کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۴۹۹۵
تاریخ خبر:

مصائب و مسائل یحیی‌ پس از فینال آسیا

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا باختی تلخ و شاید ناسزاوارانه مقابل اولسان هیوندای داشت و برای دومین بار در سه سال اخیر به مقام نایب‌قهرمانی در این مسابقات قناعت کرد. پس از این بازی اما اتفاقاتی در پرسپولیس رخ داده و روزهایی سخت برای این تیم و کادر فنی‌اش در پیش است که مهم‌ترین آنها را بررسی می‌کنیم.

*** جانشین بشار کیست؟
پس از پایان بازی و در رختکن، بشار رسن از همبازیانش خداحافظی کرد. پیش از این زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی او از پرسپولیس پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا شنیده می‌شد اما امید به قهرمانی پرسپولیس و حضور این تیم در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان و مصاحبه بشار درباره آرزوی بازی کردن مقابل بایرن مونیخ باعث شده بود تا هواداران پرسپولیس به ماندن ستاره عراقی در تیم‌شان امیدوار باشند.

و‌لی پرسپولیس نایب قهرمان شد و بشار بلافاصله پس از بازی مصاحبه‌ای کرد و در آن به صراحت اعلام کرد ‌ حتی با همبازیانش به تهران هم برنخواهدگشت. مذاکره با یحیی هم نظر او را عوض نکرد و بشار حالا در قطر به سر می‌برد تا با علی کریمی همبازی شود. با جدایی او سوال بزرگ هواداران پرسپولیس این است که قرار است چه کسی جای او را در ترکیب این تیم پر کند؟

یحیی در پست بشار فعلا احسان پهلوان را دارد اما غیرقابل انکار است که بشار در پرسپولیس مهره‌ای بی‌جانشین بود و پرکردن جای خالی او حتی با احسان پهلوان هم آسان نیست. گل‌محمدی مجبور است تا پایان نیم‌فصل با پهلوان، نعمتی و عالیشاه سر کند و اگر این بازیکنان نتوانند جای خالی بشار را پر کنند، احتمالا در بازار نقل و انتقالات نیم‌فصل، پرسپولیس یک بازیکن در حد و اندازه‌های بشار جذب خواهد کرد.

*** شیری نیمکت‌نشین شد؟
آن خطای هند پنالتی عجیب و بی‌دلیل، احتمالا باعث خواهد شد که مهدی شیری تا مدت‌ها از ترکیب اصلی پرسپولیس دور بماند. شیری پس از دعوت شدن به تیم ملی توسط دراگان اسکوچیچ و هجمه‌ای که علیه او ایجاد شد، از سوی هم‌تیمی‌هایش و البته هواداران پرسپولیس به شدت حمایت شد.

اما با اتفاقی که در فینال لیگ قهرمانان آسیا رخ داد، احتمالا دیگر شاهد حمایت علنی همبازیان و هواداران از او نخواهیم بود و حتی بعید نیست که این آخرین فصل حضور او در پرسپولیس باشد. جانشین او در پست مدافع راست، سیامک نعمتی خواهد بود که پیش از این بارها در این پست بازی کرده و نمایش‌های خوب و قابل قبولی هم ارائه داده است.

*** اشتباهات نعمتی دیده نشد
سیامک نعمتی در فینال لیگ قهرمانان آسیا نزدیک‌ترین بازیکن به مهدی عبدی و در حقیقت زوج او در خط حمله پرسپولیس بود‌ اما نمایش او در این پست خوب نبود و البته تحت‌الشعاع اشتباهات مهدی شیری و احمد نورالهی و ماجراهای داوری بازی قرار گرفت. واقعیت این است که نعمتی یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان پرسپولیس مقابل اولسان هیوندای بود.

او یک بار روی یک ضدحمله، می‌توانست با پاسی درست و دقیق، عبدی را در موقعیت مسلم گلزنی قرار بدهد اما با یک پاس بد، همه چیز را خراب کرد. یک شوت ضعیف هم زد که تعجب همه را به دنبال داشت. به نظر می‌رسد بهترین پست برای او هافبک یا دفاع راست است و بازی به عنوان مهاجم، هم خود او را محدود می‌کند و هم تیم را دچار مشکلات تاکتیکی می‌کند.

*** شروع پرفشار و سخت لیگ برتر
دو سال پیش و پس از شکست مقابل کاشیما آنتلرز، برانکو ایوانکوویچ به خوبی توانست اوضاع را مدیریت کند و پرسپولیس را به موفقیت برساند. آنها پس از شکست در بازی رفت، به مصاف ذوب‌آهن رفتند و این تیم را شکست دادند .

اما بعد از بازی برگشت و از دست رفتن جام قهرمانی با مشکلاتی مواجه شدند. شاگردان برانکو در دو هفته متوالی برابر سپاهان و تراکتور متوقف شدند اما ماشین‌‎سازی را در تبریز و پارس‌جنوبی را در پایتخت شکست دادند تا قهرمان نیم‌فصل اول شوند. حالا پس از فینال ۲۰۲۰ پرسپولیس دوباره کار دشواری را پیش رو خواهد داشت آنها ابتدا دو بازی معوقه با نساجی و ذوب‌آهن را برگزار می‌کنند و سپس دیدارهای سرنوشت‌ساز استقلال و سپاهان را خواهند داشت.

دو سال پیش پرسپولیسی‌ها در نقل و انتقالات زمستانی مهدی ترابی، مهدی شیری، سروش رفیعی و مهدی شریفی را به خدمت گرفتند و با قدرت بیشتر به استقبال رقبا رفتند اما بعید است که امسال چنین خریدهای بزرگی انجام شود. با این حال احسان پهلوان و وحید امیری که در هفته‌های اخیر استراحت کرده و از میدان دور بوده‌اند، آماده این هستند که به تیم یحیی گل‌محمدی کمک کنند.

عبدی رقیب آل‌کثیر می‌شود!
تا جایی که به خاطر داریم، هیچ بازیکن ایرانی موفق به گلزنی در دو بازی نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا نشده است و در میان ده‌ها مهاجم بزرگ و صاحب‌نام تاریخ فوتبال ایران، در حال حاضر تنها بازیکنی که موفق به ثبت این آمار شده، مهدی عبدی مهاجم ۲۲ ساله پرسپولیس است! با نمایش‌های او در این چند بازی، به نظر می‌رسد فعلا بهترین مهاجم و بازیکن بی‌جانشین پرسپولیس است، البته تا زمانی که محرومیت عیسی آل‌کثیر به پایان برسد. مشخص نیست بعد از پایان محرومیت آل‌کثیر، آیا یحیی تیمش را با این دو مهاجم به مصاف حریفان خواهد فرستاد یا دوباره بازیکنی مثل وحید امیری را به خط حمله اضافه می‌کند و عبدی را نیمکت‌نشین!

*** یحیی با این هیات مدیره چه می‌کند؟
پس از بازگشت پرسپولیس به تهران، یحیی گل‌محمدی صحبت‌هایی را بر زبان آورد که نشان از خشم او از اعضای هیات‌مدیره سرخ‌ها داشت. سرمربی تیم نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا، درحالی که باید تیمش را برای ادامه لیگ برتر آماده کند، به خاطر جدایی بشار رسن، از تیم مدیریتی باشگاه دلخور است و با صحبت‌هایش آنها را مسئول نتایج بد تیم در آینده دانست.

در آخرین هنرنمایی، نامه‌ای به امضای مدیرعامل سابق و برخی از اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس رسید که بر اساس آن، بشار رسن که با باشگاه قرارداد داشت، بتواند بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا، از تیم جدا شود. یعنی در واقع بشار رسن که باید تا پایان فصل پیراهن پرسپولیس را می‌پوشید، به راحتی مجوز گرفت که با گذشت چهار هفته از لیگ برتر، پرسپولیس را ترک کند.

حالا تصور کنید این اتفاق مهم به اطلاع کادر فنی هم نرسیده باشد و چند روز مانده به بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا، گل‌محمدی متوجه این موضوع بشود. سوال اول این است که آیا این آخرین دسته گل مدیران باشگاه پرسپولیس است یا باز هم یحیی و همکارانش در ادامه فصل باید منتظر شوک‌هایی این چنینی باشند؟ سوال دوم هم این است که ‌ یحیی تا کی می‌تواند با این مدیران همکاری کند و به اصطلاح بسوزد و بسازد!

کدخبر: ۳۶۴۹۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر