کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۶۵۸۹
تاریخ خبر:

مسیر صعود ‌از قطر می‌گذرد

روزنامه هفت صبح | امشب استقلال و شهرخودرو برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید دو تیم قطری را شکست بدهند. استقلال امشب در آخرین بازی مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الریان قطر می‌رود و فقط در صورت پیروزی است که راهی مرحله گروهی خواهد شد. استقلال سابقه خوبی در برابر این تیم قطری دارد اما به نظر می‌رسد الریان این بار قوی‌تر از سال‌های گذشته است و پیروزی بر این تیم آن هم در قطر اصلا کار آسانی نیست. در این گزارش به وضعیت فعلی الریان، مربی‌اش و ستاره‌هایش می‌پردازیم.

*** بالاتر از السد!
الریان در حال حاضر تیم دوم جدول لیگ ستارگان قطر است. این تیم پس از الدحیل ۳۳ امتیازی، با ۲۸ امتیاز در رده دوم قرار گرفته و السد با ژاوی و تمام ستارگانش در رده سوم ایستاده است. از سال ۲۰۱۶ به بعد این برای اولین بار است که تیمی در حضور الدحیل و السد در رده دوم جدول می‌ایستد، البته تا پایان فصل هنوز راه زیادی باقی مانده اما در سال‌های اخیر هرگز پیش نیامده بود که تیمی حتی در اواسط فصل خودش را به رده دوم جدول برساند و الریان برای اولین بار این کار را انجام داده است. الریان در نیم‌فصل اول با الدحیل به تساوی یک - یک رسیده و السد را با نتیجه عجیب ۴بر۲ شکست داده است! تنها باخت الریان تا هفته سیزدهم هم به آخرین بازی این تیم برمی‌گردد. جایی که با نتیجه عجیب ۴بر۲ مغلوب الغرافه شد. الریان در ۱۰ بازی آخر خود هشت برد، یک مساوی و یک باخت را در کارنامه ثبت کرده است.

*** سرمربی نام آشنا
سرمربی فعلی الریان دیه‌گو آگیره اروگوئه‌ای است. او قبلا از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ هدایت این تیم را برعهده داشت و در سال‌های اخیر در تیم‌های بزرگی مثل پنارول اروگوئه، اینترناسیونال، اتلتیکومینیرو و سائوپائولوی برزیل و سن‌لورنزوی آرژانتین کار کرده است. استقلال در سال ۲۰۱۲ هم با الریان همگروه بود و این تیم را با مربیگری همین آگیره در قطر با تک گل دقیقه ۹۰ گوران یرکوویچ شکست داده است. بازی برگشت هم با برتری ۳برصفر استقلال در ورزشگاه آزادی به پایان رسید.

*** ستاره‌های پرشمار
الریان چند ستاره قدیمی خود مثل رودریگو تاباتا، سباستین سوریا، عمر باری و … را از چند سال گذشته حفظ کرده اما به تازگی دو بازیکن خارجی خوب دیگر جذب کرده است. در حال حاضر ستاره اصلی این تیم یاسین براهیمی است. او عضو تیم ملی الجزایر است و در ۵۲ بازی، ۱۱ گل ملی به ثمر رسانده است. او تا فصل قبل در تیم رن فرانسه بازی می‌کرد اما در ابتدای فصل به الریان پیوست و خیلی زود تبدیل به بهترین بازیکن این تیم شد.

او در ۱۱ بازی برای الریان ۹ گل زده و سه پاس گل به همبازیانش داده است. در بازی دو هفته پیش مقابل ام‌صلال هم براهیمی هت‌تریک کرد و یک پاس گل به عبدالعزیز حاتم داد تا روی هر چهار گل تیمش موثر باشد! براهیمی با شماره ۸ الریان در نوک خط حمله این تیم بازی می‌کند و تقریبا سباستین سوریا را نیمکت‌نشین کرده است. او فعلا بعد از بغداد بونجاح که هموطن اوست و در السد بازی می‌کند، دومین گلزن برتر لیگ ستارگان است.

تازه‌ترین ستاره الریان اما یوهان بولی است. مهاجم ساحل‌عاجی که در نیم‌فصل اول در تیم سنت‌ترویدن بلژیک بازی می‌کرد و در بازار نقل و انتقالات زمستانی به الریان پیوسته است. او در لیگ بلژیک فوق‌العاده کار کرده بود و در ۱۷ بازی برای تیمش ۱۰ گل زد‌ ‌. بولی توانایی بازی در کناره‌ها و مرکز خط حمله را دارد و البته مهاجم خودخواهی است که کمتر در موقعیت‌های گلزنی به همبازیانش پاس می‌دهد. او شش بازی هم برای تیم ملی ساحل‌عاج انجام داده است. او در اولین بازی خود برای الریان زننده یکی از دو گل تیمش در شکست ۴بر۲ مقابل الغرافه بود.

رودریگو تاباتا یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیکنان الریان برای هواداران فوتبال ایران است. او تقریبا یک دهه است که در الریان و تیم ملی قطر بازی می‌کند و بارها مقابل تیم‌های ایرانی بازی کرده است. در کارنامه او گلزنی به استقلال و پرسپولیس هم دیده می‌شود. تاباتای برزیلی‌الاصل، حالا ۳۰ ساله است اما کماکان بازیکن فیکس و کاپیتان الریان است. او امسال در بازی مقابل السد یک گل زد و یک پاس گل داد و این درخشان‌ترین نمایش او در نیم‌فصل اول لیگ ستارگان بود.

*** عبدالعزیز حاتم
مدافع میانی الریان ۵۳ بازی ملی هم در کارنامه دارد و یکی از ستاره‌های تیم قهرمان جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ امارات بود. او تک گل پیروزی‌بخش قطر را به کره‌جنوبی در مرحله یک‌چهارم نهایی زد و زننده یکی از سه گل تیمش در فینال مقابل ژاپن هم بود. حاتم در لیگ ستارگان قطر هم گلزن‌ترین مدافع این فصل است! او تا به این جای فصل پنج گل زده است.

*** نقاط ضعف و قوت
الریان با ۳۰ گل زده دومین خط حمله برتر لیگ ستارگان را در این فصل در اختیار دارد. رتبه اول متعلق به السد با ۳۹ گل زده است. با اضافه شدن یوهان بولی خط حمله الریان خطرناک‌تر از قبل هم خواهد شد و استقلالی‌ها در بازی امروز باید کاملا مراقب حملات این تیم باشند و اشتباهات بازی مقابل ‌ تیم الکویت را تکرار نکنند. نقطه ضعف فعلی این تیم هم خط دفاع ضعیفش است که به نظر می‌رسد به تازگی دچار این ضعف شده ‌. الریان در دو بازی آخر خود دو شکست چهار گله را تجربه کرده ‌. اولی با نتیجه ۴‌بریک مقابل السد در جام ولیعهد و دومی با نتیجه ۴بر۲ مقابل الغرافه در لیگ ستارگان!

*** الغرافه را هم بشناسید
امشب شهرخودرو هم باید برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الغرافه قطر برود. الغرافه تا فصل گذشته تیم چندان قدرتمندی در قطر محسوب نمی‌شد اما به نظر می‌رسد امسال می‌تواند به جمع تیم‌های بالانشین جدول هم راه پیدا کند. هدایت این تیم برعهده اسلاویسا یوکانوویچ صرب است که سابقه هدایت واتفورد و فولام انگلیس را هم در کارنامه دارد. الغرافه البته در این فصل به السد و الدحیل باخته اما الریان را در آخرین بازی با نتیجه جالب ۴بر۲ شکست داده است. ستاره فعلی این تیم سوفیانه هانی الجزایری است که در پست هافبک هجومی بازی می‌کند و در ۱۳ بازی برای این تیم ۱۰ گل زده است! دیگر بازیکن خطرناک این تیم احمد علاالدین است که مهاجم ملی‌پوش این تیم هم هست. هکتور مورنوی اسپانیایی هم دیگر بازیکن خارجی و موثر الغرافه است.

کدخبر: ۳۰۶۵۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1574331384

    خداخدا حریف شهر خودرو از سیلسه هست نه اغ رافه

  • _user_1574331384

    چه نوشتی