کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۰۶۱۲
تاریخ خبر:

معبد هندوها در محل مسجد بابری ساخته می‌شود

مهر به نقل از تایمزاوایندیا، دادگاه عالی هند با صدور حکمی اعلام کرده است که امکان ساخت معبد «رام» در محل مسجد بابری در زمین مورد اختلاف بین مسلمانان و هندوها در شهر ایودها در ایالت اوتارپرادش وجود دارد.

در این حکم در عین حال گفته شده به مسلمانان نیز زمینی دیگر برای ساخت مسجد تعلق خواهد گرفت.
حکم اخیر دادگاه عالی هند با واکنش منفی جامعه مسلمانان این کشور روبرو شده است.
قرار است بر اساس حکم دادگاه عالی هند، ۲.۷۷ هکتار زمین برای ساخت معبد رام در اختیار هندو ها قرار گیرد و در ازای آن ۵ هکتار برای ساخت مسجدی جدید در منطقه ای دیگر در اختیار مسلمانان قرار گیرد.

زمین مورد اختلاف میان مسلمانان و هندوها در واقع جای مسجد تخریب شده به نام مسجد «بابری» است.این مسجد در سال ۱۹۹۲ میلادی توسط هندوهای افراطی تخریب شد. هندوهای افراطی اعتقاد دارند که مسجد فوق در محل زادگاه خدای آنها «رام» بنا شده است.
نارندرا مودی، نخست وزیر هند که از حزب دست راستی «بهاراتیا جاناتا» به شمار می‌رود، پیش از این در زمان رقابت‌های انتخابات پارلمانی خود بر ساخت دوباره معبد بر ویرانه‌های مسجد بابری تاکید کرده بود.
در سال ۲۰۱۰ یک دادگاه، مکان مورد اختلاف میان مسلمانان و هندوها را متعلق به هر دو گروه دانسته و اعلام کرده بود سهم هندوها بیشتر است. با این حال هم مسلمانان و هم هندوها از این رای به بالاترین مرجع قضایی هند شکایت کردند و حال دادگاه عالی هند رای نهایی خود را در مورد محل مسجد بابر صادر کرده است.

کدخبر: ۲۹۰۶۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر