کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۲۲۴
تاریخ خبر:

معرفی و بررسی بهترین بازی‌های فکری اندروید

روزنامه هفت صبح، سیدرضا نصری | سال‌ها تحقیقات آکادمیک نشان داده که تجربه بازی‌های ویدئویی می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی را به خصوص روی ذهن انسان‌ها داشته باشد. موضوعی که در موارد به نظر کوچک‌تری همچون هماهنگی چشم و دست کارایی بسیاری داشته و به شکل کلی حتی می‌توان از آن در راستای فعالیت‌های درمانی استفاده کرد.

با این حال ژانر بازی‌های فکری به شکل خاص می‌توانند نظر طیف بزرگ‌تری از مخاطب‌ها را به خود جلب کرده و تجربه آنها حتی برای غیرگیمرها هم جذابیت‌های بسیاری را به همراه داشته باشد. با محوریت این موضوع به سراغ تعدادی از بهترین بازی‌های فکری رفته‌ایم که به راحتی می‌توانید آنها روی سیستم عامل اندروید تلفن همراه خود تجربه کنید. بازی‌هایی که معمولا از دید گرافیکی در سطح پایینی قرار می‌گیرند و از این رو امکان تجربه آنها روی هر نوع سخت‌افزاری امکان‌پذیر است.

*** Samsara Room
Rusty Lake جزو استودیو‌های محبوب در ساخت بازی‌های معما محور است که با ساخت آثار جذابی مانند Rusty Lake Paradise همیشه مخاطبان خود را سرگرم مراحل پیچیده‌ و جذاب خود می‌کند. این‌بار هم بازی Samsara Room مانند دیگر بازی‌های Rusty Lake شما را با سیستم اشاره و کلیک رو‌به‌رو می‌کند.

بازیکن باید با تکان دادن اجسام موجود در اطراف خود راه گریز را پیدا کند و همیشه جواب معما چیزی نیست که فورا به آن برسید و همه چیز بستگی به هوش و دقت شما دارد. بازی اندروید و آیفون Samsara Room در طراحی مراحل هوشمندانه عمل می‌کند. به طوریکه گاهی جواب‌ها جایی قرار دارند که حتی شاید به آن فکر هم نکنید.

*** Prune
بازی موبایل Prune یکی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های بشر را برای ما بازگو می‌کند. درخت‌کاری هدف اصلی بازی Prune است که در همه‌ مراحل باید به آن بپردازید. شما باید دانه‌ای را در خاک بکارید و آن را حالت دهید تا در مسیر درست به رشد خود ادامه دهد تا درنهایت به نور برسد و شکوفا شود. شما با لمس صفحه می‌توانید شاخه‌هایی که به مسیر‌های اشتباه می‌روند را قطع کنید تا انرژی درخت صرف مسیر اشتباه نشود. بازی Prune که یکی از بهترین بازی‌های فکری اندروید در فهرست ما است موسیقی‌ آرامش بخشی دارد که با محیط و گرافیک خود نیز بسیار همخوانی دارد.

*** Love Poly
بازی موبایل Love Poly برای بازیکنانی ساخته شده است که می‌خواهند به دور از هر محدودیت زمانی و در آرامش کامل به حل پازل‌ها بپردازند. بازی قطعات یک تصویر سه‌بعدی را در هر مرحله مقابل شما قرار می‌دهد و شما نیز باید با چرخاندن مداوم تصویر، درنهایت حالت صحیح آن را پیدا کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از کلید Help تصویر نهایی را مشاهده کنید. با این وجود بازهم پیدا کردن حالت صحیح تصویر، کار ساده‌ای نخواهد بود. تصاویر بازی تشکیل شده از انواع میوه‌ها و حیوانات مختلف که شما باید آن‌ها را در مراحل مختلف تکمیل کنید. می‌توانید بازی موبایل Love Poly را هم‌اکنون از پلی‌استور به‌صورت رایگان دریافت کنید.

*** Dream Detective
بازی اندروید Dream Detective درباره کارآگاه اَلی است که در عصر سه‌شنبه خود را در سرزمین Dream می‌بیند و متوجه می‌شود زمان در این سرزمین ناپایدار است. او به مرور می‌فهمد که فردی مرموز در این سرزمین حضور دارد که رؤیاهای این سرزمین را می‌دزدد تا با استفاده از آن‌ها کریستال زمانی را بسازد و به قدرت کنترل این سرزمین برسد. و حال شما باید به‌عنوان قهرمان داستان وارد عمل شوید. روند بازی به‌گونه‌ای است که بازیکن بعد از ورود به هر مرحله باید شروع کند به جستجوی اشیاء مشخص شده. همچنین بازی دارای سه درجه‌ سختی Beginner و Detective و Ecpert است که به مرور، جست‌وجوی اشیاء برای بازیکن سخت‌تر و چالش‌برانگیز می‌شود.

Botanicula
بازی موبایل بوتانیکولا به‌صورت اشاره و کلیک طراحی شده است و داستان جنگلی را روایت می‌کند که توسط نوعی انگل آلوده شده است. حال، شما با کنترل پنج موجود کوچک و بامزه، باید از آخرین بذر درخت باقی مانده محافظت و آن را از جنگل خارج کنید. اما کار به این سادگی‌ها پیش نخواهد رفت و در راه باید مراقب انگل‌ها و تله‌های خطرناک نیز باشید. بازی Botanicula که یکی از بهترین بازی‌های فکری اندروید است، از روایت داستان سرگرم‌کننده‌ای بهره می‌برد اما هیچ‌گونه دیالوگ قابل فهمی مابین شخصیت‌های Botanicula رد و بدل نخواهد شد؛ به‌جای آن کاراکترهای بازی با نوعی صدای جیر جیر اسرارآمیز در قالب حرکات و صحنه‌های سینمایی، داستان را روایت خواهند کرد.

Mekorama
مکوراما اثری است که قبل از انجام هر کاری قصد دارد تا با موسیقی و اتمسفر خود، ذهن شما را کاملا غرق در آرامش کند. خب شاید بیشتر بازی‌های سبک پازل نیز چنین ماهیتی داشته باشند؛ اما Mekorama در این زمینه، تجربه‌ متفاوتی به شما القاء خواهد کرد. بازی Mekorama وظیفه به ظاهر ساده‌ای را به شما محول می‌کند و از شما می‌خواهد تا ربات مشخصی را به خانه‌ خود هدایت کنید. در ابتدا شاید گذشتن از مراحل اولیه چندان کار مشکلی نباشد، اما چیزی نمی‌گذرد که متوجه خواهید شد، هر یک از مراحل Mekorama زمان بیشتری را از شما طلب می‌کند. همچنین خلاقیت، عنصری است که بازی بر آن استوار است و باعث شده تا از Mekorama نه‌تنها به‌عنوان یکی از بهترین آثار ساخته شده در سبک فکری، بلکه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین‌های این سبک نیز یاد کرد.

کدخبر: ۳۸۴۲۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر