کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۶۰۰۵
تاریخ خبر:

مشارکت آمریکایی-‌سوئیسی برای دزدیدن پول واکسن ونزوئلا

‌مقامات ونزوئلا از اقدام بانک سوئیسی در بلوکه کردن پول پرداخت شده ونزوئلا برای خرید واکسن مورد نیاز مردم این کشور علیه بیماری کووید-۱۹ شکایت کردند. گزیده این شکایت‌ها و شرح ماوقع را به گزارش تسنیم و اسپوتنیک بخوانید.

* یک: «خورخه آرئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا از اقدام بانک یو بی اس سوئیس به دلیل بلوکه کردن پول پرداختی ونزوئلا برای خرید واکسن کرونا شکایت کرد. وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: با وجود پایبندی ونزوئلا به تمامی تعهدات و پرداخت هزینه‌های مربوط به خرید واکسن در چارچوب سازوکار کوواکس، بانک خودسرانه آخرین پرداخت‌ها را مسدود کرده و تحت پیگرد قرار داده است. این یک جنایت است!

* دو: «دلسی رودریگز» معاون اجرایی ونزوئلا هم تاکید کرد: اقدام بلوکه کردن دارایی ونزوئلا از سوی بانک سوئیسی در حالی صورت می‌پذیرد که کاراکاس با واریز قسط چهارم حدود ۱۰میلیون دلار، هزینه کامل دستیابی به واکسن کرونا را پرداخت کرده است. معاون اجرایی ونزوئلا توضیح داد:در ۷ ژوئن گذشته پیامی از سوی کوواکس مبنی بر تکمیل ۱۲ عملیات پرداختی ونزوئلا با مبلغی نزدیک به ۱۱۰میلیون دلار دریافت کرد. اما به دنبال آن پیامی از سوی بانک سوئیسی دریافت کرد که مبلغ واریزی بلوکه شده و تحت تحقیق قرار گرفته است.

* سه: نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا هم روز شنبه گفت: دولت آمریکا باید هرچه سریع‌تر پول‌های ونزوئلا را که برای خرید واکسن کرونا به سیستم کوواکس فرستاده شده است آزاد کند. مادورو گفت: سیستم کوواکس مبلغ لازم برای ارسال سریع واکسن را دریافت کرده است و دلیلی برای عدم انجام این کار ندارد.

بیش از ۱۰۰ میلیون دلار پرداخت کردیم. اما سیستم کوواکس اعلام کرد، ۱۰ میلیون دلار توسط دولت آمریکا مسدود شده است. ۱۰میلیونی که برای خرید واکسن کرونا بوده است. وی ادامه داد: نام این کار چیست؟ این کار یک سرقت جنایی است، این تحریم جنایی است، اقدامات جنایتکارانه آمریکا علیه ونزوئلاست. من از دولت جو بایدن می‌خواهم مانع مسدود کردن پول برای خرید واکسن شود. اینها منابع مالی قانونی ونزوئلا هستند.

کدخبر: ۳۹۶۰۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر