کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۱۳۳۳
تاریخ خبر:

مشاهده بزرگترین گوشتخوار خاورمیانه در ماسوله

ایرنا نوشت: زیستگاه‌های حیات وحش گیلان این روزها خبرساز شده و دوربین‌های محیط‌بانی هر بار تصویر جدیدی از شوکا، پلنگ و خرس قهوه‌ای را به ثبت می‌رساند که در تازه‌ترین گزارش تصویر یک قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات ماسوله به ثبت رسیده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فومن از تصویربرداری یک قلاده خرس قهوه‌ای در این شهرستان خبر داد.
نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و دوستداران طبیعت این شهرستان در پایش مناطق حوزه استحفاظی با مشاهده یک قلاده خرس قهوه ای در منطقه جنگلی پایین تریشوم، اقدام به تصویربرداری از آن کردند.
وی با بیان اینکه ارتفاعات ماسوله یکی از زیستگاه‌های حیات وحش به ویژه خرس قهوه‌ای است، افزود: خرس‌ها به دلیل کمبود منابع آبی و غذایی در ارتفاعات به باغات و مناطق جنگلی پایین دست سرازیر می‌شوند.
فلاح مجاور افزود: توپوگرافی شهرستان فومن شرایط بسیار مناسبی برای زندگی حیات وحش ایجاد کرده است و در این میان وجود جنگل‌های انبوه شرایط خوبی برای زیست پلنگ و خرس ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: با توجه به آموزش های ارائه شده به ساکنان محلی و برخورد با متخلفان، گونه‌های نادر جانوری در این شهرستان دیده شده است.

خرس قهوه ای بزرگترین گوشتخوار خاورمیانه است و این گونه رنگی متفاوت از قهوه ای تیره تا زرد بور است و زیستگاه این گونه جانوری مناطق جنگلی خزر، ارسباران و زاگرس است. خرس شبگرد است و به صورت انفرادی زندگی می کند که بالغ آن حدود ٢۵٠ کیلوگرم وزن دارد و دارای نرخ زاد و ولد پایینی است.
ماه گذشته نیز رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار از نجات و رهاسازی موفق یک قلاده خرس قهوه ای گرفتار در فنس باغات کشاورزی محدوده لاکه رودبار واقع در جنوب گیلان خبر داد.

کدخبر: ۴۸۱۳۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر