کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۰۹۱۴
تاریخ خبر:

مطهری: صداوسیما اشتهایی سیری‌ناپذیر برای عزاداری و مداحی دارد

ایسنا نوشت: نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدام شورای فرهنگ عمومی در حذف مناسبت روز هفتم صفر یعنی ولادت امام موسی کاظم(ع) از تقویم و جایگزینی شهادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: صدا و سیما که اشتهایی سیری‌ناپذیر برای عزاداری و مداحی دارد روزی را که به مناسبت میلاد امام موسی کاظم (ع) باید روز شادی باشد به استناد یک روایت ضعیف تبدیل به روز عزا می‌کند.

علی مطهری در یادداشتی با عنوان «تصمیم نادرست» نوشت: «از کارهای نادرست شورای فرهنگ عمومی که زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است این است که از سال ۱۳۹۶ مناسبت روز هفتم صفر یعنی ولادت امام موسی کاظم علیه‌السلام را از تقویم کشور حذف کرده و به جای آن به استناد یک روایت ضعیف شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام را قرار داده است، حتما به این دلیل که ماه صفر ماه غم و غصه است و نباید به خاطر میلاد یکی از ائمه شادی کرد، دلیلی که نه مورد قبول ائمه است و نه عقل آن را تأیید می‌کند. این در حالی است که شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام به استناد روایت قوی‌تر در ۲۸ صفر واقع شده و مردم نیز این روز را همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) بزرگ می‌دارند.

صدا و سیما نیز که اشتهایی سیری‌ناپذیر برای عزاداری و مداحی به جای ترویج معارف اسلامی دارد، از غروب ششم صفر تا غروب هفتم صفر برنامه‌های خود را غمناک می‌کند و بیش از آنکه به معارف و مناقب و زندگانی امام حسن علیه‌السلام بپردازد مداحی‌ها و عزاداریهای کم محتوا پخش می‌کند، یعنی روزی را که به مناسبت میلاد امام موسی کاظم علیه‌السلام باید روز شادی باشد به استناد یک روایت ضعیف تبدیل به روز عزا می‌کند. معلوم نیست منشأ این گونه تصمیمات کجاست و چرا برای مردم توضیح داده نمی‌شود.»

کدخبر: ۲۳۰۹۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • amirammanamir

    والله دروغ چرا؟ با این زندگی و اقتصاد و معیشتی که شما برای مردم درست کردید و خود تونم همش توی آفساید وایستادید و فقط نگرا ن حصریون هستید و دنبال حاشيه سازی و بازی ، مرهمی غیر از گریه ?باقی نمونده، حداقل یه گریه را بذارید برای مردم باقی بمونه، مرسی أه، ????

  • jm.1987

    آقای مرحبایی این که شما گفتی چه ربطی دار ه به مطلب؟برادر این آقا یه صحبت کرده در مورد یک تاریخ که اگه ثبت بشه موندگار میش ه و اصلا سیاسی نیست حرفش.شما نباید سلیقه خودت رو در هر موضوعی دخالت بدی برادر.بف رض شما درست بگی!خوب سه سال دیگه که همفکر ان شما میشن رئیس کل عایا اون موقع که همه چی به زعم شما گل و بلبل شد این تاریخ رو به عقب برمیگردونن و تبدیل به جشن میکنن؟

  • mahdismt

    ازقدیم الایام ۷صفردرقم روزشهادت امام مجت بی بوده وبازارقم هم کلاتعطیل میشد!علمای قم ونجف موافق این روایت هستند.تازه یکی د وساله که صداوسیمابااین قضیه کنارآمده!!!ی عنی قبلادرروز۷صفرصداوسیماچون معتقدبودروز ولادت امام کاظم است سازودهل میزددرقم مرد م عزاداری میکردند!!!این دوگانگی خوشبختان ه حل شد.

  • mohsen01

    استاد حاشیه …