کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۸۷۲۷
تاریخ خبر:

معرفی بهترین گوشی‌های دانش‌آموزی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | اگر به فکر خرید موبایل برای دانش‌آموز خانه‌نشینتان هستید تا بتواند با اپلیکیشن شاد یا بقیه برنامه‌ها در کلاس‌های غیرحضوری مدرسه شرکت کند، بهتر است حدود سه تا چهارمیلیون تومان بودجه کنار بگذارید. گوشی‌های ارزان‌تر در بازار پیدا می‌شوند، ولی خرید آنها چندان توجیه ندارد. در این گزارش شش‌مدل از گوشی‌های چهارمیلیونی پرفروش‌ را معرفی کرده‌ایم که حداقل ارزش خرید داشته باشند. در این محدوده قیمت احتمالا حافظه داخلی گوشی بین ۳۲ تا ۶۴گیگابایت، حافظه موقت دو یا سه‌گیگابایت، دوربین اصلی ۱۳مگاپیکسل و دوربین سلفی پنج یا شش‌مگاپیکسلی نصیبتان خواهد شد.

*** سامسونگ، Galaxy A11
اولین چیزی که باعث می‌شود گلکسی A11 برای بچه‌مدرسه‌ای‌ها گزینه‌ای مناسب به‌نظر بیاید، صفحه‌نمایش بزرگ ۶٫۴اینچی آن است. این صفحه به‌اندازه کافی کشیده شده تا حدود ۸۲درصد صفحه رویی را پر کند. به این ترتیب موقع برگزاری کلاس‌های آنلاین و غیرحضوری، دانش‌آموز شما به تصویر بیشتر احاطه خواهد داشت. این مسئله ظاهر جذاب‌تری به Galaxy A11 داده است. درست مثل موبایل‌های مدروز که حاشیه‌ها و لبه زیادی ندارند.

همچنین پورت USB تایپ C از گلکسی A11 موبایلی مناسب برای بچه‌ها ساخته است. خودتان که استحضار دارید، پورت‌های USB معمولی وضعیت آزاردهنده‌ای دارند و مثلا از هر ۱۰بار تلاش، دو سه‌بار موفق می‌شوید آن سیم و پورت لعنتی را داخل شارژ ببرید. پورت USB تایپ C این رنج را به حداقل می‌رساند چون از هر طرف پورت را داخل سوکت کنید، اتصال برقرار می‌شود. گلکسی A11 در ساعات غیردرسی هم رفیق خوبی برای دانش‌آموز شما محسوب می‌شود.

همیشه که نمی‌توان انتظار داشت بچه‌ها درس بخوانند. آزمایش‌ها نشان می‌دهند، اگر تنظیمات را روی حالت حداقل بگذارید A11 در اجرای بازی‌هایی مثل Modern Strike، Call of Duty و Pubg بدون مشکل عمل می‌کند. دوربین سه‌گانه A11 نسبت به مدل A10s ارتقا پیدا کرده و عکس‌های بهتری می‌گیرد. دوربین جلو با رزولوشن هشت مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f2.0 کار می‌کند و شاید برای عکاسی سلفی چندان مطلوب نباشد اما موقع ثبت ویدئو تصویر بهتر از فرزند شما برای بچه‌های همکلاسی‌ نمایش می‌دهد.
* قیمت: سه‌میلیون و ۷۰۰هزار تا چهارمیلیون و ۴۰۰هزار تومان

*** موتورولا Moto One Macro
چهارگیگابایت حافظه موقت و سه ‌سنسور دوربین از ویژگی‌های مثبت موبایل موتورولا هستند. این دستگاه در برابر قطرات آب مقاوم است و ظرفیت داخلی آن معادل ۶۴گیگابایت خواهد بود. مغز متفکر این دستگاه را پردازنده Mediatek MT6771 Helio تشکیل می‌دهد که در کنار حافظه‌موقت ترکیب سریعی را می‌سازند. صفحه‌نمایش ۶٫۴اینچی اگرچه حداکثر کیفیت ۷۲۰p دارد اما با توجه به اینکه از نوعIPS انتخاب شده میزان شفافیت آن بیشتر است.

روی قاب جلویی این دستگاه یک سنسور هشت‌مگاپیکسلی قرار دارد تا بتوانید عکس‌های سلفی خوبی بگیرید اما از روی کاغذ تا عمل تفاوت‌های آشکاری وجود دارد. خوشبختانه اینجا هم پورت USB تایپ C آماده خدمت‌گذاری است تا بچه‌های کم‌حوصله زیاد دردسر نکشند. باتری چهارهزار میلی‌آمپرساعتی گوشی تقربیا همان یک‌روز دوام می‌آورد اما در کنار آن باید یک امتیاز مثبت به‌خاطر وجود امکان شارژ سریع درنظر بگیریم. این قابلیت با توان ۱۰واتی عرضه شده است.

یک حسگر اثرانگشت هم روی قاب پشتی وجود دارد. دوربین اصلیMoto One Macro از سه حسگر برخوردار است. اول رزولوشن ۱۳مگاپیکسلی دارد، حسگر دوم از نوع مایکرو با سنسور دومگاپیکسلی است و در نهایت دوربین سوم از نوع حسگر عمق با رزولوشن دومگاپیکسل که موقع عکاسی کمک می‌کنند جزئیات دقیق و بیشتری از تصویر ثبت شوند. وقتی موبایل را از جعبه بیرون می‌آورید، سیستم‌عامل اندروید نسخه ۹ روی آن نصب شده ولی می‌توان به‌روزرسانی انجام داد.
* قیمت: حدود چهارمیلیون تومان

*** ال‌جی Q Stylus
Q Stylus از محصولات میان‌رده برند ال‌جی محسوب می‌شود که در ژوئن سال ۲۰۱۸ معرفی شده است. پس احتمالا آن را کمی قدیمی و از مدافتاده می‌دانید با این‌حال صفحه‌نمایش ۶٫۲اینچی و از نوع IPS LCD که به‌صورت تمام HD کار می‌کند، قادر است در این بازه قیمت نظر شما را به‌کل عوض کند. اندازه این صفحه ۶٫۲اینچ است و دقت آن به ۳۸۹ppi می‌رسد.

با توجه به اینکه صفحه‌نمایش ۸۰درصد قاب رویی را پوشانده می‌توان نتیجه گرفت ظاهر آن حداقل از نظر مد و استانداردهای فعلی چیزی کم ندارد. وجود پورت تایپ C روی دستگاه در زمان شارژ کمک‌حال کاربر است و با اینکه قابلیت شارژ سریع هم در دسترس خواهد بود اما ظرفیت باتری کمتر از چیزی به‌نظر می‌رسد که در باقی گزینه‌ها مشاهده می‌کنیم. با این‌حال می‌توانید خاطرجمع باشید که باتری سه‌هزار و ۳۰۰‌میلی‌آمپرساعتی پس از هربار شارژ یک‌روز کامل دوام می‌آورد.

از جمله امکانات مهم دیگر موجود روی Q Stylus باید به حسگر اثر انگشت اشاره کرد. سخت‌افزار اصلی این گوشی را پردازنده Mediatek MT6750 و سه‌گیگابایت حافظه موقت تشکیل می‌دهد. این مجموعه در چنین بازه قیمتی عملکردی قابل قبول ارائه می‌دهد. حافظه داخلی از نوع ۳۲گیگابایت است و باید بدانید در صورت نیاز به حافظه ذخیره‌سازی بیشتر LG نهایتا اجازه می‌دهد یک کارت حافظه ۶۴گیگابایتی از نوع میکروSD نصب کنید.

از دیگر نقاط منفی درباره این گوشی باید به اندروید نسخه هشت و دوربین قدیمی اشاره کرد. با اندروید قدیمی شاید بتوان کنار آمد اما دوربین واقعا لکه ننگ بزرگی برای Q Stylus خواهد بود چون تنها یک حسگر ۱۶مگاپیکسلی دارد که انگار به دوره دایناسورها تعلق دارد.
* قیمت: سه‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان تا چهارمیلیون و ۱۵۰هزار تومان

*** هوآوی آنر ۹A
آنر ۹A با ۶۴گیگابایت حافظه داخلی، از گوشی‌های میان‌رده به‌حساب می‌آید. چنین حافظه‌ای برای گوشی‌های میان‌رده نقطه قوت محسوب می‌شود، اما وقتی پای حافظه موقت به میان بیاید، این گوشی ناامیدتان خواهد کرد. آنر ۹A سه‌گیگابایت حافظه موقت دارد و از این نظر چندان در مقایسه با رقبا برنده نیست. از این گوشی نمی‌توان انتظار اجرای برنامه‌های سنگین داشت. صفحه‌نمایش آن تقریبا مثل بقیه گوشی‌ها در این محدوده قیمت ۶٫۳اینچی است و ۹۱٫۸درصد قاب جلویی را صفحه‌نمایش تشکیل داده است. حاشیه پایین آن ممکن است توی ذوقتان بزند، ولی می‌توانید با آن کنار بیایید.

دوربین اصلی این گوشی سه‌گانه با رزولوشن ۱۳مگاپیکسلی است. حسگر التراواید پنج‌مگاپیکسلی در کنار حسگر عمق دومگاپیکسلی آن را برای ثبت تصاویر بهتر کمک می‌کنند. دوربین سلفی این گوشی هشت‌مگاپیکسل رزولوشن دارد. اگر بخواهید با آن عکس سلفی بگیرید، چندان رضایت‌بخش نخواهد بود، ولی نباید انتظار چندانی از گوشی‌هایی در این محدوده قیمت داشته باشید.

برای این گوشی، تراشه‌ ۱۲نانومتری Mediatek MT6762R Helio P22 در‌نظر گرفته‌ شده است که با پردازنده‌ هشت‌هسته‌ای در مرکز خود، وظیفه‌ پردازش اطلاعات را بر‌عهده دارد و نقش اتاق کنترل را برای موبایل ایفا می‌کند. اگر به فکر خسته‌ شدن دستتان موقع استفاده از گوشی هستید، خیالتان راحت. آنر ۹A حدود ۱۸۵گرم وزن دارد و نسبت به رقبایش سبک‌تر است. نقطه قوت آن را می‌توان در باتری این گوشی پیدا کرد که تا پنج‌هزار میلی‌آمپر ظرفیت دارد و به این زودی‌ها خالی نمی‌شود.
* قیمت: سه‌میلیون و ۳۰۰هزار تا چهارمیلیون و ۴۰۰هزار تومان

*** شیائومی Redmi 9A
شیائومی برای مشتریانی که نمی‌خواهند پول زیادی خرج کنند، جدیدا Redmi 9A را روانه بازار کرده. از هر طرف آن را نگاه کنید، بعید است از نظر ظاهری برایتان جذاب باشد. قاب پشتی به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده و حتی حسگر اثر انگشت هم ندارد که خدا را خوش بیاید. دوربین اصلی تکی آن زشتی قاب پشتی را دوبرابر کرده. یک لنز ۱۳مگاپیکسلی در کنار چراغ LED فلش و نوشته Redmi تنها عناصر قاب پشتی را تشکیل می‌دهند.

کیفیت دوربین در مقایسه با گوشی‌های این رده چندان بد نیست، ولی زمان فکوس، زوم و عکسبرداری در حالت پرتره، تازه متوجه تفاوت دوربین سه‌گانه و تکی خواهید شد. نقطه‌ضعف دوربین سلفی بیشتر به چشم می‌آید. شیائومی Redmi 9A دوربین سلفی پنج‌مگاپیکسلی دارد و موقع عکس سلفی ممکن است از خودتان بیزار شوید! وزن ۱۹۶گرمی این گوشی کاملا محسوس است و احتمالا در استفاده طولانی‌مدت دستتان را خسته می‌کند.

هرچه از نقاط ضعف شیائومی Redmi 9A‌ بگوییم کم گفتیم. حافظه داخلی آن ۳۲گیگابایتی است و اگر از مموری‌کارت استفاده نکنید، احتمالا بعد از چندماه با مشکل حافظه روبه‌رو می‌شوید. اگر با این موضوع کنار بیاید، بعید است بتوانید حافظه موقت دوگیگابایتی این گوشی را تحمل کنید. چراکه هربار در اجرای اپلیکیشن‌های سنگین و تماشای فیلم‌های باکیفیت شما را از خرید پشیمان خواهد کرد. در عوض باتری پنج‌هزار میلی‌آمپری و شارژر ۱۰واتی این گوشی ممکن است دلتان را به‌دست بیاورد.
* قیمت: سه‌میلیون و ۲۰۰هزار تا چهارمیلیون و ۳۰۰هزار تومان

*** هوآوی Y7 Prime 2019
بیشتر از یک‌سال است که هوآوی Y7 Prime به بازار آمده، اما هنوز می‌توان روی این گوشی میان‌رده برای خرید اقتصادی حساب باز کرد. همین اول کار باید انتظارات را پایین بیاورید. حافظه موقع این گوشی سه‌گیگابایتی است و نمی‌تواند چندان جذاب باشد، ولی با چنین قیمتی بعید است گوشی بهتر پیدا کنید. در کنار آن حافظه داخلی ۶۴گیگابایتی هوآوی Y7 Prime دلتان را به‌دست می‌آورد. برخلاف گوشی‌های این رده، هوآوی Y7 Prime ظاهر بهتری دارد.

این موضوع را مدیون دوربین دوگانه و حسگر اثر انگشت روی قاب پشتی است. دوربین اصلی آن مثل اغلب گوشی‌های این رده، ۱۳مگاپیکسلی است و در کنار حسگر عمق دو‌مگاپیکسلی می‌تواند تصاویر قابل قبولی را ثبت کند. دوربین سلفی این گوشی در یک کلام، فوق‌العاده است. طوری که احتمالا اگر گوشی را برعکس بگیرید و حتی برای تصاویر اصلی از دوربین سلفی استفاده کنید، احتمالا نتیجه بهتری خواهید گرفت. دوربین جلو این گوشی رزولوشن ۱۶مگاپیکسلی دارد و بهترین عکس‌های سلفی را ثبت می‌کند.

سخت‌افزار این گوش را تراشه‌‌ Qualcomm SDM450 Snapdragon 450، یک پردازنده‌ هشت‌‌هسته‌ای و پردازنده‌‌ گرافیکی Adreno 506 تشکیل می‌دهد. این گوشی ۱۶۸گرم وزن دارد که نه سبک و نه سنگین به‌نظر می‌رسد. این مورد را مدیون بدنه پلاستیکی است. باتری این گوشی می‌تواند حکم نقطه ضعف آن را داشته باشد. این باتری چهارهزار میلی‌آمپر ظرفیت دارد که کمتر از رقبایش در این محدوده قیمت است.
* قیمت: سه‌میلیون و ۲۰۰هزار تا چهارمیلیون و ۳۰۰هزار تومان

کدخبر: ۳۴۸۷۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر