کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۰۱۱۶
تاریخ خبر:

مسافرت نوروزی شش هزار و ۲۴۴ نفر از مبتلایان به کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: بر اساس ردیابی بیماران مبتلا به ویروس کرونا فقط در روز سوم فروردین ۱۴۰۰، تعداد شش هزار و ۲۴۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا، شرایط قرنطینه در منزل را نقض کرده و از ۲۰ کیلومتر تا ۱۰۰۰ کیلومتر سفر رفته‌اند.

به گفته علیرضا رییسی از میان افراد مبتلا به ویروس کرونا، فقط در روز سوم فروردین ۱۴۰۰، تعداد هفت نفر بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر، ۳۲ نفر بیش از ۵۰۰ کیلومتر، ۶۰۵ نفر بیش از ۱۰۰ کیلومتر، ۵۷۹ نفر بیش از ۵۰ کیلومتر، هزار و ۳۴۴ نفر بیش از ۲۰ کیلومتر و ۳ هزار و ۶۷۷ نفر تا ۲۰ کیلومتر سفر رفته و قرنطینه را نقض کرده‌اند.

وی ادامه داد: میزان مسافرت‌ها با وجود توصیه‌هایی که انجام شده، با حجم زیادی صورت گرفته است. همچنان توصیه وزارت بهداشت این است که با شیوع ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی که در حال حاضر در ۳۱ استان وجود دارد، سفر انجام نشود.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: جابه‌جایی‌ها و سفرها می‌توانند باعث انتقال ویروس کرونا به مناطق دیگر شود. در کمتر از یک هفته گذشته تعداد زیادی از شهرها تغییر وضعیت داده و از نارنجی به قرمز یا از زرد به نارنجی تبدیل شدند.

وی ادامه داد: اگر سفرها همچنان انجام شده و به توصیه‌های بهداشتی توجهی نشود، خطر خیز جدید بیماری کرونا در اواخر فروردین ۱۴۰۰ وجود دارد.

رییسی اظهار کرد: نقض قرنطینه جرم بسیار سنگینی است. این افراد نیز به مراجع قضایی معرفی شده و جریمه‌ها و مجازات‌هایی که در ستاد ملی مقابله با کرونا در نظر گرفته شده برای آنها اعمال خواهد شد.

وی بیان کرد: خواهش ما این است که مردم سفر نروند. همچنین کسانی که می‌دانند به ویروس کرونا مبتلا هستند، به هیچ عنوان نباید منزل و قرنطینه را ترک کرده و در جاده‌ها حرکت و ویروس کرونا را به مناطق دیگر منتقل کنند.

کدخبر: ۳۸۰۱۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • porfosor

    راهای شمال باز می کنن بعد میگن کرنا زیاد شده موج چهارم پنجم .خسته شدیم خسته این جاده های شمال ببندین .اخه ملت نیاین مساف رت واقا میمیرن .مگه ما ادم نیستیم مسافر ت نمیریم