کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۲۴۵۶
تاریخ خبر:

مشکلات کرونایی برای راننده‌های بین شهری

روزنامه هفت صبح | بیکاری، افزایش عوارض تردد و حالا هم الزام به پرداخت اقساط سنگین خودرو فقط گوشه‌ای از مشکلات راننده‌های جاده است. با ماشین ۳۰۰- ۴۰۰میلیونی که با هزار بدبختی و قسط سنگین خریدم که از بیکاری نجات پیدا کنم، بیایم کنار خیابان مسافر سوار کنم؟ اصلا خود مردم به ماشین گرانقیمتی که برایشان بوق بزند اعتماد می‌کنند؟ خود تاکسی‌های شهری از وقتی طرح ترافیک را برداشته‌اند و مردم از ترس کرونا کمتر تردد می‌کنند، بیکار هستند آن وقت من می‌توانم قسط ماهی خدا تومن ماشین را اینطوری بدهم؟»

اینها گوشه‌ای از حرف‌های یکی از راننده‌های فرودگاه امام خمینی است که نه تنها بیکاری دوران قرنطینه و کرونا امانش را بریده بلکه به‌رغم وعده‌هایی که برای عقب انداختن اقساط تمامی وام‌ها داده می‌شود، هیچ مهلتی از طرف بانک به او و همکارانش داده نشده است.

حمید حسین زاده، رئیس انجمن صنفی سواری کرایه به هفت صبح می‌گوید: به هر بانکی مراجعه می‌کنند و ابلاغیه بانک مرکزی را نشان می‌دهند که همه بانک‌ها باید بازپرداخت وام‌ها را کمی عقب بیندازند، بانک از اجرای دستور سر باز می‌زنند و می‌گویند این به ما مربوط نیست، باید اقساط‌تان را پرداخت کنید.

سوالی که برای چند هزار نفری که وام گرفته‌اند پیش آمده این است که «با کدام پول و درآمد باید اقساط سنگین خودروهایشان را بپردازند؟» حسین‌زاده می‌گوید: «واقعا راننده‌ها مستاصل شده‌اند،کار نیست، ماشین‌ها خوابیده‌اند، اقساط سنگین روی دستشان مانده است. ماشین‌ها مدل بالا هستند و آرم دارند نمی‌توان با آنها هر کاری کرد.

راننده‌های این خودروها از طبقه بالای جامعه نیستند این ماشین‌ها را با هزار وام و بدبختی خریده‌اند که کار کنند، حالا مدت زیادی است که کار نیست اما هزینه‌های خودرو کمر آنها را خم کرده است.»
تازه این گوشه‌ای از تمام ماجراهایی است که طی یکی دو ماه گذشته بر راننده‌های بین شهری گذشته.

به گفته حسین زاده، عوارض استفاده از اتوبان‌هایی مثل اتوبان تهران-قم هم طوری زیاد شده که همه آنها را شوکه کرده است. او می‌گوید: «ناگهان با خبر شدیم که عوارض را از ۵۰۰ تومان کرده‌اند ۱۲۰۰تومان! این از دوبرابر هم بیشتر است.

این کار توسط شرکتی که پروژه اتوبان را در اختیار دارد انجام شده آن هم به شکل چراغ خاموش، از قبل اعلام نشده و چه بسا خیلی از مردم هنوز در جریان نباشند. تازه به این همه اکتفا نکرده‌اند و برای اولین بار برای دیرکرد عوارض جاده‌ای دیرکرد هم تعیین کرده‌اند!

یکهو می‌بینی برایت پیام می‌آید که چون مهلت پرداخت تمام شده فلان قدر جریمه شده‌ای. فکر نکنید این رقم کم است، برای راننده‌ای که روزی چند بار این مسیر را رفت و آمد می‌کند اصلا کم نیست. ضمن اینکه الان بدترین وقت برای چنین کاری است چون راننده‌ها با هزار و یک مشکل و بیکاری رو‌به‌رو شده‌اند. عوارض بقیه جاده‌ها هم همین وضع را دارد، شاید باورتان نشود یک راننده تهران- شمال برای هر بار تردد باید ۳۰هزار تومان عوارض بدهد!

کدخبر: ۳۲۲۴۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر