کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۷۷۹۵
تاریخ خبر:

بهترین تبلت‌های دانش‌آموزی با‌ قابلیت نصب شاد

روزنامه هفت صبح، گروه بازار ‌| ‌اگر در خانه دانش‌آموزی دارید که قرار نیست در کلاس‌های حضوری مدرسه شرکت کند، این گزارش شما را برای خرید تبلت راهنمایی خواهد کرد تا بتوانید سراغ بهترین گزینه‌ها برای شرکت کردن فرزندتان در کلاس‌های مجازی اپلیکیشن شاد بروید. ارزان‌ترین تبلت‌هایی که می‌توان روی آنها حساب باز کرد، حداقل یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت دارند اما اگر بودجه کافی دارید، بهتر است سراغ تبلت‌های بهتر بروید که قیمتشان بین سه تا شش‌میلیون تومان است.

چراکه مدل‌های ارزان‌قیمت قابلیت پشتیبانی از سیمکارت ندارند و صرفا از طریق Wifi به اینترنت وصل می‌شوند. در این گزارش هفت‌مدل از بهترین و ارزان‌ترین تبلت‌های موجود در بازار را معرفی کرده‌ایم. قیمت‌ها در این گزارش حدودی است و ممکن است در هر فروشگاه‌ با قیمت‌های متفاوتی روبه‌رو شوید.

*** ارزان‌ترین تبلت‌های موجود در بازار
تبلت‌های دانش‌آموزی ۵۰۰ یا ۶۰۰هزار تومانی را به‌کلی کنار بگذارید. ارزان‌ترین تبلت‌هایی که می‌توان در بازار پیدا کرد حداقل یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت دارند و مدل‌های ارزان‌تر تقریبا هیچ‌کاری برایتان انجام نخواهند داد. حتی همین تبلت‌های یک‌و‌نیم‌میلیونی هم در اجرای برنامه‌ها عملکرد ضعیفی دارند. دوربینشان به‌شدت بی‌کیفیت است و صرفا تصاویری محو به نمایش می‌گذارد. با این‌حال اگر بودجه چندانی برای خرید تبلت ندارید، احتمالا این دو مدل تبلت لنوو بتوانند گزینه خوبی برایتان باشند. هرچند نباید انتظار چندانی از آنها داشته باشید.

*** تبلت لنوو مدل Tab E7
اگر بخواهید با کمترین بودجه سراغ خرید تبلت بروید، لنوو Tab E7 یکی از گزینه‌ها خواهد بود. این تبلت سیمکارت نمی‌خورد و صرفا از طریق Wifi به اینترنت وصل می‌شود. حافظه داخلی آن تنها حدود هشت‌گیگابایت است و با حافظه موقت یک‌گیگابایتی تقریبا هیچ برنامه سنگینی را نمی‌توان روی آن نصب و اجرا کرد، چه رسد به بازی‌ها. از این نظر می‌تواند گزینه خوبی برای دانش‌آموزانی باشد که تبلت را صرفا برای شرکت در کلاس‌های مجازی لازم دارند.

این تبلت هفت‌اینچی و کمی از گوشی‌های امروزی بزرگتر است. باتری آن‌هم تقریبا مثل گوشی‌های موبایل است و سه‌هزار میلی‌آمپر ظرفیت دارد. دوربین سلفی آن اصلا برای برقراری ارتباطات تصویری مناسب نیست. رزولوشن آن دو‌دهم مگاپیکسل است و کیفیت عکس‌هایش تقریبا مشابه گوشی‌های قدیمی است. با این حساب شاید گزینه خوبی برای شرکت در کلاس‌های غیرحضوری مدرسه نباشد.
قیمت: حدود یک‌میلیون و ۳۰۰ تا یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان

*** تبلت لنوو مدل Tab M7
تبلت هفت‌اینچی لنوو مدل Tab M7 یکی دیگر از گزینه‌های ارزان‌قیمت برای خرید تبلت به‌حساب می‌آید. ابعاد آن تقریبا مشابه گوشی‌های موبایل امروزی و کمی بزرگتر از آنها است. این تبلت از سیمکارت پشتیبانی نمی‌کند و این یعنی نمی‌توان با آن مکالمه کرد، پیامک فرستاد یا به اینترنت Data سیمکارت متصل شد. تبلت Tab M7 صرفا از طریق Wifi به اینترنت متصل می‌شود. حافظه موقت آن یک‌گیگابایتی است و کارهایی را که از یک گوشی موبایل انتظار دارید، نمی‌توانید از چنین تبلتی انتظار داشته باشید.

بازی اجرا نمی‌کند و ممکن است حتی برای اجرای اپلیکیشن شاد هم با وقفه روبه‌رو شوید. حافظه داخلی آن ۱۶گیگابایت است و برای یک تبلت کوچک با حداقل امکانات مناسب به‌نظر می‌رسد. این تبلت کمی سنگین‌تر از آن چیزی است که ظاهرش نشان می‌دهد. دوربین اصلی و سلفی آن هر دو رزولوشن دومگاپیکسلی دارند و کیفیتشان تقریبا به اندازه دوربین وبکم لپتاپ است.
قیمت: حدود یک‌میلیون و ۶۰۰ تا دو‌میلیون تومان

*** پرفروش‌ترین تبلت‌های موجود در بازار
اگر بودجه کافی دارید و می‌توانید سراغ تبلت‌های گران‌تر بروید، توصیه می‌کنیم در این زمینه استراتژی اقتصادی را کنار بگذارید و حداقل برای تبلتی پول بدهید که ارزش خرید داشته باشد. پرفروش‌ترین تبلت‌های موجود در بازار، تبلت‌های Galaxy Tab A سامسونگ هستند که از نظر امکانات شرایط خیلی بهتری نسبت به تبلت‌‌های یک‌و‌نیم تا دو‌میلیونی لنوو دارند. در بین بهترین تبلت‌ها می‌توان دو مدل از تبلت‌های هوآوی را هم مشاهده کرد. با بودجه سه تا شش‌میلیونی همچنان نباید انتظار خیلی زیادی از تبلت داشته باشید. با این بودجه می‌توان سراغ مدل‌های میان‌رده رفت و اگر بخواهید دست روی بهترین تبلت‌های موجود در بازار بگذارید، بودجه بیشتری لازم خواهید داشت.

*** تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A 8.0
گلکسی Tab A با ابعاد هشت‌اینچی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید تبلت به‌حساب می‌آید و این روزها به‌عنوان پرفروش‌ترین تبلت موجود در بازار شناخته می‌شود. این مدل شاید کمی گران‌قیمت باشد، ولی ارزش خرید دارد. تبلت سامسونگ از سیمکارت پشتیبانی می‌کند و این یعنی می‌توانید با آن تماس بگیرید و مکالمه کنید. همچنین امکان اتصال به اینترنت از طریق سیمکارت هم وجود دارد. حافظه موقت آن دوگیگابایتی است و نسبت به بقیه تبلت‌ها در این محدوده قیمت وضعیت بهتری دارد.

به‌خصوص که حافظه داخلی آن به ۳۲گیگابایت می‌رسد و می‌توان برای حافظه بیشتر از مموری جداگانه استفاده کرد. دوربین اصلی آن هشت‌مگاپیکسلی است و دوربین سلفی‌اش دومگاپیکسل رزولوشن دارد. باتری پنج‌هزار میلی‌آمپری آن عمر زیادی دارد و حتی در صورت استفاده مداوم، بیشتر از یک روز شما را از شارژ کردن تبلت بی‌نیاز می‌کند.
قیمت: حدود سه‌میلیون و ۲۰۰ تا سه‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان

*** تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A 10.1
مدل بزرگ‌تر تبلت‌های سامسونگ Galaxy Tab A، ۱۰اینچی است. قیمت آن تقریبا ۱٫۵برابر مدل هشت‌اینچی است و امکانات بیشتری نسبت به آن دارد. برای مثال رزولوشن دوربین سلفی این تبلت پنج‌مگاپیکسل است و نسبت به بقیه تبلت‌ها در این محدوده قیمت، دوربین باکیفیتی دارد و برای برقراری ارتباط تصویری گزینه بهتری به‌نظر می‌رسد. دوربین اصلی آن هم هشت‌مگاپیکسلی است. ظرفیت باتری این تبلت شش‌هزار میلی‌آمپر است و تقریبا دوبرابر گوشی‌های موبایل شارژ نگه می‌دارد.

البته زمان شارژ شدن آن هم کمی طولانی است. تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A 10.1 سیمکارت نانو می‌خورد و قابلیت مکالمه و اتصال به اینترنت Data دارد و حتما لازم نیست از اینترنت Wifi استفاده کنید. حافظه موقت دوگیگابایتی آن می‌تواند برنامه‌های کم‌حجم را بدون مشکل اجرا کند، ولی در اجرای برنامه‌های سنگین به مشکل خواهید خورد. حافظه داخلی آن ۳۲گیگابایتی است و می‌توان برای ذخیره فایل‌های بیشتر روی تبلت از مموری‌کارت جداگانه استفاده کرد.
قیمت: حدود چهار‌میلیون و ۹۰۰تا پنج‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان

*** تبلت هوآوی مدل MediaPad M5 Lite 8
شش‌میلیون تومان شاید برای تبلت رقم زیادی به نظر برسد ولی همچنان یکی از گزینه‌های موجود، تبلت هوآوی مدل MediaPad M5 Lite 8 است. این تبلت صفحه‌نمایش هشت‌اینچی دارد و ابعاد آن چندان بزرگ نیست. به‌عنوان نقطه قوت اصلی آن می‌توان به حافظه موقت سه‌گیگابایتی اشاره کرد که نسبت به بقیه تبلت‌های در این محدوده قیمت مناسب به‌نظر می‌رسد و می‌توان اپلیکیشن‌ها را بدون مشکل روی آن اجرا کرد.

این تبلت سیمکارت نانو می‌خورد و این یعنی می‌توان با آن مکالمه کرد و علاوه بر Wifi از طریق سیمکارت به اینترنت وصل شد. دوربین سلفی این تبلت هشت‌مگاپیکسلی است و نسبت به بقیه تبلت‌ها موقع ارتباط تصویری شرایط بهتری دارد. رزولوشن دوربین اصلی هم به ۱۳مگاپیکسل می‌رسد. باتری تبلت هوآوی مدل MediaPad M5 Lite 8 پنج‌هزار میلی‌آمپر ظرفیت دارد و در صورت استفاده مداوم تقریبا دوروز یک‌بار باید آن را به شارژ بزنید.
قیمت: حدود شش‌میلیون تا شش‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان

*** تبلت لنوو مدل Tab M8
یکی از ارزان‌ترین تبلت‌ها با قابلیت پشتیبانی از سیمکارت، تبلت لنوو مدل Tab M8 است که می‌توان با آن از طریق سیمکارت به اینترنت وصل شد. حافظه موقت این تبلت دوگیگابایتی است و در این بازه قیمت، عادی به‌نظر می‌رسد. این تبلت برای اجرای برنامه‌های سنگین به مشکل می‌خورد و به‌سختی می‌توان روی آن بازی پرحجم اجرا کرد ولی برای برنامه‌های کم‌حجم مثل اپلیکیشن شاد عملکرد قابل قبولی دارد با این وجود موقع ارتباط تصویری ممکن است با وقفه روبه‌رو شوید.

حافظه داخلی ۳۲گیگابایتی آن در کنار مموری‌کارت، فضای مناسبی برای ذخیره فیلم، عکس و نصب اپلیکیشن در اختیارتان می‌گذارد. صفحه‌نمایش آن هشت‌اینچی است و در بین تبلت‌های کوچک جای می‌گیرد. رزولوشن دوربین سلفی دومگاپیکسل است و این یعنی موقع ارتباط تصویری، صرفا تصویری محو نمایش می‌دهد. دوربین اصلی آن پنج‌مگاپیکسل رزولوشن دارد و برای عکس گرفتن مناسب نیست. باتری آن پنج‌هزار میلی‌آمپر ظرفیت دارد و ۱۸ساعت به‌طور مداوم برایتان کار می‌کند.
قیمت: حدود سه‌میلیون تا سه‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان

*** تبلت هوآوی مدل MediaPad T3
ارزان‌ترین تبلت هوآوی مدل Mediapad T3 است. این تبلت هشت‌اینچی است و در بین تبلت‌های کوچک جای می‌گیرد. حافظه داخلی آن ۱۶گیگابایت است و نسبت به مدل‌های این محدوده قیمت، حافظه کمی دارد. البته می‌توان از مموری‌کارت برای آن استفاده کرد. همچنین حافظه موقت دوگیگابایتی یکی دیگر از نقاط ضعف تبلت هوآوی مدل Mediapad T3 است. این تبلت سرعت بالایی در اجرای برنامه‌ها ندارد و به‌کلی باید دور بازی‌ها و اپلیکیشن‌های پرحجم را خط بکشید.

هرچند شاید در اجرای اپلیکیشن شاد هم چندان عملکرد خوبی را شاهد نباشید. دوربین سلفی آن دومگاپیکسلی است و موقع ارتباطات تصویری صرفا تصویر محوی از شما نمایش می‌دهد. رزولوشن دوربین اصلی آن هم به پنج‌مگاپیکسل می‌رسد. این تبلت سیمکارت نانو می‌خورد و قابلیت مکالمه دارد. این مورد شاید نقطه قوت اصلی آن باشد. چراکه در بقیه زمینه‌ها چندان قابل تعریف نیست. باتری آن چهارهزار و ۸۰۰میلی‌آمپر ظرفیت دارد و در صورت استفاده مداوم احتمالا هر شب باید آن را به شارژ بزنید.
قیمت: حدود سه‌میلیون و ۴۰۰هزار تا سه‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان

کدخبر: ۳۴۷۷۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر