کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۲۱۶۴
تاریخ خبر:

مصائب قهرمان بعد از ‌خداحافظی ناگهانی مجیدی

روزنامه هفت صبح | حدود دو هفته پیش بود که استقلالی‌ها جشن قهرمانی خود را در لیگ برتر برگزار کردند. آن شب کمتر کسی فکرش را می‌کرد که استقلال در چنین روزهایی اینقدر مشکل و بحران داشته باشد اما فرهاد مجیدی با آن خداحافظی ناگهانی، استقلال را وارد گرداب مشکلات کرد.

سرمربی بعدی
دو هفته است که هواداران استقلال منتظر معرفی جانشین فرهاد مجیدی هستند. در این مدت بیش از ۱۰ مربی به استقلال لینک شده‌اند و با بعضی از آنها مذاکراتی هم شده است اما تا لحظه نگارش این مطلب، همچنان خبری از معرفی سرمربی جدید نیست. جواد نکونام و رضا عنایتی با فشار جو هواداری استقلال قید نشستن روی نیمکت این تیم را زدند تا برای مدیران چاره‌ای جز توافق با یک مربی خارجی باقی نماند. تا دیروز الکس نوری، ژوزه مورایس، ارطغرل ساغلام، آندره آ استراماچونی، ارسون یانال، گابریل پین، سنول گونش و … نام‌های مهمی بودند که گفته می‌شد مدنظر مدیران استقلال هستند.

اما این الکس نوری بود که به توافقات مهمی با استقلال رسیده بود که ظاهرا به دلیل مسائل مالی، توافق نهایی نشد و حالا مدیران استقلال باید به دنبال گزینه‌ای دیگر باشند. حتی این احتمال وجود دارد که در صورت منتفی شدن حضور مربی خارجی، دوباره رضا عنایتی تبدیل به گزینه اصلی استقلالی‌ها شود، چرا که نکونام با فولاد ادامه خواهد داد، رحمتی هم با آلومینیوم تمدید کرده و قلعه‌نویی هم یک سال دیگر روی نیمکت گل‌گهر سیرجان خواهد نشست!

بلاتکلیفی بازیکنان
قرارداد تعدادی از بازیکنان استقلال به پایان رسیده و آنها در انتظار پیشنهاد باشگاه هستند‌ اما واقعیت این است که تا وقتی سرمربی مشخص نشود، باشگاه نمی‌تواند درباره تمدید یا قطع همکاری با آنها اقدام کند. این وضعیت البته برای بعضی از این بازیکنان قابل تحمل نیست و آنها ترجیح می‌دهند اگر پیشنهادی دریافت کنند به آن فکر کنند و به همین دلیل احتمال جدایی چند بازیکن مهم استقلال وجود دارد.

اولین نفر هم احتمالا رافائل سیلوا است که از الاتحاد کلبا تیم جدید فرهاد مجیدی پیشنهاد دارد. عارف غلامی، محمد دانشگر، آرمان رمضانی و روزبه چشمی هم بازیکنانی هستند که قراردادشان تمام شده و منتظرند تا تکلیف سرمربی جدید مشخص شود. قرارداد مهدی‌پور هم اگرچه ۳ ساله بود اما قرارداد سال‌های دوم و سوم قطعی نبود و احتمال جدایی او هم وجود دارد و استقلالی‌ها برای از دست ندادن او باید دوباره مذاکره کنند.

ترس بازیکنان جدید
سعید صادقی، کاوه رضایی، سجاد شهباززاده، محمد خدابنده‌لو، محمد نادری و امید ابراهیمی بازیکنانی هستند که گفته می‌شد استقلال به دنبال جذب آنهاست. اما این بازیکنان هم تا وقتی سرمربی تیم معرفی نشود، نمی‌توانند ریسک کنند و به استقلال بیایند. آنها نگران این هستند که با این تیم قرارداد امضا کنند.

اما مربی بعدی به آنها اعتقاد نداشته باشد و در فاصله ۶ ماه تا جام جهانی نیمکت‌نشین شوند و شانس حضور در تیم ملی را از دست بدهند. به همین دلیل است که گفته می‌شود تعدادی از آنها همین دیروز قید پیوستن به استقلال را زده‌اند. آخرین اخبار حاکی از این است که محمد نادری دوباره لژیونر خواهد شد، خدابنده‌لو به گل‌گهر سیرجان خواهد پیوست و سعید صادقی هم احتمالا در امارات شاگرد فرهاد مجیدی خواهد شد.

عقب ماندن از رقیب سنتی
چیزی که نگرانی استقلالی‌ها را از آینده بیشتر می‌کند، فعالیت فوق‌العاده پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات است. تیم رقیب که فصل گذشته، پس از پنج فصل قافیه را به استقلال باخت و قهرمانی را به این تیم واگذار کرد، خیلی زود دست به کار شده و به خوبی در حال برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت خود است. پرسپولیس بیرانوند را جایگزین حامد لک پراشتباه و پرحاشیه کرد، پورعلی‌گنجی را به خط دفاع خود اضافه کرد، دانیال اسماعیلی‌فر را جذب کرد تا از جدایی رامین رضائیان لطمه نبیند .

همین دیروز سروش رفیعی را هم از سپاهان به خدمت گرفت. مهدی ترابی و میلاد سرلک هم با این تیم تمدید کردند! در واقع، پرسپولیس تا همین امروز چهار بازیکن جدید به خدمت گرفته و با دو ستاره خود تمدید کرده و البته با گرفتن دو بازیکن از سپاهان، این تیم را هم تضعیف کرده اما استقلال هنوز کوچک‌ترین فعالیتی در بازار نقل و انتقالات نداشته است! با این اوصاف هواداران این تیم حق دارند نگران فصل آینده باشند.

هفته‌های ابتدایی فصل از دست می‌رود؟
در شرایطی که پرسپولیس تکلیف کادر فنی خود را می‌داند و از همین حالا می‌شود ترکیب اصلی این تیم را در فصل آینده حدس زد، استقلال هنوز نمی‌داند تمریناتش را با کدام مربی آغاز خواهد کرد. قطعا سرمربی جدید برنامه‌های متفاوتی در سر خواهد داشت و احتمالا سیستم و ترکیب دیگری را برای این تیم در نظر خواهد گرفت که جا افتادن بازیکنان در آن به زمان نیاز دارد. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود استقلال مثل بسیاری از فصول اخیر، امتیازات زیادی را در چند هفته ابتدایی فصل از دست بدهد و خیلی زود از سایر مدعیان عقب بماند.

کدخبر: ۴۶۲۱۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر