزنامه هفت صبح | چند روز پیش یکی از کسبه بازار با انتشار ویدئویی از خود، اعلام کرد بسته‌ای را به یکی از راننده‌های اسنپ تحویل داده اما بعد از این‌که بسته به محل نرسیده و آن را پیگیری کرده، متوجه شده راننده در دسترس نیست. این مرد در ویدئوی خود اعلام کرد بر اساس استعلام‌هایی که به دست آورده، شماره پلاک خودرو جعلی است و همین مسئله ماجرا را پیچیده‌تر از قبل کرد.

چون اینجای ماجرا بیشتر پای اسنپ را به اتفاقی که افتاده باز می‌کرد و این شائبه را به وجود می‌آورد که اطلاعات راننده در سامانه این تاکسی اینترنتی به درستی ثبت نشده است. این مرد در توضیحاتش اضافه کرد که تماس با پشتیبانی اسنپ هم نتوانسته به او کمکی کند و آنها گفته‌اند که بر اساس قوانین نباید در سامانه جا‌به‌جایی مسافر به خودرو، بسته‌ای را برای حمل تحویل داد.

*** مسئولیت نداریم اما پیگیری می‌کنیم
بعد از این‌که ویدئوی مرد شاکی، دست به دست چرخید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، مدیرعامل اسنپ با انتشار ویدئویی به این اتفاق واکنش نشان داد. محمد خلج در ویدئویی که منتشر کرد با تاکید بر این‌که مسافران نباید از وسیله نقلیه‌ای که مشخصات آن با مشخصات درج شده در اسنپ مغایرت دارد، برای تردد یا حمل بار استفاده کنند، گفت:

«از مشکلی که به وجود آمده متاسف هستم اما تیم پشتیبانی اسنپ همیشه در تلاش است که کنار کاربرانش باشد و در مواردی که طبق قوانین و مقررات در حوزه پشتیبانی اسنپ قرار می‌گیرد پایبند بماند.» او ادامه داد: «قوانین و مقررات اسنپ در سایت و اپلیکیشن ما قرار داده شده و بندهای مهم این قوانین به طور مرتب از طریق کانال‌های اسنپ، شبکه‌ها و صفحات مختلف در فضای مجازی اطلاع رسانی شده است.

براساس همین قوانین، جا به جایی بار فقط از طریق سرویس باکس مجاز است. نوع قرارداد کاربران راننده با سرویس ارسال مرسوله در اسنپ متفاوت است و به همین دلیل ارسال مرسوله را از طریق سرویس مسافر تایید نمی‌کنیم.» او بعد از تمام این حرف‌ها سراغ مشکل مردی رفت که بسته‌اش گم شده‌: «بررسی‌های مدارک کاربر راننده نشان می‌دهد که اطلاعات پلاک خودرو با کارت خودرو مطابقت دارد اما یک رقم از آن به اشتباه در سیستم اسنپ به ثبت رسیده است.

در حال پیگیری علت به وجود آمدن این اتفاق هستیم. این اطلاعات با دستور قضایی در اختیار مسافر قرار خواهد گرفت.» مدیرعامل اسنپ اما جعلی بودن پلاک را رد کرد و گفت: «راننده تمامی مراحل مربوط به احراز هویت را گذرانده و دارای تاییدیه نیروی انتظامی است. اسنپ همیشه به کاربران خود توصیه کرده است که حتما اطلاعات خودرو را با مشخصات ثبت شده در اپلیکیشن مطابقت بدهند و در صورت مغایرت از انجام آن سفر خودداری کنند و مسئله را به تیم پشتیبانی ما گزارش دهند.

روزانه بیش از ۱۰۰هزار مرسوله به سلامت با سرویس حمل بار اسنپ جا‌به‌جا می‌شود و به طور قاطع اعلام می‌کنم که ما از کوچک‌ترین اشتباه نیز به سادگی نمی‌گذریم. به شما اطمینان می‌دهم که با همکاری مقامات قضایی و تیم حقوقی اسنپ این مشکل را پیگیری و نتیجه آن‌را اعلام خواهیم کرد.»

*** اسنپ باید پاسخگو باشد
ماجرا به همین جا ختم نشد. خیلی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با یادآوری قوانین مربوط به احراز هویت و ثبت اطلاعات راننده‌ها فشار به اسنپ را زیاد کردند، به همین دلیل پای مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به موضوع باز شد. او در مورد مسئولین نهادهای ناظر بر فعالیت شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی از جمله همین اتحادیه گفت:

«تاکسی‌های اینترنتی یک موضوع دوگانه است، صدور مجوز در اختیار وزارت صمت، نظارت در اختیار شهرداری‌ها و مسئولیت با تاکسیرانی است. زمانی که تخلفی صورت می‌گیرد، شرکت‌های اسنپ و تپسی موظف به پاسخگویی هستند چون فرد و خودرو در زیرمجموعه شرکت‌های مذکور مشغول فعالیت است به همین دلیل پاسخ مدیر عامل اسنپ هم در دست بررسی است.

نکته مهم این است که پلاک آن خودرو جعلی نبوده و کاربر اسنپ یک عددی از پلاک را به صورت اشتباه در سامانه ثبت کرده، قاعدتا افرادی که از این سامانه‌ها استفاده می‌کنند باید مشخصات خودرو و راننده را تطبیق دهند چون این موضوع مهمی است.

وقتی که فرد به این راننده بسته‌ای را تحویل داده باید به پلاک نگاه می‌کرد چون پلاک خودرو با پلاکی که در سامانه ثبت شده بود، تفاوت داشت؛ همچنین شرکت‌های مذکور هم باید در مورد ثبت اطلاعات راننده‌های خود و رفتار آنها پاسخگو باشند و ما هم پیگیر این موضوع هستیم.»

کدخبر: ۳۷۲۷۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر