کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۷۰۰۱
تاریخ خبر:

مشکلات بزرگ استقلال که در جنجال مترجم گم شده‌اند

روزنامه هفت صبح | مهم‌ترین سوژه هفته اول لیگ نوزدهم، جنجال آندره‌آ استراماچونی در تبریز بود. سرمربی استقلال بعد از سوت پایان بازی و باخت تیمش به ماشین‌سازی، در نشست خبری حرف‌هایی زد که در رسانه‌های ایتالیا هم بازتاب‌های زیادی داشت. بیشترین انتقاد او به نداشتن مترجم بود و او این مشکل را یک بی‌احترامی بزرگ به خودش دانست‌ اما این تنها مشکل استقلال و استراماچونی در تبریز نبود و چیزهای مهم دیگری هم بود که در جنجال مترجم گم شدند و به آنها پرداخته نشد.

*** ستاره و بزرگ‌‎تر این تیم کیست؟
استقلال در تبریز ۹۰ دقیقه بهتر از ماشین‌سازی بازی کرد و وقت‌کشی حدودا ۱۵ دقیقه‌ای حامد لک و چند بازیکن دیگر این تیم نشان می‌داد که حریف استقلال به یک مساوی خانگی هم راضی است. با این حال، در ترکیب استقلال یک بازیکن که بتواند گره بازی را باز کند وجود نداشت و در نهایت در دقیقه آخر گل خورد و باخت.

به جز دیاباته که در دقایق پایانی بازی به زمین آمد، سایر بازیکنان این تیم، بازیکنانی معمولی بودند که هیچ نشانی از ستارگی نداشتند. حتی دیگر تعویضی‌های استقلال هم کمکی به بهتر شدن روند بازی این تیم نکردند. قائدی چند دریبل زد و چند بار هم توپ را لو داد و دشتی هم بهتر از بازیکنی که به جای او آمد، نشان نداد.

در نهایت در همین ۹۰ دقیقه اول، جای خالی بازیکنان ستاره و بزرگ در این تیم به شدت به چشم آمد. فصل گذشته آیاندا پاتوسی، پژمان منتظری و گاهی وریا غفوری در بزنگاه‌ها به کمک استقلال می‌آمدند اما به نظر می‌رسد استقلال استراماچونی با وجود خریدهای زیاد، فاقد یک فوق‌ستاره در ترکیب و روی نیمکتش است.

*** استراماچونی حق داشت ناراحت شود؟
حدود ۱۰ روز پیش از آغاز لیگ بود که شایعه ناراحتی استراماچونی و احتمال استعفای او از هدایت استقلال، مثل بمب در رسانه‌های ورزشی ایران صدا کرد. در آن مقطع گفته می‌شد برآورده نشدن خواسته‌های استرا در خرید چند بازیکن باعث ناراحتی او شده و او را به فکر استعفا انداخته است. آن ماجرا پس از دو، سه روز ظاهرا با خوبی و خوشی به پایان رسید و استراماچونی در استقلال ماندنی شد اما بازی اول استقلال در لیگ نوزدهم نشان داد که سرمربی ایتالیایی استقلال حق داشته از دست مدیران باشگاه ناراحت باشد.

آنها در فصل نقل و انتقالات نتوانستند ستاره مهم و تاثیرگذاری را جذب کنند. تنها بازیکن بزرگی که جذب شد شیخ دیاباته بود. سایر بازیکنان آنقدر معمولی بودند که استرا ترجیح داد در ترکیب اصلی خود از بازیکنی مثل محسن کریمی استفاده کند. همان بازیکنی که دو هفته پیش مازاد اعلام شده بود و از این تیم رفته بود و مشخص نشد به چه دلیلی بازگشت!

*** چرا این همه ستاره جدا شدند؟
سوال مهم از مدیران استقلال این است که وقتی آنها می‌دانستند توانایی مالی برای جذب بازیکنان مهم و موثر داخلی و خارجی ندارند، چرا اجازه دادند این همه بازیکن از تیم جدا شوند؟ چرا آرمین سهرابیان بعد از دو فصل آزمون و خطا، درست وقتی که باتجربه شد و به سطح قابل قبول رسید و حتی در مقطعی به تیم ملی هم دعوت شد، به راحتی کنار گذاشته شد؟

اگر قرار بود استقلال فصل را با محسن کریمی در نوک حمله آغاز کند چرا روح‌الله باقری که مسلما کیفیت بهتری از او داشت مازاد اعلام شد تا به شهرخودرو برود و در همان بازی اول ارزش‌هایش را نشان بدهد؟ چرا قرارداد گادوین منشا تمدید نشد؟ چرا در پایان فصلی که خسرو حیدری از فوتبال خداحافظی کرد، فرشاد محمدی‌مهر هم کنار گذاشته شد تا وریا غفوری تنها مدافع راست این تیم در لیگ نوزدهم باشد؟

چرا در حالی که مشخص بود روزبه چشمی نمی‌خواهد با استقلال تمدید کند، تلاشی برای ماندن پژمان منتظری صورت نگرفت؟ چرا سه مدافع چپ یعنی آرمین سهرابیان، میثم تیموری و امید نورافکن به فاصله چند روز استقلال را ترک کردند تا تنها مدافع چپ کلاسیک این تیم میلاد زکی‌پور باشد؟ آیا بعد از جدایی رحمتی، جانشین او در استقلال باید دروازه‌بان جوانی باشد که فصل گذشته انواع و اقسام گل‌ها را در تیمی ضعیف‌تر خورده؟

*** جانشین پاتوسی کی می‌آید؟
مهم‌ترین جداشده فصل گذشته استقلال آیاندا پاتوسی بود. او در نیم‌فصل دوم همه کار برای استقلال کرد و این تیم را از وضعیت بحرانی نیم‌فصل اول خارج کرد اما مدیران استقلال هیچ تلاشی برای حفظ او انجام ندادند. فصل شروع شد و استقلال اولین بازی‌اش را باخت و خلأ یک هافبک خلاق در میانه میدان این تیم کاملا به چشم آمد، ولی هنوز که هنوز است، هیچ خبری از جانشین پاتوسی نیست و نکته اینجاست که حتی اگر همین امروز جانشین او به استقلال بیاید، تا با تیم هماهنگ شود، نیمی از نیم‌فصل اول گذشته و احتمالا استقلال امتیازات دیگری را هم از دست داده و عملا از کورس قهرمانی عقب افتاده است.

*** فصل جدید با همان بازیکنان فصل قبل!
در فصل نقل و انتقالات، از استقلال به عنوان فعال‌ترین تیم نام برده می‌شد. آبی‌ها کلی بازیکن از دست داده و چند بازیکن جدید جذب کرده بودند. پیش‌بینی‌ها این بود که استقلال لیگ نوزدهم تیمی کاملا متفاوت با استقلال فصل قبل باشد چرا که بیش از نیمی از بازیکنان فصل قبل این تیم جدا شده بودند اما در کمال ناباوری، وقتی ترکیب اصلی استقلال برای بازی مقابل ماشین‌سازی در اولین بازی فصل اعلام شد، مشخص شد که حتی یکی از بازیکنان جدید این تیم هم در ترکیب اصلی قرار نگرفته است!

در ترکیب اصلی خبری از بلبلی، دشتی، یزدانی، رضاوند، غلامی، ریگی و … نبود و هر ۱۱ بازیکن اصلی این تیم، جزو کسانی بودند که در فهرست فصل قبل این تیم حضور داشتند! این در حالی است که تقریبا هر ۱۵ تیم دیگر لیگ نوزدهم، لااقل تعدادی از بازیکنان جدید خود استفاده کردند و نتیجه هم گرفتند.

کدخبر: ۲۷۷۰۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر