کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۸۷۲
تاریخ خبر:

معاونت سیما به کدامیک‌ از این پنج نفر می‌رسد؟

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | چند روز دیگر پیمان جبلی به طور رسمی کارش را به عنوان رئیس سازمان صدا و سیما آغاز می‌کند. از وقتی که انتخابش محرز شد، بیش از پیش در محافل مختلف حاضر می‌شود و همزمان مشغول رایزنی برای ایجاد تغییرات اساسی است. معاونت سیما، یکی از کلیدی‌ترین زیرمجموعه‌های صدا و سیما است که هر وقت مسئولی باتجربه و خوش فکر به خود دیده، تلویزیون جانی دوباره گرفته.

در این معاونت است که تکلیف سریال‌ها و آثار نمایشی مشخص می‌شود؛ نام مدیر شبکه‌ها و مدیر گروه‌ها از آن بیرون می‌آید و برنامه‌های استراتژیک به تصویب می‌رسد. این‌ها بخشی از اهمیت معاونت سیما است و به همین خاطر است که رئیس جدید با نگاهی سخت گیرانه در حال بالا و پایین کردن گزینه‌ها برای مسئول آن است. این پست به چه کسی می‌رسد؟ نام گزینه‌های جدی در اختیار هفت صبح قرار گرفته.

جواد رمضان‌نژاد
آذر ۹۸ حکم جواد رمضان نژاد برای ریاست سیما فیلم امضا شد. او پیش از رسیدن به این سمت‌، سابقه مدیریت شبکه افق و پنج را در کارنامه داشت. رمضان نژاد در سیما فیلم شروعی موفق نداشت و عملکردش از سوی برخی رسانه‌ها با انتقاد مواجه شد. به نتیجه رساندن پروژه‌های فاخری مثل سلمان فارسی و حضرت موسی از جمله ماموریت او در سیما فیلم بود. تعیین تکلیف این سریال‌ها، بخش روشن کارنامه رمضان نژاد است. افزایش هزینه تولید آثار نمایشی، شرایط کرونا و رقیبی به نام پلتفرم‌ها اجازه نداد او به ایده‌آل‌هایش برسد.

محمدرضا جعفری‌جلوه
در میان نامزدهای معاونت سیما، محمدرضا جعفری جلوه پر سابقه‌ترین مدیر است و حتی در ماجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، مشمول استثنا شد. او در حال حاضر به عنوان مدیر شبکه دو مشغول به فعالیت است و در کارنامه‌اش مدیریت رادیو نمایش، مدیریت شبکه سراسری صدا، مدیریت شبکه چهار و مدیریت شبکه یک دیده می‌شود. جعفری جلوه از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بوده‌است و بعد از آن به شبکه دو آمد و حالا هفت سال است در این سمت باقی مانده. عملکرد جعفری جلوه از سوی برخی رسانه‌ها با انتقاد مواجه بوده؛ منتقدان می‌گویند شبکه دو نیاز به تغییر اساسی دارد. آیا تجربیات این مدیر باسابقه می‌تواند به کمک رئیس صدا و سیما بیاید؟

علی فروغی
از مدیران جوان صدا و سیما است که حضورش در شبکه سه واکنش‌های زیادی به همراه داشت. علی فروغی پیش از آن رئیس مرکز بسیج صداو‌سیما و مدیر مرکز تخصصی معاونت فرهنگی- اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین بود. او با انگیزه فراوان به شبکه سه آمد و از همان ابتدا دست به تحول در این شبکه زد. بخش مورد انتقاد، کنار گذاشتن عادل فردوسی پور است. با این حال برنامه‌ای مثل عصر جدید در دوره او به بار نشست. محمدرضا گلزار فرصت اجرا به‌دست آورد و چند برنامه موفق دیگر در این شبکه شکل گرفت. جسارت، مهم‌ترین ویژگی فروغی است که خب گاهی نتیجه کارهای او به مذاق «همه» خوش نمی‌آید. در مجموع شبکه سه در دوره مدیریت فروغی حرکت رو به جلو داشته است.‌

احسان کاوه
احسان کاوه شهریور ۹۴ و در دوران ریاست محمد سرافراز به سمت مدیریت شبکه اچ‌دی تهران منصوب شد و مدتی بعد جای خود را به مجید زین‌العابدین داد. او پیش از این سمت، مدیریت بخش هنری و تولید شبکه آی فیلم را بر عهده داشت. مدیریت مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری دیگر سابقه‌ای است که در کارنامه کاوه دیده می‌شود. از احسان کاوه به عنوان مدیری جوان و باانگیزه یاد می‌شود که به خاطر تجربه عینی در تولید آثار نمایشی‌، می‌تواند موفق عمل کند.

وحید جلیلی
«فعال فرهنگی جبهه انقلاب» این عنوانی است که برای وحید جلیلی به کار برده می‌شود. او سابقه‌ای طولانی در کار رسانه‌ای دارد و همواره سعی کرده منتقد جریان باشد. جلیلی در سال‌‌های اخیر انتقادهای تندی هم به مدیریت تلویزیون وارد کرد. پایه گذاری دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از جمله سوابق اوست. جلیلی حالا به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار فعالیت دارد. در میان گزینه‌های موجود، شانس جلیلی برای تصدی معاونت سیما کمتر است.

کدخبر: ۴۱۶۸۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Amirkhan56

    اینطور که نویسنده این مقاله را نوشته، عم لکرد ضعیف و به قعر رفتن شبکه سه را حرکت رو به جلو! نشان داده و شانس ایشان را با این عملکرد ضعیف و مدیریت پادگانی، بیشتر از سایرین نشان داده! امیدوارم که این اتف اق برای این آقا زاده هیچ وقت نیافتد

    • _user_1568532767

      آقازاده را از کجا آوردی؟ درضمن شبکه سه م وفقترین شبکه چند سال اخیر هست

  • _user_1546414614

    پیشرفت شبکه ۳!

  • _user_1632847124

    فقط وحیدجلیلی