کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۰۸۱
تاریخ خبر:

معمای‌ گم‌شدن معین شریفی در جنگل‌های کردکوی

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | در پرونده‌ای که برای پنج مرد گمشده در هفت‌صبح کار کردیم سرنوشت دو نفر از آنها مشخص شده و پرونده‌شان حالا از فقدانی به جنایی تغییر کرده است.
سرانجام دانیال یزدانی که البته هنوز جزئیات بیشتری از پرونده‌اش مشخص نیست بعد از اینکه دو ماه خانواده‌اش از او بی‌خبر بودند مشخص شد به قتل رسیده است و حالا سرنوشت معین شریفی، جوان ۳۶ساله که برای پیاده‌روی به جنگل‌های کردکوی استان گلستان رفته بود و بعد از گم‌شدنش که ۱۲۳ روز طول کشید، روز گذشته یکشنبه ۲۸ دی ماه خبری از احتمال پیدا شدن جسدش و کشف لنگه کفش و موبایلش منتشر شد.

حالا ماجرا رنگ و بوی جنایی گرفته است، در جنگلی که سها رضا‌نژاد، دختر گردشگر جوان نیز گم شد و بعد از گذشت حدود دو ماه بالاخره جسدش کشف شد. اگرچه این دو نفر فاصله مکانی زیادی داشتند اما واقعه در همان جنگل در استان گلستان رخ داده است.

*** کشف لوازم معین شریفی
جنازه منتسب‌به معین شریفی جوان اهل کردکوی استان گلستان که ۲۵ شهریور امسال در جنگل این شهرستان مفقود شده بود پیدا شد. رئیس کل دادگستری گلستان روز یکشنبه ۲۸ دی ماه گفت: «این جوان پس از پیاده‌روی در جنگل کردکوی مفقود شد و ماه‌ها جست‌وجو برای یافتن او در جنگل‌های کردکوی بی‌نتیجه ماند و سرنخ‌ها هم کارآگاهان را به نتیجه‌ای نرساند.»

هادی هاشمیان افزود:‌ «شنبه ۲۷ دی ماه خانواده‌ای که به جنگل کردکوی رفته بودند در گوشه‌ای از این عرصه، کفش و موبایلی پیدا کرده و آن را تحویل پلیس دادند که بررسی‌ها نشان می‌دهد این وسایل مربوط به معین شریفی جوان گمشده کردکویی است.

دادستان کردکوی پس از اطلاع از یافتن این اشیا با فراخوان نیروهای هلال احمر و نیروهای محلی اقدام به جست‌وجوی دوباره منطقه و کند‌و‌کاو زمین کرد که پس از مدتی تلاش، جنازه از زمین بیرون کشیده شد.جنازه در محل کشف کفش و موبایل از زیر خاک بیرون کشیده شده و همین امر گمان انتساب این جنازه به معین شریفی را تقویت می‌کند. کارشناسان پزشکی قانونی برای شناسایی هویت و اعلام نظر قطعی مرگ در حال بررسی هستند.»

*** کشف یک تکه از جمجمه
اما حسن ملک، معاون امداد و نجات هلال احمر استان گلستان درباره کشف تکه‌ای از جمجمه نیز خبر می‌دهد و می‌گوید: «روز شنبه کوهنوردان محلی موقع عبور از محلی در نزدیکی زنبورداری پدر معین شریفی در کردکوی، متوجه یک لنگه کفش و یک گوشی شدند که آنها را بعد از پیدا کردن به پلیس تحویل دادند و مشخص شد که آن وسایل متعلق به معین شریفی بوده است.

به این ترتیب تیم جست‌وجو را به همراه کوهنوردان و دو سگ راهی محل کردیم که صبح یکشنبه امدادگران یک تکه از جمجمه سر انسان را کشف کردند که این جمجمه حدود ۴۰۰متر با محل کشف گوشی و لنگه کفش فاصله داشت. مکانی که این بقایا کشف شد محل تردد کوهنوردان و یک مسیر کفی است.

این منطقه پرتگاه نیست و افراد زیادی از اینجا عبور می‌کنند. به همین جهت باید بررسی شود که در همه این مدت چرا این بقایا دیده نشده است. جمجمه سر نیز تحویل مراجع قضایی داده شد که رئیس دادگستری در خبری اعلام کرد احتمالا منتسب‌به معین شریفی است. اما از بقایای جسد چیز دیگری کشف نشده است.»

پدر معین شریفی هم با تایید پیدا شدن گوشی و کفش پسرش گفت:«امدادگران در حال جست‌وجو برای پیدا کردن ردی از پسرم هستند.اما گوشی و کفش او پیدا شده است.» معین شریفی جوان ۳۶ ‌ساله اهل کردکوی گلستان، دارای دو فرزند ۲۵ شهریور امسال برای پیاده‌روی به مناطق بالادست پارک جنگلی کردکوی رفت که از آن زمان مفقود شد.آخرین تماس او با همسرش و شاگرد مغازه‌اش بوده است.

کدخبر: ۳۶۹۰۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر