کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۷۸۶۱
تاریخ خبر:

معرفی دروازه‌بان‌های ناکام لیگ بیستم

روزنامه هفت صبح | لیگ بیستم صحنه ناکامی چند دروازه‌بان بزرگ و نام‌آشنا بود. البته قابل پیش‌بینی بود که بعضی از این دروازه‌بان‌ها فصل ایده‌آلی را پشت سر نگذارند اما بعضی از آماده‌ترین‌ها و باتجربه‌ترین‌ها هم جزو ناکامان غیرمنتظره لیگ برتر بودند. در این مطلب مهم‌ترین دروازه‌بان‌های ناکام لیگ بیستم را مرور و عملکردشان را بررسی می‌کنیم.

علیرضا حقیقی: پایان تلخ یک فصل پرحاشیه
در ابتدای فصل با قراردادی که گفته می‌شود بالاترین قرارداد در میان بازیکنان گل‌گهر است، به این تیم پیوست. با حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت و البته حضور چند بازیکن بزرگ و نام‌آشنا، پیش‌بینی می‌شد فصل خوبی در انتظار حقیقی باشد اما این اتفاق نیفتاد. البته شروع نسبتا خوبی داشت اما چند اشتباه متوالی و مرگبار اعتماد قلعه‌نویی را به او کم کرد. در بازی با پیکان با خروجی اشتباه باعث شد تا پرتاب اوت بلند نادر محمدی با دخالت او تبدیل به گل شود.

در مقابل استقلال قصد دریبل کردن ارسلان مطهری در داخل محوطه جریمه خودی را داشت که ناموفق بود و یک خطای پنالتی ‌را مرتکب شد و در هر دو بازی، گل‌گهر مغلوب شد. در نهایت امیر قلعه‌نویی او را نیمکت‌نشین کرد و بعد از پنج بازی دوباره به ترکیب تیم بازگشت. در هفته هجدهم یک اشتباه دیگر از حقیقی او را نیمکت‌نشین کرد. مقابل فولاد توپ ارسالی پاتوسی از دست او رها شد و مجبور شد برای ممانعت از گلزنی، روی بازیکن حریف خطای پنالتی انجام دهد.

با این پنالتی فولاد برنده بازی شد. پس از دو بازی فیکس شد اما نتوانست کلین‌شیت کند و دوباره به نیمکت منتقل شد. در نهایت در اواخر فصل به دلیل درگیری با یکی از هواداران، از تیم کنار گذاشته شد. حقیقی در لیگ بیستم ۲۲ بار در ترکیب گل‌گهر قرار گرفت و ۱۹ گل خورد و فقط شش بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شد. او دیروز با انتشار یک استوری از هواداران گل‌گهر خداحافظی کرد.

شهاب‌الدین گردان: یک فصل بد و البته اکشن و زشت!
یک فصل فاجعه‌بار را در ذوب‌آهن اصفهان پشت سر گذاشت. در حالی که فصل قبل در فولاد آماده نشان داده بود اما در اصفهان هیچ نشانی از آن دروازه‌بان مطمئن و کم‌اشتباه نداشت. البته ذوب‌آهن در مجموع تیم ضعیفی بود اما از دروازه‌بان باتجربه‌ای مثل او انتظار می‌رفت بتواند تکیه‌گاه تیمش باشد نه اینکه تیم را به رده‌های پایین جدول هل بدهد.

او از همان ابتدای فصل در ترکیب اصلی ذوب‌آهن قرار گرفت اما تازه در هفته هفتم بود که توانست برای اولین بار دروازه تیمش را بسته نگه دارد. نمایش‌های معمولی و ضعیف و اشتباهات ریز و درشت او در طول فصل ادامه داشت و ذوب‌آهن در تمام این مدت خطر سقوط به لیگ یک را احساس می‌کرد‌ اما بزرگ‌ترین اشتباه او در بازی هفته بیست و ششم مقابل سایپا رخ داد. در دقایق ابتدایی بازی و روی یک خروج از دروازه، مهاجم سایپا را با خطا متوقف ‌ و داور او را اخراج کرد.

واکنش گردان به این اتفاق باورنکردنی بود. او به سمت کمک‌داور رفت و او را هل داد و اگر کسی جلودارش نبود قطعا با مشت و لگدهایش او را مضروب و مصدوم می‌کرد. حرکاتش به قدری زشت و غیرورزشی بود که چند دقیقه پس از پایان بازی تا اطلاع ثانوی محروم شد و پس از مدتی حکم محرومیت پنج جلسه‌ای او اعلام شد و فصل برای او به پایان رسید. گردان در لیگ بیستم، ۲۳ بار برای ذوب‌آهن بازی کرد و ۲۸ گل خورد و شش کلین‌شیت هم ثبت کرد.

رشید مظاهری: بمبی که بمب نبود
به عنوان بمب بازار نقل و انتقالات از تراکتور به استقلال آمد. آن هم با حرف و حدیث‌های زیاد. تراکتوری‌ها تلویحا به او اتهام تبانی زده بودند و البته مدعی بودند پیوستنش به استقلال خلاف مقررات است. آنها به کمیته انضباطی هم شکایت کردند و استقلال با ریسک زیادی به او بازی داد. در هفته سوم در ترکیب استقلال فیکس شد و شروع خوبی داشت و توانست اعتماد هواداران و کادر فنی را جلب کند. در لیگ قهرمانان آسیا هم دروازه‌بان فیکس استقلال بود و به نظر می‌رسید با روندی که در پیش گرفته، احتمالا سیدحسین حسینی از استقلال جدا خواهد شد اما به تدریج اوضاع تغییر کرد.

چند نمایش متزلزل باعث شد تا فرهاد مجیدی مجبور به بازی دادن به حسینی شود و همین نقطه پایان فصل برای مظاهری بود. رشید هم مثل حسینی طاقت نیمکت‌نشینی نداشت و حاشیه‌هایی ایجاد کرد. در چند بازی مدعی مصدومیت شد و حاضر نشد حسینی را گرم کند. به تدریج راضی شد روی نیمکت بنشیند اما درگیری با سعید عزیزیان باعث شد تا مربی دروازه‌بان‌‎های استقلال از او شکایت کند.

حسینی هم از این فرصت استفاده کرد و با نمایش‌های خوبش اجازه نداد رشید به ترکیب اصلی استقلال برگردد. مظاهری فقط در بازی فینال جام حذفی و به دلیل محرومیت حسینی بود که توانست برای استقلال به میدان برود که این بازی هم با شکست استقلال در ضربات پنالتی و ناکامی رشید به پایان رسید. بمب گران‌قیمت بازار نقل و انتقالات فصل پیش، حالا به دنبال جدایی از استقلال است و گفته می‌شود به سپاهان خواهد رفت.

شما هم خوب نبودید
به جز این سه نفر، چند دروازه‌بان دیگر هم بودند که انتظارات را برآورده نکردند. رحمان احمدی ‌به‌رغم اشتباهات حقیقی، نتوانست جای او را بگیرد و این مهرداد بشاگردی جوان بود که اعتماد قلعه‌نویی را جلب کرد. محمدباقر صادقی که با ذوب‌آهن تا مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا هم پیش رفته بود، در تیم قعر جدولی ماشین‌سازی هم محو و نیمکت‌نشین شد. مهرداد طهماسبی کهنه‌کار در نساجی سکونشین شد و سعید جلالی‌راد که در پدیده، پدیده شده بود، نیمکت‌نشین نیما میرزازاد شد. وحید شیخ‌ویسی و محمد دریس هم در پیکان نیمکت‌نشین جوانی به نام علیرضا رضایی شدند.

کدخبر: ۴۰۷۸۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر