کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۸۴۲
تاریخ خبر:

معرفی بهترین بازی‌های شبیه‌ساز ایرانی و بین‌المللی

روزنامه هفت صبح، امیر پایدار| طراحی بازی‌های ویدئویی روی تلفن‌های هوشمند همواره با چالش‌های بسیاری همراه است. از سویی محدودیت‌های سخت‌افزاری معمولا در موارد خاص دردسرساز می‌شود و از طرف دیگر با مشکل کنترل روبه‌رو هستیم که معمولا با راه‌حل‌های ثانویه برطرف می‌شود. با این حال چنین مسئله‌ای باعث شده که بسیاری از ژانرها در انتقال به تلفن‌های هوشمند با تغییراتی ساختاری همراه شوند.

در مقابل اما شبیه‌سازها و بازی‌های استراتژی به واسطه استفاده از صفحه لمسی، روی تلفن‌های هوشمند جان دوباره‌ای گرفته‌اند. بازی‌هایی که معمولا مدیریت منابع و کنترل اجزای مختلف گیم‌پلی را از طریق صفحه لمسی در اختیار گیمرها قرار داده و به نتیجه‌های قابل‌توجهی دست پیدا کرده‌اند؛ بازی‌هایی که در ادامه به بررسی و معرفی برخی از آنها پرداخته‌ایم.

*** SimCity BuildIt
بازی SimCity BuildIt داستان شهری است که شما مسئول ساخت و پیشرفت آن را برعهده دارید. مدیریت یک کلانشهر کاری است که خیلی از ماها فکر می‌کنیم به خوبی انجام می‌دهیم. ولی وقتی نوبت اجرا می‌رسد می‌بینیم چندان کار راحتی هم نیست. برای این‌کار شما همه جور تجهیزات و امکاناتی در اختیار دارید؛ فقط باید ازهر کدام در بهترین حالت استفاده کنید.

در واقع شما در بازی SimCity BuildIt دو نقش اصلی را برعهده دارید. یکی شهرسازی و دیگری مدیریت شهر. ساختمان‌های شهر همگی نو نیستند و باید آنها را بازسازی کنید. راه‌ها، پل‌ها، مراکز تجاری و مسکونی و هر جایی که به‌نظرتان شهر شما نیاز دارد، ‌ می‌توانید بسازید. از طرف دیگر مدیریت شهر هم با شماست. یعنی باید به فکر مردم شهر هم باشید. برای آنها شغل، مسکن، مراکز تفریحی و در یک کلمه رفاه فراهم کنید تا روزبه‌روز جمعیت شهر افزایش پیدا کند و به یک شهر آرمانی و مدرن تبدیل شود.

باید در این راه استراتژی خودتان را داشته باشید. هر چه بیشتر کارخانه و شغل ایجاد کنید، پول بیشتری ایجاد می‌شود و شهر رونق می‌یابد. حمل و نقل را آسان کنید تا مردم بیشتری وارد شهر شما شوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی SimCity BuildIt گرافیک HD و سه‌بعدی بازی است که وقتی نام کمپانی EA Games در میان باشد، جز این هم انتظاری نمی‌رود. از آنجایی که بازی دیتا ندارد و به صورت آفلاین انجام می‌شود، با این حال گرافیک خوب بازی شما را شگفت‌زده می‌کند.

*** Roblox
استودیوی بازی‌سازی ROBLOX Corporation این مجموعه بازی‌های جذاب و متنوع را برای شما در قالب یک بازی به نام Roblox آماده کرده و شما هم می‌توانید یکی از میلیون‌ها کاربری باشید که در سراسر دنیا در این بازی اشتراک دارند و باهم رقابت می‌کنند. همانطور که گفته شد، بازی Roblox یک بازی محبوب جهانی است و شما با اتصال به اینترنت و ایجاد اشتراک در بازی می‌توانید به این گروه بزرگ بپیوندید. شما در بازی روبلاکس با یک مجموعه از بازی‌های آنلاین از هر ژانر و مدلی که دوست دارید روبه‌رو هستید.

از بازی‌های ساده گرفته تا بازی‌های اکشن و ماجراجویی همگی در اختیار شماست و می‌توانید به صورت گروهی بازی کنید. شما ممکن است در این بازی با افراد مختلفی از سراسر دنیا همبازی شوید ‌ یا حتی با دوستان و آشنایان خودتان تیم‌های چند نفره بسازید و در یک بازی به رقابت بپردازید‌ اما نکته جالب و محبوب بازی، قابلیت چت با سایر افراد و هم‌تیمی‌هاست که در بازی روبلاکس وجود دارد. شما می‌توانید هم با دوستان خودتان با زبان فارسی صحبت کنید و هم اگر دوست داشته باشید با افراد دیگر از هر نقطه دنیا به صورت چت آنلاین ارتباط برقرار کنید. این برای خیلی از افراد نکته‌ای جذاب و کاربردی است.

چت در بازی هم به صورت اختصاصی و هم به صورت گروهی امکانپذیر است. نکته جذاب دیگر بازی Roblox قابلیت پشتیبانی بازی از ویژگی کراس پلتفرم است. یعنی برای مثال شما اگر با یک گوشی که سیستم عامل اندروید داشته باشد وارد بازی شوید، می‌توانید با هر پلتفرم دیگری که دوستان‌تان دارند همبازی شوید و در این مورد محدودیتی وجود ندارد. پس با خیال راحت می‌توانید این بازی را به همه دوستان‌تان با هر مدل گوشی و پلتفرمی معرفی ‌ و به صورت گروه‌های چند نفره بازی کنید.

*** شهر فوتبالی
شهر فوتبالی، یکی از خوب‌های این سبک‌ و تقریبا مشابه بازیFootball Manager 2020 است‌ که توانسته هم در مارکت داخلی و هم گوگل‌پلی امتیاز خوبی را از آن خود کند و مورد توجه بازیکنان قرار گیرد. در بازی شما از بالا به شهری اشراف دارید که کاملا فوتبالی طراحی شده است، بدین صورت شما کاملا در اتمسفری کاملا فوتبالی غرق می‌شوید.

در ابتدای بازی شما شهر فوتبالی خود را با دوستان‌تان احداث می‌کنید و سپس شروع به ارتقای ساختمان‌ها ‌ یا اضافه کردن ساختمان‌های دیگر مانند کافی‌شاپ، فروشگاه لوازم ورزشی و حتی بلیت‌فروشی به شهر خود می‌شوید. البته توجه داشته باشید قبل از ساخت این دست از ساختمان‌ها باید حواس‌تان به آماده بودن تیم‌تان باشد. ساخت زمین تمرین برای تقویت آمادگی جسمانی بازیکنان، مرکز نقل و انتقالات جهت ترانسفر یا خرید بازیکنان و بخش ریکاوری برای افزودن انرژی به بازیکنان از جمله الزامات شهر فوتبالی شماست.

امکان ارتقای ساختمان‌ها نیز در بازی قرار داده شده است که با ارتقای هر ساختمان می‌توانید میزان کاربردی بودن آن را افزایش دهید. برای تقویت تیم، خرید بازیکنان و ارتقای شهر خود نیاز به سکه و الماس دارید. به همین منظور بازی راه‌های متنوعی برای به‌دست آوردن سکه و الماس روبه‌روی شما قرار می‌دهد. از جوایز روزانه گرفته تا بازی‌های روزانه که هر روز ساعت شش عصر به طور خودکار یک بازی دوستانه بین تیم شما و یک تیم تصادفی، برگزار می‌کند. چالش‌های هفتگی و رقابت‌های لیگ برتر نیز از انواع دیگر مسابقات است.

کدخبر: ۳۸۸۸۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر