کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۸۸۷۳
تاریخ خبر:

مشخصات نسخه لوکس‌تر کراس‌اوور ‌مونتاژی

روزنامه هفت صبح| فونیکس اخیرا نسخه جدیدی از خانواده تیگو 8 را تحت عنوان تیگو 8 پرومکس IE به بازار معرفی کرده است. تیگو 8 پرومکس IE در اصل کامل‌ترین نسخه تیگو 8 پرو بوده که به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد. در اصل می‌توان لوکس‌ترین خودروی مونتاژی را تیپ IE تیگو 8 پرومکس دانست.

تیگو 8 پرومکس IE اخیرا توسط فونیکس، برند لوکس مدیران‌خودرو به بازار معرفی و فروش آن آغاز شده است. این خودروی دو دیفرانسیل فول‌ترین نسخه تیگو ۸ پرومکس بوده و در واقع می‌توان آن ‌را فول‌ترین محصول فونیکس تاکنون دانست. تیگو ۸ پرومکس خود نسخه دو دیفرانسیل تیگو ۸ پرو بود که در نمایشگاه خودروی کرمان سال ۱۴۰۱ رونمایی شد.

طراحی ظاهری
طراحی فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE در بخش ظاهری هیچ تغییری با نسخه استاندارد ندارد و از نمای ظاهری نمی‌توان متوجه IE بودن این خودرو شد.

فونیکس تیگو 8 پرو‌مکس در بخش ظاهری نسبت به تیگو 8 پرو تغییراتی بسیار کم اما هوشمندانه داشته است. در نمای جلو گرافیک چراغ‌ها و کلیت طراحی یکسان بوده و حتی جلوپنجره هم تغییری نداشته است‌ اما یک قاب خاکستری رنگ اطراف جلوپنجره این خودرو را در‌بر گرفته که در مدل پرو وجود نداشت‌ اما طراحی دیلایت‌های پایین سپر و قاب آنها نیز تغییر کرده است. نسخه IE در نمای عقب همچنان دارای چهار خروجی اگزوز مشابه با نسخه استاندارد بوده و چراغ‌ها نیز دارای شیشه شفاف هستند.

طراحی کابین
تیگو 8 پرو مکس IE در بخش کابین نیز تغییری نداشته و همان تریم دو رنگ نسخه معمولی را به همراه دو نمایشگر دیجیتالی 3/12 اینچی روی داشبورد و نمایشگر لمسی برای تنظیم سیستم تهویه را حفظ کرده است. تغییر اصلی در بخش آپشن و تجهیزات رفاهی و ایمنی است. خودرونویس در تحلیل نسخه جدید نوشته است، نسخه IE دارای شیشه‌های جدید با عایق صوتی بوده که نفوذ صدای بیرون به داخل کابین را کمتر از مدل استاندارد می‌کند.

در نتیجه استفاده از این شیشه‌های جدید، سکوت بیشتری در کابین ‌‌حین رانندگی وجود دارد که این دقیقا چیزی‌ست که از یک خودروی پریمیوم و لوکس انتظار می‌رود. هرچند تیگو 8 پرو‌مکس در نسخه استاندارد هم کابین ساکت و بی‌صدایی داشت، ولی به لطف استفاده از این شیشه‌های عایق صدا، ورود صداهای مزاحم بیرون به کابین به مراتب کمتر شده است.

تغییرات تیگو 8 پرو‌مکس نسبت به نسخه معمولی جدا از نصب شیشه‌های عایق صدا برای این خودرو، در تیگو 8 پرو‌مکس IE امکاناتی مانند گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های ردیف دوم و همچنین دوربین ثبت وقایع هم اضافه شده که یک پله‌ای سطح امکانات رفاهی و ایمنی را نسبت به نسخه استاندارد ارتقا داده است. با این تجهیزات دیگر نمی‌توان هیچ کمبودی را برای این خودرو متصور بود.

‌مشخصات فنی تیگو 8 پرو مکس IE
نسخه IE از نظر مشخصات فنی هم نسبت به مدل معمولی تغییری نداشته است. این نسخه از پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت‌رسانی GDI بهره گرفته که قادر به تولید 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور است. نیروی این پیشرانه توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

برای تعویض دنده به صورت دستی شیفترهایی هم در پشت فرمان قرار دارد. البته امکان تعویض دنده دستی با شیفتر کنسول میانی هم وجود دارد. این شاسی‌بلند پریمیوم دو دیفرانسیل دارای مدهای رانندگی متعددی از جمله نرمال، اسپرت، اکو، برف، گل و آفرود بوده که عملکرد دریچه گاز و درصد انتقال قدرت بین چرخ‌های جلو و عقب را تغییر می‌دهند.

قیمت و شرایط فروش تیگو 8 پرو مکس IE
تیگو ۸ پرومکس IE طبق اعلام مدیران‌خودرو در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ قیمتی معادل دو میلیارد و 690 میلیون تومان دارد اما هنوز قیمت بازار این خودرو مشخص نشده است. این خودرو در بخشنامه جدید مدیران خودرو ویژه منتخبان طرح تکمیلی دور اول فروش یکپارچه خودرو حضور داشته و به احتمال زیاد تحویل آن از اواسط تابستان ۱۴۰۲ شروع می‌شود.

کدخبر: ۵۱۸۸۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر