کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۹۵۱
تاریخ خبر:

مسلمان علیه استقلال، شجاعی علیه ژنرال

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | بازی امروز استقلال و سایپا برای محمود فکری حساسیت بالایی دارد. او هم به دنبال تثبیت صدرنشینی خود است و هم به مصاف تیمی می‌رود که روی نیمکتش یکی از منتقدان جدی او حضور دارد یعنی پیروز قربانی! امروز همچنین یک بازی حساس دیگر هم در سیرجان برگزار می‌شود، بین گل‌گهر و تراکتور که هر دو در هفته‌های اخیر کمی افت کرده‌اند.

*** استقلال-سایپا؛ جدال با پرسپولیسی‌ها و منتقد استقلالی
این بازی جدال بین صدرنشین و یکی از تیم‌های پایین جدولی لیگ بیستم است و به نظر می‌رسد از نظر جدولی خیلی حساس نیست اما واقعیت این است که نفراتی در ترکیب دو تیم و روی نیمکت‌های آنها حضور دارند که بازی را از چیزی که به نظر می‌رسد، حساس‌تر می‌کنند.

بی‌شک مهم‌ترین سوژه این بازی، محسن مسلمان است. او که سابقه گلزنی به استقلال در دربی و شادی‌های تحریک‌کننده و جنجالی را هم در کارنامه دارد، دو بار تا آستانه پیوستن به استقلال پیش رفته بود. یک بار در زمان حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت این تیم که گفته می‌شد مسلمان به دلیل سابقه کار با او در تیم امید مدعی شده بود حاضر است با هزار تومان استقلالی شود و زیر نظر او کار کند! یک بار هم همین چند ماه پیش که با مدیران استقلال در آن هتل معروف! مذاکره کرد اما باز هم این انتقال انجام نشد و مسلمان سرانجام راهی سایپا شد.

او دو فصل تلخ را در دو تیم اصفهانی ذوب‌آهن و سپاهان گذراند و روی نیمکت‌های این دو تیم جا خوش کرد اما به نظر می‌رسد در سایپا، در حال بازگشت تدریجی به روزهای خوب خود است. او در این فصل برای سایپا هم گل زده و هم پاس گل داده است، با این حال به دلیل اینکه بازی‌های سایپا پخش مستقیم تلویزیونی نداشته، نمایش‌های او به چشم نیامده است اما حکایت بازی با استقلال متفاوت است.

این بازی به صورت مستقیم از صدا و سیما پخش خواهد شد و مسلمان پس از نزدیک به دو سال می‌تواند در یک بازی با میلیون‌ها بیننده به میدان برود و خودی نشان بدهد. درخشش او در این بازی می‌تواند منجر به بازگشتش به پرسپولیس در نیم‌فصل شود که بشار رسن را از دست داده و به شدت به دنبال جذب یک هافبک بازیساز و خلاق است.

دیگر پرسپولیسیِ بازی امروز که مقابل استقلال انگیزه‌های زیادی دارد، حسین ماهینی است. مدافع راست اسبق پرسپولیس پس از جدایی از این تیم به نساجی رفت و بعد از یک نیم‌فصل، حالا در سایپا بازی می‌کند و در تیم جوان ابراهیم صادقی، یکی از باتجربه‌ترین‌ها به شمار می‌رود. اما یکی دیگر از چهره‌های ویژه این بازی پیروز قربانی است که دستیار ابراهیم صادقی است.

او که سال‌ها در استقلال بازی کرده و از متعصب‌ترین بازیکنان این تیم به شمار می‌رفت، در یکی، دو ماه اخیر با چند مصاحبه جنجالی، صدای هواداران استقلال و البته کادر فنی این تیم را درآورده است. در حالی که استقلالی‌ها معتقدند پرسپولیس در این چند سال با الطاف فدراسیون و وزارت ورزش قهرمان شده، پیروز قربانی مدعی است که قهرمانی در این چند سال حق مسلم پرسپولیس بوده و این تیم فنی‌ترین تیم چند سال اخیر ایران است!

حتی اعتراضات هواداران استقلال هم باعث تغییر مواضع قربانی نشده و او مدعی شده که نمی‌تواند مثل احمق‌ها رفتار کند و واقعیت‌ها را نبیند! او همچنین از نمایش‌های استقلال هم در این فصل انتقاداتی داشته که به مذاق محمود فکری خوش نیامده است. اما استقلال هم انگیزه‌های زیادی برای پیروزی در این بازی دارد. پس از بردن تراکتور در تبریز و بازگشت دیاباته به روزهای خوبش، حالا استقلالی‌ها امیدوارند این روند همچنان ادامه داشته باشد.

استقلال تا پایان نیم‌فصل چهار بازی دارد که جدال با سایپا یکی از ساده‌ترین آنها محسوب می‌شود و بهترین فرصت برای تثبیت صدرنشینی و رسیدن به قهرمانی احتمالی نیم‌فصل اول به شمار می‌آید. محمود فکری برای این بازی به آمادگی بازیکنانی مثل رشید مظاهری، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، وریا غفوری، شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و مهدی قایدی دل بسته است. استقلال در پنج بازی آخر خود سه برد و دو مساوی کسب کرده و سایپا در پنج بازی آخرش یک برد، یک باخت و سه مساوی ثبت کرده است.

*** گل‌گهر سیرجان-تراکتور؛ باز هم ژنرال
پس از شروعی رویایی، امیر قلعه‌نویی در هفته‌های اخیر نتایج خوبی با گل‌گهر نگرفته و حالا تیمش در رده ششم جدول قرار دارد. سه باخت، دو مساوی و یک برد حاصل شش بازی آخر گل‌گهر است که اصلا تناسبی با نتایج هفته‌های ابتدایی این تیم ندارد. البته امیر قلعه‌نویی معتقد است ‌ ناداوری‌ها در نتایج اخیر این تیم تاثیرگذار بوده اما باید پذیرفت که گل‌گهر، این روزها آن تیم هفته‌های ابتدایی لیگ بیستم نیست.

با این حال هیچ خطری جایگاه امیر قلعه‌نویی را تهدید نمی‌کند و او همچنان مورد اعتماد مدیران این باشگاه متمول است. در سوی دیگر میدان امروز، تراکتور قرار دارد. تیمی که هفته گذشته با شکست خانگی ۳بریک مقابل استقلال حسابی شوکه شد. تراکتور البته در جدول شرایط خوبی دارد و در رده چهارم قرار گرفته ‌.

اما نتایج سینوسی این تیم، مدیران و مالک باشگاه را سردرگم کرده است. زنوزی قطعا منتظر یک نتیجه خوب در بازی امروز است که اگر به دست نیاید ممکن است به قیمت کنار گذاشته شدن مسعود شجاعی از هدایت این تیم منجر شود. گفته می‌شود یکی دو گزینه دست به نقد آماده هستند تا در صورت برکناری شجاعی به سرعت هدایت تراکتور را برعهده بگیرند.

کدخبر: ۳۶۹۹۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر