کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۶۸۶۴
تاریخ خبر:

ماجرای کشف کیک‌های آلوده به‌قرص در چند استان

خبر به‌سرعت در فضای مجازی دست به دست می شود و نگرانی هایی در بین مردم ایجاد کرده، خبرهایی درباره وجود قرص و کپسول در ۱۲ برند تولید مواد خوراکی مانند کیک، کلوچه، بیسکوییت و … در بعضی از استان های کشور است.

مسئولان بهداشتی استان هرمزگان بیشتر این قرص ها را مسکن اعلام کرده اند و از پیگیری برای برخورد با متخلفانی خبر داده اند که با این کار باعث خلل در سلامت روانی جامعه شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با استناد به بازدیدهای میدانی کارشناسان مرکز بهداشت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، وجود هرگونه جاسازی در مواد غذایی را رد کرد و گفت: تاکنون هیچ موردی از جاسازی در مواد غذایی مشاهده نشده است.

آرش نجیمی، درباره بازار داغ جاسازی بعضی انواع قرص و مواد دیگر در بعضی مواد غذایی، توضیح داد: این موضوع فقط در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان گزارش شده و در همان استان ها نیز موضوع در دست بررسی است.

وی با اشاره به ابهامات حل نشده در این باره گفت: در ۱۲ برند جاسازی دیده شده، اما قرص هایی که گزارش شده متفاوت اند و این نشان می دهد که قرص ها از کارخانه وارد مواد غذایی نشده بود. البته این موضوع مربوط به بخش سلامت نیست و مقامات انتظامی و قضایی پیگیر آن هستند.

نخستین بار طی هفته های اخیر شایعاتی از وجود قرص در کیکهای برندهای خارجی در یکی از استانهای غربی کشور به گوش رسید و گفته شد که از مرز بانه کیکهای با برند ترک وارد کشور شده است و تصاویری در این زمینه در گروه های اجتماعی منتشر شد.

بلافصله از سوی مسئولان مربوطه این مساله تکذیب شد و به تخریب برندهای وارداتی مرتبط شد اما هفته گذشته مواردی مشابهی در استان هرمزگان نیز دیده شد و در حالی مسئولان باز هم در حال بررسی وکنکاش بودند که خبرهایی از مشاهده موارد مشابه در شهرستانهای جنوبی سیستان و بلوچستان شنیده شد.

شب گذشته نیز یک مورد مشابه در شهرستان آبدانان استان ایلام مشاهده شده است.

شایعات وجود این کیک های آلوده به قرص که هنوز هیچ اطلاع رسانی دقیقی در خصوص منشا آن ها صورت نگرفته است هم اکنون در فضای مجازی داغ است
گمانه زنی در خصوص دست داشتن خرابکاران در این اقدام زمانی جدی تر می شود که مدیرکل غذا وزارت بهداشت چند ساعت قبل در گفتگویی جاسازی این کیکها را اقدامی عمدی توصیف کرده است که پس از خروج کیکها از کارخانه انجام شده است و این مسئول گفته است که هدفی جز تشویش اذهان عمومی در پشت این ماجرا نبوده است.

محمد حسین عزیزی در این خصوص گفته است تمام مواردی که به ما تحویل داده شده است کیکها باز شده بوده و قرص در آن ها مشاهده شده و در بازرسی ها از کیکهای بسته بندی شده در انبارها چنین مواردی مشاهده نشده است.

وی گفته است قرصها و کپسول ها مختلف از جمله آنتی بیوتیک و موارد دیگر بوده اند.

وی تاکید کرد: تا کنون در هیچ موردی که پاکت این کیک ها بسته بوده باشد وجود این کیک ها توسط بازرسان وزارت بهداشت مشاهده نشده است.

گمانه زنیهای مختلف از سوی دستگاهها انجام شده است اما مردم در حال حاضر منتظر بررسی مراکز امنیتی و پاسخ قطعی در خصوص وجود قرص در کیک ها هستند.

کدخبر: ۲۹۶۸۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر