کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۲۰۳۷۵
تاریخ خبر:

مظنه اجاره‌نشینی در ‌محله‌های ‌محبوب طبقه متوسط

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | فصل اجاره خانه در راه است و خانواده‌هایی که امتحان فرزندانشان تمام شده و می‌خواهند خانه خود را عوض کنند، دنبال گزینه‌های معقول در بین انبوه آگهی‌ها می‌گردند. برای طبقه متوسط پیدا کردن خانه‌ای دو خوابه با متراژ بین ۷۰ تا ۱۰۰ متر در وضعیت فعلی کرایه‌ها می‌تواند تبدیل به یک چالش شود. اگر آنها بخواهند سراغ محله‌های متوسطی بروند که اجاره واحد مسکونی در آنها نجومی نیست، محله‌هایی مانند پیروزی، افسریه، نواب، تهرانپارس، ۳۰ متری‌جی، پلیس و بهار و مجیدیه را مقابل خود دارند.

ودیعه یک آپارتمان مسکونی تا ۱۰۰ متر و دوخوابه درچنین محله‌هایی از ۱۰۰ میلیون تومان تا ۹۰۰ میلیون تومان است و کرایه‌ها از سه میلیون تا ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است. محله‌هایی مانند نواب و افسریه و ۳۰ متری جی، واحدهای ارزان‌تری دارند و برای سکونت در محله‌هایی مانند پیروزی و بهار و مجيدیه باید پول بیشتری داد. متوسط ودیعه در این محله‌ها ۴۰۰ میلیون تومان است. اگر بخواهید خانه رهن کنید هم می‌توانید با ۵۰۰ میلیون هم جایی برای خود پیدا کنید که برای یک خانواده سه تا چهار نفره مناسب باشد. بیشتر خانه‌ها در محله‌های متوسطی که هنوز قیمت آنها خیلی بالا نرفته، هفت میلیون تومان است. در حال حاضر بیشتر خانه‌ها اجاره داده می‌شوند و تعداد واحدهایی که برای رهن آگهی شده‌اند کمتر است.

‌پلیس؛ ودیعه از ۲۵۰ میلیون
سکونت آپارتمانی ۷۵ متری در محله ارامنه که سال ۱۳۷۷ ساخته شده، به ۲۵۰ میلیون تومان پول‌پیش و ماهی چهار میلیون تومان اجاره نیاز دارد. این خانه در طبقه همکف قرار گرفته و دارای انباری است، اما پارکینگ ندارد و باید ماشین خود را بیرون پارک کنید. نور واحد زیاد است و بازسازی داخل آن صورت نگرفته. بنابراین زمین موکت است و خبری از آشپزخانه اپن نیست. گزینه دیگر در خیابان پلیس، ۷۷ متر و دو خوابه است و نور خوبی دارد.

این ساختمان در سال ۱۳۸۵ ساخته شده و واحد مورد نظر در طبقه دوم قرار گرفته است. خانه تمیز و بازسازی شده است و نور فراوانی دارد و از نظر امکانات از پارکینگ و آسانسور بهره برده. ودیعه‌ این خانه ۴۰۰ میلیون و اجاره‌اش ۱۰ میلیون تومان تعیین شده. برای اینکه بتوانید یک خانه هشت سال ساخت و ۱۰۰ متری را در ابتدای پلیس اجاره کنید که در طبقه همکف قرار گرفته و دو اتاق خواب دارد، باید ۲۵۰ میلیون تومان ودیعه بدهید و ماهی ۱۰ میلیون تومان به حساب صاحبخانه واریز کنید.

این خانه در طبقه اول قرار گرفته و امکانات خاصی ندارد. نور این خانه خوب است و داخل آن بازسازی صورت گرفته. با ۵۹۰ میلیون تومان ودیعه و ماهی دو میلیون تومان اجاره در خیابان نامجو می‌توانید واحدی نوساز و ۷۰ متری اجاره کنید. خانه در طبقه دوم ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته و آسانسور و انباری دارد اما فاقد پارکینگ است. یکی از اتاق‌های این ساختمان مستر است و نور زیادی به داخل واحد می‌آید.

پیروزی؛ ودیعه از ۲۵۰ میلیون
رهن خانه‌ای ۸۰ متری در خیابان پیروزی که سه سال قبل ساخته شده، ۷۵۰ میلیون تومان است. این خانه دو خوابه در طبقه ششم ساختمانی شش طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور و پارکینگ است اما انباری ندارد. خانه نور زیادی ندارد اما کمدهای آن جادار هستند. اگر بتوانید ۵۰۰ میلیون تومان ودیعه بدهید و ماهی سه میلیون اجاره پرداخت کنید، می‌توانید خانه‌ای ۸۲ متری و دو خوابه را در پیروزی داشته باشید که در طبقه سوم ساختمانی چهار طبقه قرار گرفته و انباری دارد.

این خانه دارای یک بالکن کوچک است و کمد دیواری نسبتا بزرگ و نور خوب دارد. در خیابان شکوفه با پرداخت ودیعه ۲۵۰ میلیون تومانی می‌توانید صاحب یک خانه ۸۰ متری دو خوابه باشید. اجاره این واحد ۱۰ میلیون تومان است و از آسانسور، انباری و پارکینگ بهره برده. اتاق‌خواب‌ها بزرگ هستند و یکی از آنها کمد دیواری دارد. از عمر ساختمان هفت سال گذشته است. واحدی با همین متراژ را در خیابان زاهد گیلانی می‌شود با ۶۰۰ میلیون تومان رهن کرد.

این خانه دو خوابه است و۱۰ سال قبل ساخته شده. واحدی که در موردش صحبت می‌کنیم، آسانسور دارد اما فاقد پارکینگ و انباری است و در طبقه چهارم قرار گرفته. دسترسی این ساختمان به مترو بسیار خوب است، اما نور آن تعریفی ندارد. با پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان می‌توانید خانه‌ای ۱۰۰ متری را رهن کنید که سه سال از زمان ساختش گذشته و دو اتاق دارد. این خانه دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و دو دقیقه تا ایستگاه مترو نبرد فاصله دارد.

نواب؛ ودیعه از ۱۷۰ میلیون
اجاره تعیین شده برای خانه‌ای ۸۴ متری که ۱۸ سال قبل ساخته شده، ماهی شش میلیون تومان است. ودیعه این واحد مسکونی ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شده. خانه دو اتاق خواب دارد و در طبقه همکف قرار گرفته و فقط انباری دارد. دسترسی ساختمان به مترو و بی‌آرتی خوب توصیف شده است. با ودیعه ۱۷۰ میلیون تومانی می‌توانید سراغ اجاره یک خانه۷۴ متری ۹ سال ساخت بروید که دو خوابه است و در طبقه سوم قرار گرفته.

این واحد مسکونی دارای آسانسور است؛ اما پارکینگ ندارد و اجاره‌اش ماهی هفت میلیون تومان تعیین شده. در خیابان خوش می‌توانید با پرداخت ۵۶۰ میلیون تومان یک خانه ۷۰ متری دو خوابه رهن کنید. این واحد سال ۱۳۸۹ ساخته شده و در طبقه دوم قرار گرفته است. ساختمان پارکینگ دارد و دسترسی آن به مراکز تفریحی و خرید خوب است. واحدی ۸۵ متری در همان نواحی را می‌شود با ۵۰۰ میلیون تومان رهن کرد. این خانه سال ۱۳۸۳ ساخته شده و دو خوابه است و آسانسور و انباری دارد اما فاقد پارکینگ است.

خانه یکبار بازسازی شده است. اگر بتوانید ماهی شش میلیون تومان اجاره بدهید و از پس ودیعه ۳۲۰ میلیون تومانی بربیایید، می‌توانید سراغ واحدی ۸۶ متری دو خوابه در نواب بروید که ۱۸ سال پیش ساخته شده. این خانه در طبقه ششم قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است. نور این واحد مسکونی بسیار زیاد است. رهن خانه‌ای ۹۰ متری و ۱۰ سال ساخت در نواب ۷۰۰ میلیون تومان تعیین شده. این خانه معماری داخلی استانداردی دارد و دو خوابه است و آسانسور، پارکینگ و انباری دارد.

افسریه؛ ودیعه از ۱۰۰ میلیون
اجاره واحدی ۷۵ متری و نوساز در محله افسریه که دو اتاق خواب دارد، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده. این خانه در طبقه اول قرار گرفته و آسانسور و پارکینگ دارد. برای ودیعه چنین واحدی باید ۳۰۰ میلیون تومان پول بدهید. اگر بخواهید واحدی ۶۵ متری و دو خوابه اجاره کنید که سال ۱۳۹۸ ساخته شده، باید ۵۸۰ میلیون تومان پول بدهید. این خانه در طبقه دوم ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته و آسانسور و پارکینگ دارد. نور خانه خوب است.

ودیعه تعیین شده برای یک واحد ۷۵ متری و ۱۱ سال ساخت ۱۰۰ میلیون تومان است. برای اجاره چنین خانه‌ای باید ماهی ۹ میلیون تومان هزینه کنید. این واحد دو خوابه که در طبقه چهارم قرار گرفته، انباری دارد اما فاقد پارکینگ و آسانسور است و نور آن خوب است. اگر بتوانید هشت میلیون تومان اجاره بدهید و پول‌پیش ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت کنید، می‌توانید ساکن خانه ۷۰ متری و دو خوابه در افسریه شوید که ۱۱ سال قبل ساخته شده.

این خانه در طبقه سوم قرار گرفته و پارکینگ و انباری دارد. با ۴۵۰ میلیون تومان می‌توانید یک خانه ۸۵ متری رهن کنید که سال ۱۳۹۱ ساخته شده. این خانه دو اتاق دارد و می‌توانید از پارکینگ و انباری استفاده کنید. اما باید سه طبقه را بدون آسانسور بالا بروید. واحدی ۱۰۰ متری و دو خوابه را می‌توان در افسریه با ماهی ۱۰ میلیون تومان اجاره کرد. ودیعه در نظر گرفته شده برای این خانه ۶۰۰ میلیون تومان است. واحد مورد نظر در طبقه پنجم قرار گرفته و فول امکانات است.

تهرانپارس؛ ودیعه از ۱۰۰ میلیون
خانه‌ای ۸۷ متری و دو خوابه در تهرانپارس غربی آگهی شده که ۵۵۰ میلیون تومان پول‌پیش می‌خواهد و اجاره آن هفت میلیون تومان است. ساختمان در سال ۱۳۹۴ ساخته شده و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است. این خانه در طبقه پنجم قرار گرفته اما نور زیادی ندارد اما دارای تراس است. ودیعه یک خانه ۷۰ متری دو خوابه که سال ۱۳۸۵ ساخته شده، ۲۰۰ میلیون تومان است. این واحد ماهی ۱۲ میلیون تومان اجاره دارد. ساختمان پارکینگ ندارد اما می‌توانید از آسانسور و انباری استفاده کنید.

نور خانه خوب است و در یکی از اتاق‌ها کمد دیواری وجود دارد. در تهران‌پارس شرقی با همین پول‌پیش و ماهی ۱۱ میلیون تومان، می‌توانید ساکن خانه ۸۵ متری و ۱۶ سال ساختی شوید که دو اتاق دارد و در طبقه اول قرار گرفته. این ساختمان فاقد آسانسور است اما برای پارک کردن ماشین به مشکل نمی‌خورید و می‌توانید اثاثیه اضافی را در انباری بگذارید. واحدی که در موردش صحبت می‌شود در فرعی دنج قرار گرفته و کمد دیواری دارد.

با ۱۰۰ میلیون تومان پول‌پیش و ماهی ۱۵ میلیون تومان اجاره می‌توانید ساکن یک واحد ۷۰ متری و ۱۰ سال ساخت دو خوابه شوید که در طبقه پنجم قرار گرفته و دارای آسانسور و انباری است. اگر سراغ رهن را بگیرید، یکی از گزینه‌ها ۸۲ متری و ۱۰ سال ساخت است و در تهران‌پارس غربی قرار گرفته. هزینه زندگی در این خانه فول امکانات ۷۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

سی‌متری جی و جیحون؛ ودیعه از ۳۰۰ میلیون
خانه‌ای ۱۰۵ متری در جیحون که سال ۱۳۸۸ ساخته شده و دو اتاق خواب دارد، با ودیعه ۶۰۰ میلیون تومانی و اجاره پنج میلیون تومانی آگهی شده است. این واحد مسکونی در طبقه اول از ساختمانی سه طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است. نور واحد چندان زیاد نیست. اما وجود بالکن می‌تواند این مسئله را جبران کند. اگر بخواهید خانه ۷۸ متری را با دو اتاق رهن کنید که سال ۱۳۹۵ ساخته شده، باید ۶۶۰ میلیون تومان هزینه کنید.

هر دو اتاق این واحد دارای کمد دیواری است و خانه در طبقه سوم از ساختمانی پنج طبقه و فول امکانات قرار گرفته است. این واحد بالکن کوچکی هم دارد. در صورتیکه بتوانید ماهی شش میلیون تومان پرداخت کنید و ودیعه ۴۰۰ میلیون تومانی را بپردازید، می‌توانید ساکن یک خانه ۸۵ متری و دو خوابه و سه سال ساخت شوید.

این خانه دارای پارکینگ و آسانسور است اما انباری ندارد. با پرداخت ۸۰۰ میلیون تومان می‌توانید یک خانه ۹۵ متری دو خوابه را رهن کنید. این خانه در طبقه چهارم قرار گرفته و معماری داخلی خوبی دارد. اگر از امکانات می‌پرسید باید بگوییم که واحد مورد نظر ما دارای آسانسور و پارکینگ و انباری و تراس است. در جیحون با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهی شش میلیون تومان اجاره می‌توانید واحدی ۶۰ متری با دو اتاق خواب نقلی اجاره کنید که در طبقه دوم قرار گرفته و نور خوبی دارد و از یک بالکن بهره برده.

بهار؛ ودیعه از ۳۰۰ میلیون
اجاره واحدی ۱۰۰ متری و نوساز در بهارشیراز که دو اتاق خواب دارد و فول امکانات است، ۱۸ میلیون تومان تعیین شده. این خانه دارای پول‌پیش ۵۰ میلیون تومانی است و در طبقه سوم از ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته. پنجره‌های واحد قدی هستند و نور خوبی وارد خانه می‌شود. برای اینکه بتوانید در بهارشمالی یک خانه ۱۰۰ متری و دو خوابه اما ۲۷ سال ساخت رهن کنید باید ۹۵۰ میلیون تومان هزینه کنید. این واحد نوسازی شده و نور فراوانی دارد و معماری داخلی آن خوب است.

واحدی که آگهی شده در طبقه دوم ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته که آسانسور ندارد اما دارای پارکینگ و انباری است. در همان حوالی با ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود یک واحد مسکونی ۸۳ متری دو خوابه و ۹ سال ساخت را رهن کرد. این واحد پرنور و خوش‌نقشه در طبقه اول قرار گرفته و از آسانسور و انباری و پارکینگ بهره برده است. اجاره تعیین شده برای یک خانه ۸۸ متری و دو خوابه ماهی ۱۲ میلیون تومان است و ودیعه ۳۰۰ میلیون تومانی دارد. این خانه در طبقه همکف قرار گرفته و دارای آسانسور و پارکینگ است اما انباری ندارد. یک خانه ۶۶ متری که دو خوابه است و بالکن و آسانسور و انباری دارد، ۳۰۰ میلیون ودیعه و ماهی ۱۵ میلیون تومان اجاره می‌خواهد. این خانه در طبقه سوم از ساختمانی چهار طبقه قرار گرفته است.

مجیدیه؛ ودیعه از ۲۰۰ میلیون
رهن خانه‌ای ۸۵ متری و دو خوابه در مجیدیه که سال ۱۳۸۴ ساخته شده، ۷۵۰ میلیون تومان است. این خانه در طبقه دوم قرار گرفته و ساختمان دارای پارکینگ و انباری است. خانه دارای نور زیاد و اتاق‌های جادار همراه با کمد دیواری است. در شمس‌آباد با ودیعه ۴۰۰ میلیون تومان و اجاره ۱۰ میلیون تومان می‌توانید سراغ یک واحد مسکونی ۸۵ متری بروید که سال ۱۳۹۷ ساخته شده. این خانه در طبقه دوم قرار گرفته و پارکینگ و انباری دارد.

یک گزینه دیگر دقیقا در همان حوالی با همین متراژ آگهی شده که سال ۱۳۹۶ ساخته شده و دو خوابه است و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد. اجاره چنین خانه‌ای چهار میلیون تومان و پول‌پیش آن ۷۰۰ میلیون تومان تعیین شده است. خانه دارای نور زیاد و بالکن هم هست. در مجیدیه اگر ۳۰۰ میلیون تومان داشته باشید و بتوانید ماهی ۱۳ میلیون تومان اجاره بدهید، می‌توانید یک واحد ۷۵ متری و دو خوابه اجاره کنید که در طبقه پنجم قرار گرفته و دارای آسانسور و انباری و پارکینگ است.

در این محله با پرداخت اجاره ۱۰ میلیون تومانی و ودیعه ۲۵۰ میلیون تومانی می‌توانید سراغ یک گزینه ۱۰۳ متری و ۳۰ سال ساخت بروید که در طبقه سوم قرار گرفته و پارکینگ و انباری و بالکن دارد. داخل این خانه بازسازی شده است. اگر بتوانید ماهی ۱۵ میلیون تومان کرایه بدهید، یک واحد ۷۲ متری در کرمان جنوبی انتظارتان را می‌کشد که ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی دارد. این خانه دو خوابه که آسانسور ندارد اما دارای پارکینگ و انباری است، سال ۱۳۹۰ ساخته شده است.

کدخبر: ۵۲۰۳۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر