کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۵۱۶۴
تاریخ خبر:

مشاجره رسول قهرمانی و محمد امامی در دادگاه

جلسه ششم دادگاه محمد امامی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. در این جلسه علاوه بر محمد امامی و وکیل او، فرصت صحبت به نماینده دادستانی و نماینده بانک سرمایه هم رسید. دقایقی در دادگاه بین رسول قهرمانی و محمد امامی یک مجادله پینگ‌پنگی شکل گرفت و نماینده دادستان معتقد بود که متهم قصد دارد هنرمندان را در مقابل او قرار دهد. بخش‌هایی از اظهارات مطرح شده در این جلسه را به نقل از خبرگزاری میزان می‌خوانید.

* وکیل متهم (خطاب به قاضی):‌ چرا از شاکی حمایت و او را راهنمایی می‌کنید؛ متهم باید اسناد را ببیند و ایرادات آن شنیده شود. شما گوش شنوا دارید، ولی حرف شنیدن برای متهمی که در معرض شدیدترین حکم قرار دارد کافی نیست. چرا زمانی که نماینده دادستان موضوعی را در خارج از کیفرخواست مطرح می‌کند به او تذکر نمی‌دهید؟

چگونه می‌توان تصور کرد که آقای قهرمانی و بازپرس در تاریخ ۱۶ فروردین ۹۸ با دعوت از دو کارشناس ساختمان از آنها خواسته‌اند که در مورد قیمت املاک توضیح دهند تا مبادا با اتهام بازداشت غیرقانونی مواجه شوند و اساسا چرا با نظر یک شعبه دیگر کارشناسی انجام گرفته است و شعبه ۸ موکل را بدون ارسال احضاریه راس ساعت ۵ و نیم عصر بازداشت و روانه زندان می‌کند؟

* قاضی: مطالب شما در چارچوب کیفرخواست نبود. این وظیفه شما است که پرونده را بخوانید و مستندات را اخذ کنید ارزیابی دادگاه در رای است. شما دنبال جدل هستید. در چارچوب کیفرخواست دفاع کنید.

* متهم امامی: رسانه‌ای شدن دادگاه به درخواست من نبوده بلکه به درخواست شما و با مجوز دادستانی بوده و شما خواستید که دوربین‌ها در اینجا باشند و زمانی که قرار است دوربین‌ها در اینجا باشند بر خود لازم می‌دانم که در خصوص ادعا‌هایی که خارج از کیفرخواست توسط نماینده دادستان مطرح می‌شود صحبت کنم چرا که این سمت میز هم، شخص، خانواده و آبرو دارد…من نیز مثل شما خانواده دارم؛ من شروع کننده جنگ رسانه‌ای نبودم؛

من دست تک تک افراد رسانه‌ای را می‌بوسم تمام کارهای رسانه‌ای من زیرنظر همین وزارت ارشاد که زیرمجموعه حاکمیت است انجام شده است…وقتی ناخواسته از رسانه‌هایی که من را دزد نامیده‌اند شکایت کردم تنها به من یک سند ارائه دادند و آن هم به قول نماینده دادستان،عکس یک وایت‌بورد در پرونده بانک سرمایه بوده که شما قاضی آن بوده‌اید. آقای قهرمانی با کلیپ قدردانی رئیس دیوان و ۲۰:۳۰ نمی‌توان راه را کوتاه کرد.

* قاضی: شما در چه تاریخی وام گرفته‌اید و در چه تاریخی افتتاح حساب کرده‌اید؟
* متهم: ۹۲.۰۷.۲۲ افتتاح حساب کردم و در پایان برج ۹ تسهیلات گرفته‌ام. تا قبل از اخذ تسهیلات ۲۴ میلیارد تومان گردش حساب داشتم. اصل ادعا‌ها فراموش نشود، در دادگاه گفته شد که من صبح افتتاح حساب کردم و بعد از ظهر تسهیلات گرفتم.

*‌ نماینده بانک سرمایه: این حساب پشتیبان یک حساب دیگر است یعنی از حساب جاری به حساب دیگری واریز می‌شده است.
* قاضی: گردش حسابی که شما در سال ۹۹ داده‌اید آخرین رقمش ۲۴ میلیارد تومان است.
* متهم: نه اینطور نیست. نماینده بانک هم قبول کرده است.۲۴ میلیارد تومان قبل از تسهیلات گردش حساب داشتم، گردش تسهیلات مربوط به سال ۹۲ است مربوط به سال ۹۹ نیست الان هم بانک تأیید کرد.

* قاضی: کسی تأیید نکرد.
* متهم: در زمان اخذ تسهیلات اصلا آقای توسلی و کاظمی را نمی‌شناختم اما آقای بخشایش را می‌شناختم و مشاور او بودم.
* قاضی: آیا با آقای بخشایش مراوده مالی داشته‌اید؟
* متهم: خیر، من هیچ ارتباط مالی نداشته‌ام و البته او هم چیزی از من نخواسته بود حتی کارکنان من نیز با وی مراوده نداشتند.

* متهم: اعلام شد که برای پدرم آئودی خریدم، اما خرید آئودی مربوط به سال ۹۵ است و اسناد نیز موجود است که پدرم خودش خریده و پول واریز شده و سند آن نیز موجود است؛ او از محل فروش ملک پدری مبالغ زیاد‌تری و بیشتر از پول آئودی به من داد و ارتباطی با این موضوع ندارد.
* متهم: جمله‌ای را آقای قهرمانی بار‌ها مطرح کرد و مدعی شد که من اساسا پولی نداشته‌ام و وارد بانک سرمایه شدم و تمامی پول‌ها از محل تسهیلات بوده است. لازم است بگویم که در مورد روشه که اولین همکاری با بانک سرمایه بود پیش از تسهیلات ۱۸‌میلیارد گردش داشتم و در بانک ملت نیز بیش از ۴۵‌میلیارد تومان گردش داشتم.

* نماینده دادستان: شما گفتید ۱۰۹‌میلیارد تومان فروش دارید و بانک نیز ۵۰ میلیارد تسهیلات داده، ادعای ما این است که صورت‌های مالی که به بانک داده‌اید واهی است و اساسا خرید و فروشی نداشته‌اید؛ شما اکنون باید اسناد ۱۰۹‌میلیارد تومان خرید و فروش و گردش حساب را بیاورید.
* نماینده دادستان: بعد از واریز به حساب بعضی صرافی‌ها به حساب مادر و خواهر امامی نیز پول واریز شده است، اما ۴ دست چرخیده و در تاریخ ۱۲ مرداد ماه سال ۹۴ پول به حساب مادر و خواهر وی واریز شده است؛ ما می‌گوییم امامی صلاحیت وام کلان را نداشته است.

* نماینده دادستان: در شرکت روشه که امامی تسهیلات گرفته، پول‌هایی به حساب آن وکیل مقتول به نام حاجیان در تاریخ‌های ۶/۷/۹۲، ۷/۷/۹۲ و ۱۹/۶/۹۲ رفته است و در تاریخ ۹/۷/۹۲ این وکیل از مدیر عامل وقت بانک سرمایه وکالت داشته و ملکی را در بلوار آفریقا به نام آن مدیر عامل کرده است و این اقدام در دفتر خانه‌ای انجام شده که بعد از قتل حاجیان برای آن پرونده قضایی تشکیل شده و کانون وقوع جرایم بوده است. سه هفته بعد از آن، امامی به آن فردی که خانه را گرفته نامه می‌زند و با تسهیلات موافقت می‌شود.

* نماینده دادستان: امامی می‌خواهد ما را در مقابل هنرمندان قرار دهد، اما متوجه شده‌ایم که هنرمندان سوء‌نیت نداشتند و ما حتی آن‌ها را احضار هم نکرده‌ایم. آقای امامی شما ما را در مقابل سینمایی‌ها قرار ندهید اتفاقاً شما سینما را کثیف کرده‌اید.
* قاضی (خطاب به نماینده دادستان): در چارچوب کیفرخواست صحبت کنید.
* متهم: ما ۳ سند رهنی آوردیم، اما گویا دوستان یک نمونه از آن را استعلام کرده‌اند؛ ما به مقداری که بانک مشخص کرده بود تأمین وثیقه کردیم و این تأمین وثیقه از محل تسهیلات نبوده بلکه خودمان تأمین کردیم. اگر شما اجازه دهید ما هم سندی که به شما می‌دهیم را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

* قاضی: هر کاری می‌خواهید می‌توانید انجام دهید، اما رسانه‌ها شما را محاکمه نمی‌کنند.
* متهم: نمی‌توانید ماهیت کارآفرینی را از من بگیرید. من تسهیلات بازرگانی گرفته‌ام و هنوز مشارکتی محقق نشده است؛ بنده در کار بازرگانی بالاترین سود را دادم و به موقع تسویه کردم.
* قاضی: چرا بابت یک امر تسهیلات گرفتید و در امر دیگری مصرف کردید؟

* متهم: در کجا باید هزینه می‌کردم؟ آقای قهرمانی می‌گوید که شرکت‌ها صوری بوده ،ثابت کنید که شرکت‌ها صوری بوده است. من در هیچ جای قرارداد ننوشتم که موضوع ذرت بوده است.
* متهم (خطاب به نماینده دادستان): شما فکر می‌کردید که آدم شکست‌خورده‌ای را بعد از سه سال پای میز محاکمه می‌آورید.
* قاضی: اگر با شخصی جنگ و دعوا دارید در بیرون از دادگاه این کار را کنید؛ شما گفتید که مستندات را تا ظهر می‌دهید، اما هنوز چیزی نداده‌اید. ادعا‌های شما باید ارزیابی شود، شما نمی‌توانید کسی را محکوم کنید. شما، یک کاغذ در دست می‌گیرید و می‌گویید این کار را کرده‌ام.

* نماینده دادستان: این بیانیه‌خوانی‌ها و فیلم‌ها و استفاده از اکانت‌های فیک در فضای مجازی با هدف ایجاد درگیری و تخریب من بوده است؛ سابقه نداشته است که وکیلی در حضور چندین دوربین و به صورتی که آهنگی نیز پخش شود علیه نماینده دادستان صحبت کند. اگر ما صحبت از پرونده‌های دیگر می‌کنیم، چون امامی در آن پرونده‌ها نیز نقش داشته است و به همین علت در آن پرونده‌ها از ایشان نام می‌بریم.

* نماینده بانک سرمایه: در گذشته شاهد چپاول‌ها و غارت‌های زیادی در بانک سرمایه بوده‌ایم. در گذشته اشتباهات فراوانی از سوی مدیران این بانک صورت گرفته بود که بعد‌ها مشخص شد ضرر‌های هنگفتی به این بانک زده‌اند… آقای امامی با پول‌های هنگفتی که به برخی از بازیگران داده‌اند باعث شده‌اند تا نظام دستمزد بازیگران در سینما تغییر پیدا کند.

* نماینده دادستان: غیر از شرکت جهان گستر، چهارشرکت دیگر وجود دارد که صورت‌های مالی شرکت‌ها بسیار عجیب و غریب است چرا که این صورت‌های مالی کپی یکدیگر است. به معنای آنکه صورت‌های مالی سال ٩١ شبیه صورت مالی سال ٩٢ است.

کدخبر: ۳۵۵۱۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر