کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۷۲۹۱
تاریخ خبر:

معجزه زنان مصری و حسرت حمیده در المپیک

روزنامه هفت صبح| یک: رقابت چین و آمریکا در جدول کلی مدال‌ها تا روز آخر به شکل میلیمتری ادامه داشت و در نهایت آمریکایی‌ها با سه مدالی که در روز آخر به دست آوردند توانستد چینی‌ها را با اختلاف یک طلا به جای دوم بکشانند. ۳۹ طلا دربرابر ۳۸ طلا. این قهرمانی در مجموع برای روحیه ضرب دیده آمریکایی‌ها بسیار لازم بود.

در المپیک ۲۰۱۶‌،‌ در مقابل ۴۶ طلای آمریکا‌،‌ چینی‌ها فقط ۲۷ طلا به دست آورده بودند. در المپیک ۲۰۱۲ هم در برابر ۴۶ طلای آمریکا چینی‌ها ۳۸ طلا کسب کرده بودند. استثنا در این سال‌ها در المپیک سال ۲۰۰۸ در خود چین بود که چینی‌ها با تکیه بر میزبانی خود توانستند آمریکا را از صدر پایین بکشند. به هرحال امسال زنگ‌های خطر به شدت برای آمریکایی‌ها به صدا درآمده بود.

دو: شاید برایتان جالب باشد که تیم مصر تنها طلایش توسط یک کاراته‌کای مصری به دست آمد. یک خانم مصری. می‌دانید کدام خانم‌؟‌ همان کسی که مقابل حمیده عباسعلی کاراته‌کای ایرانی در دور مقدماتی شکست خورد. ورزش بانوان ایران بسیار به یک مدال دیگر محتاج بود اما افسوس که مصدومیت عباسعلی این فرصت را از جامعه زنان ایران گرفت. مصری‌ها در مجموع شش مدال گرفتند که سه مدال را زن‌ها برایشان به ارمغان آوردند. یک طلا و یک برنز در کاراته و یک برنز در تکواندوی زنان. آنها یک طلا و یک نقره و ۴ برنز کسب کردند و در جای ۵۴ رده‌بندی کلی مدال‌ها قرار گرفتند.

سه: بد اقبال‌ترین کشورها در جدول مدال‌ها اوکراین و ترکیه و تایوان بودند. ترکیه دو طلا و دو نقره و ۹ برنز به دست آورد‌. ۱۳ مدال رقم خوبی بود اما کمبود طلا و نقره آنهارا به رده ۳۵ فرستاد. تایوان هم با دو طلا و ۴ نقره و شش برنز دوازده مدال به دست آورد و در جای ۳۲ قرار گرفت و از همه عجیب‌تر اوکراین که با یک طلا، ‌شش نقره و ۱۲ برنز و مجموع ۱۹ مدال‌،‌ در جایگاه ۴۴ قرار گرفته که اصلا متناسب قدرت ورزش این کشور نیست.

چهار: چقدر خوش گذشت. فشردگی بازی‌های جام باشگاه‌های اروپا و ماجرای چلسی و من‌سیتی وصل شد به جام ملت‌های اروپا و در این میان باشگاه‌های آسیا هم انجام شد و بعدش هم لیگ ایران روزهای حساسش را پشت سر گذاشت و بالاخره یک المپیک پرهیجان که نشان داد هنوز هم اعتبار خود را به عنوان یکی از دو رویداد بزرگ ورزش جهان حفظ کرده است و خب از هفته دیگر باشگاه‌های اروپا شروع می‌شود و بعدش هم مقدماتی جام جهانی و….چقدر خوشبختیم در این روزهای تیره و سخت.

کدخبر: ۴۰۷۲۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر